Gulle dig! men vi skall till Mora tyvärr!Om ni ska åka till kenneln nära där jag bor så är ett besök hos mig obligatoriskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gulle dig! men vi skall till Mora tyvärr!Om ni ska åka till kenneln nära där jag bor så är ett besök hos mig obligatoriskt!
Nä, jag är också lite bitter över det. Världens bästa namn på en hund.
Jag vet! Jag onskar ocksa att jag hade honom.
Vad var det som hände med pälsbläckan så det inte blev av? Om du vill berätta?
Kompisen samagde honom och den andra agaren ville ha for mycket pengar (det var han som lag ute med pengar for Squid). Han hade ett (litet, men det var dar) underbett och jag tyckte inte att jag ville betala nastan fullpris for en hund som inte kan stallas ut. Inte for att jag egentligen ar interesserad av utstallning, men det blev inte sa bra som kompisen och jag hade raknat ut.
CobraKnut (Cnut) heter ena katten
Cash står med bland hannamnen (vi ska ju ta en kull men jag ska behålla en tik)
Chilla (och Chila, Chili) Cazette finns med bland tiknamnen, har dock inte fastnat på mig)
Caliber kommer absolut en hane att heta. Finns med på listan.
Jag lekte ett tag med tanken på namnet Calibra men det var för tungt i daglig användning.
Men hittade några att frissera lite i bland dina förslag
Det gör inte jag. @hastflicka är ond.Tråkigt, men jag förstår dig.
Cobra
Så tråkigt Hur kommer det sig att du är så kluven?Lutar åt att det inte blir någon dalmatinervalp, eller valp över huvudtaget. Är otroligt kluven i det här med rasval nu..
Fanns på listan men ströks då vi tyckte det var för långt att ropa.Just ja, har någon föreslagit Cinnamon @Voff?
Caos finns med bland hannamnenKaos då? Fast Caos. Bådar ju gott inför framtiden menar jag...
Då vet jag var du ska!!Gulle dig! men vi skall till Mora tyvärr!
Var helt säker på att jag skulle ha en dalmatiner. Nuvarande hund passar mitt liv väldigt bra. Men ju mer jag ser, desto mer säker blir jag på att jag inte ska ha en till. Mentaliteten är allt för spretig och hälsan är på botten, på väg ännu mer neråt verkar det som..Så tråkigt Hur kommer det sig att du är så kluven?
Kul! Blir vår tredje därifrån!Då vet jag var du ska!!
Har träffat på en del av deras hundar. Jättetrevliga.
Så himla tråkigt att du upplever det så Det där när mentalitet och hälsa inte är vad en önskar är så himla trist verkligen (och onödigt).Var helt säker på att jag skulle ha en dalmatiner. Nuvarande hund passar mitt liv väldigt bra. Men ju mer jag ser, desto mer säker blir jag på att jag inte ska ha en till. Mentaliteten är allt för spretig och hälsan är på botten, på väg ännu mer neråt verkar det som..
Men vet inte alls vad jag ska ha för ras annars. Ska precis börja med jägarexamen och en fågelhund är lockande.. Men o andra sidan vill jag ha en brukshund, en hund som är MER att träna än nuvarande dalmatiner. Samtidigt vill jag ha en hund som jag kan ställa ut, och många raser är ju så delade i bruks/utställningslinjer..
Som sagt, med en dobermann kan du göra båda - även en mer "utsinriktad" dobbis inte räcker lika långt kanske.Var helt säker på att jag skulle ha en dalmatiner. Nuvarande hund passar mitt liv väldigt bra. Men ju mer jag ser, desto mer säker blir jag på att jag inte ska ha en till. Mentaliteten är allt för spretig och hälsan är på botten, på väg ännu mer neråt verkar det som..
Men vet inte alls vad jag ska ha för ras annars. Ska precis börja med jägarexamen och en fågelhund är lockande.. Men o andra sidan vill jag ha en brukshund, en hund som är MER att träna än nuvarande dalmatiner. Samtidigt vill jag ha en hund som jag kan ställa ut, och många raser är ju så delade i bruks/utställningslinjer..
Fyyyy för att bo med en hund som lever upp till det namnet
Väldigt onödigt ja.Så himla tråkigt att du upplever det så Det där när mentalitet och hälsa inte är vad en önskar är så himla trist verkligen (och onödigt).
Beroende på vad du ska jaga och vad för typ av jakthund du vill ha så är det väl inte orimligt att hitta hundar som går att ställa ut och jaga med - tänker att tex @squarepants @lady_vip och @AraSlei kanske kan komma med bra synpunkter om det är någon typ av fågelhund som lockar
(sen får jag också säga att i VISSA fall, dvs inte så många som en skulle kunna önska, så finns det uppfödare inom t.ex Golden som har utställnings och jaktmeriterade hundar. Så det finns hopp )
Grejen är, jägarexamen är toppen och jättekul, men det handlar mer om vilken typ av mark och jakt man får tillgång till. Att bara ha jägarexamen garanterar ungefär noll när det gäller att verkligen få komma ut och jaga med sin hund.Var helt säker på att jag skulle ha en dalmatiner. Nuvarande hund passar mitt liv väldigt bra. Men ju mer jag ser, desto mer säker blir jag på att jag inte ska ha en till. Mentaliteten är allt för spretig och hälsan är på botten, på väg ännu mer neråt verkar det som..