Sorry! Nej dvärg.
Ok. Tänkte väl det.
Pälsvården är helt klart ett pyssel. Jag tycker schnauzern är lättare att trimma än dvärgschnauzern, men jag är ingen expert där heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry! Nej dvärg.
Visst ska du kastrera tiken? Det finns ingen chans att hon blir lättare med andra hundar då?Jag vill, vill, vill ha en valp! Min hanes mamma ska paras igen med en av mina favorithanar och jag vill så jävla mycket ha en tik från den kombinationen. Min hane är den bästa hunden jag haft och jag skulle vilja klona honom om det gick.
Men sen har jag min äldre tik hemma, som nu åter igen flugit på en annan hund hemma hos uppfödaren (hon är där och har valpar). Och jag vet inte om jag vågar skaffa en till så länge jag har min tik.
Men det känns så jävla trist. Min tik är 5 år, hon skulle hinna bli nästan 6 år innan valpen föds. Sen tar det 2-3 år innan en valp är klar agilityhund så tiken skulle bli 8-9 och då skulle jag ha en ung hund redo att ta hennes plats. Så i det långa loppet är det en bra tid. Men jag orkar heller inte gå igenom sorgen om jag måste omplacera en till hund på grund av slagsmål hemma. Så det suger. Jag älskar min lilla hundtoka, men det är jobbigt när man kanske måste avstå från saker man vill pga henne.
Vilken ras?Håller på för fullt att bearbeta "husse" och hund att de vill ha valp, en riktig tipsade mig om en superintressant kombination
Bara du inte importerar en sån ful amerikanare med svanhalsFinns inget här jag vill ha på dobbis sidan.
Vad gäller alternativ rasen så gillar jag att ha det ingen annan har. Eller jag gillar alltid att ha det ingen annan har
Flatcoated retrieverVilken ras?
Skaffa tik, så kan vi ut och motionera 2 idioter senFlatcoated retriever
Drömmen är en nätt gul tik som är pigg på allt, speciellt jakt och lydnad (sånt som min nuvarande hund inte kan ) Tyvärr är denna intressanta kombination S + S, men man kan ju alltid hoppasSkaffa tik, så kan vi ut och motionera 2 idioter sen
Jag är så ledsen. På sistone har det rapporterats in flera ep-fall efter en hund som ligger nära bakom Fridolfs planerade tik. På grund av detta skjuts hennes avelsplaner på framtiden, om det alls blir något.
Det innebär att valpen efter Fritte som jag längtat så efter inte verkar bli av. Min dröm
Känns väldigt otäckt faktiskt, det är tredje tiken där parning ställts in pga ep i nära släkt. Tikarna helt obesläktade.
Och uppfödarna gör om samma misstag som de senaste åren. En nyimporterad förhållandevis ung hane har parat nästan 10 tikar på mindre än två månader. Snacka om att han kommer få stort genomslag i aveln om 2-3 år. Måtte han vara frisk
Visst ska du kastrera tiken? Det finns ingen chans att hon blir lättare med andra hundar då?
Måste bara fråga - finns det någon ras du inte har? Ditt nick låter dobermann men jag har för mig att du föder upp fralla och mops. Och har fler raser ändå.Jag fortsätter 2015 år letande efter en dobbis,hade inte riktigt tiden pga nya husets renovering.
Men under 2016 ska väl tiden finnas,det jag sett hittils är inte det jag vill ha,så jag tar en titt utanför EU,med det negativa att hunden inte är valp när man får den.
Men jag har ju haft import hund sen karantänstiden och det fungerade ju.
Eller så köper jag en Vorsteh (är uppväxt med dom) från Ungern där jag har en vän som föder upp.
Jag är uppväxt med fågelhunduppfödning,köpte schäfer som fösta egna hunden,sen övergick jag till dobbis och 1 dv.pinscher.Måste bara fråga - finns det någon ras du inte har? Ditt nick låter dobermann men jag har för mig att du föder upp fralla och mops. Och har fler raser ändå.
Min och många andras erfarenhet är att tikar efter kastrering antingen fortsätter som vanligt eller så blir dom grinigare. Det har fått mig att tveka om att kastrera min tik med lungproblem (hon har väldigt långa löp, så det skulle va skönt slippa den biten), då hon är oerhört bitchig ändå mot främmande tikarJag hoppas att hon ska bli det. Så fort hon läkt från snittet nu ska hon kastreras sen är frågan om jag hinner utvärdera något, jag har aldrig kastrerat en tik så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig riktigt.
Jag är i alla fall lovad en valp från uppfödaren om jag vill ha en så den biten är lugnt. ^^
Ah tråkigt. Hoppas du hittar det du söker ändå framöver.
Oj! Ingen kan anklaga dig för att vara smal i dina rasval, i alla fallJag är uppväxt med fågelhunduppfödning,köpte schäfer som fösta egna hunden,sen övergick jag till dobbis och 1 dv.pinscher.
Höll upp i 10 år och bytte ner mig i storlek o arbete,då blev det mops o fralla + en ny pinne.
Sen har jag provat flera av bruksraserna,risen,rottis ,lh collie (det var en vadslagning) och en mycket kort period med bitsk vallhund i form av en terv.
Men det är bara att inse att inget slår dobbis
Men - vadslagning?
Men hur gick det till?Japp,stor käft straffar sig
Haha, bra historia!Min bästa vän var collie uppfödare(hoppas du skrattar i himlen nu ) och till trots att hon var mycket mental medveten så hörde jag under många år att si o så går inte att göra med collie,
En dag på brukshundskluben ledsnade jag och sa kaksigt,ska vi slå vad om att man kan göra med collie som med dobbis?
Hon fortsatte hävde att det inte gick, Men det går 1-0 till mig