Status
Stängd för vidare inlägg.
Halloj INHALE
Jag har en eller annan bolonka hemma, sex för att vara noga. Jag råkar också vara sekreterare i rasklubben så vad du än vill veta om rasen, uppfödare eller sådant så hör av dig till mig :) De här små härliga hårbollarna är verkligen värda att uppmärksamma. Vi är en handfull uppfödare i Sverige, från norr till söder och jag känner de flesta :)
Såg inte ens att någon svarat mig här :o
Har mejlat flera uppfödare men ingen har svarat tillbaka. Jag PM'ar dig så kan vi ta en snackis.

Var planerat ny valp här men tiken vi hade bokat valp efter har avlidit:cry: och nu blir det att börja leta igen, får ju lite hjälp nu i alla fall då hon som miste tiken letar ny tik oxå.

Ska åka och titta på valparna för första gången nu i helgen. Veckan går oändligt långsamt :arghh:

Kan ni rekommendera något bra torrfoder?

Var planerat ny valp här men tiken vi hade bokat valp efter har avlidit:cry: och nu blir det att börja leta igen, får ju lite hjälp nu i alla fall då hon som miste tiken letar ny tik oxå.
Men gud så tragiskt!! :(
Avled hon under valpningen?

Mina vänner utomlands tro jag blivit tokig då jag lagt ut krokar på mops,labbe,dobbis och en röd skäck fralla med rätt skäckning...,dom bara hatar mig när jag specificerar :D

Nu undrade Gissas uppfödare om jag vill ha hennes hane här några månader o ställa honom och samtidigt låta han vara tillgänglig för avel,han är bara multi CH

Jag ska förhoppningsvis bli med valp i sommar! Har kontakt med några intressanta uppfödare och ska troligen åka och hälsa på en kennel nästa helg.
Men jisses vilken djungel det är det här med kennlar... Alla hundar i mitt liv har vi köpt från samma kennel utan att ens tänka på alternativ, men nu passar det inte tidsmässigt då de inte ska ha valpar förrän i vinter. Har gjort upp listor med plus och minus, kollat i stamtavlor, analyserat rasdata osv så jag håller på att bli tokig :crazy: Nu har jag iaf lyckats sålla ut bland alla kennlar så jag har några få kvar som känns riktigt intressanta.

Usch det är så nervöst! :wtf:

Jag ska förhoppningsvis bli med valp i sommar! Har kontakt med några intressanta uppfödare och ska troligen åka och hälsa på en kennel nästa helg.
Men jisses vilken djungel det är det här med kennlar... Alla hundar i mitt liv har vi köpt från samma kennel utan att ens tänka på alternativ, men nu passar det inte tidsmässigt då de inte ska ha valpar förrän i vinter. Har gjort upp listor med plus och minus, kollat i stamtavlor, analyserat rasdata osv så jag håller på att bli tokig :crazy: Nu har jag iaf lyckats sålla ut bland alla kennlar så jag har några få kvar som känns riktigt intressanta.

Usch det är så nervöst! :wtf:
Flat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 411
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 507
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 900
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 447
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar