Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh förresten, med tanke på kortnosupproret och allt. Skit i Pommsky liksom, låt oss göra en Pugsky! En blåögd minihusky med plattare nos och knapra näsborrar, knorrsvans och aktiveringsbehov som en husky. Perfekta familjehunden! Den kanske vill mycket, men kommer ändå inte att orka så gott om tid att leva rövare inomhus och komma undan med allt "för att den är så söt" :idea: :up:

37758818a6c5447b7914afcc0cf58870.jpg

Om C-namns diskussionen är aktuell fortfarande skulle jag slå ett slag för Civic och Cuy/Coi.
Här är C-namn högst aktuella.
Hittar inget jag trivs med mer än en vecka. Funderar på att ge upp och bara ta nått och sen kalla hunden nått annat:(

Hittar inget jag trivs med mer än en vecka. Funderar på att ge upp och bara ta nått och sen kalla hunden nått annat:(
Vad är det för namn - tik eller hane - du letar efter på c? Någon särskilt koppling till något? Och har du kollar igenom typ sidor med listor på namnbetydelse/babynamn etc? :)

Vad är det för namn - tik eller hane - du letar efter på c? Någon särskilt koppling till något? Och har du kollar igenom typ sidor med listor på namnbetydelse/babynamn etc? :)
Jag har kollat igenom de flesta sidor men jag vill inte ha ett namn som redan finns "här och där"
Jag söker ett tiknamn. Det skall vara hyffsat kort och lätt att använda. Det ska passa en bruksschäfer (som troligtvis kommer att bli mörk, tom svart ) och jag är inte förtjust i pluttinuttnamn som Cookie, Candy osv. Inte heller människonamn.

Namn jag har varit inne på är Cava, Caena, Cyra (samtliga uttalas med k) och Chima.

Cairo, Cnut, Cash, Castor, Ceso :D, Ceylon, Cruse, Carp, Closs, Caspar, Carlin, Canel (kanel), Clark (kent?), Crock, Crossa, Crush, Craft, Cyla (som i kall), Cold, Cant, Cylt :D, Chiba, Chita, Cixi, Codo, Corby, Cork, Crato, Cusco, Carmen, Center, Caz, Cezi, Coiba, Corfu, Corsika, Cactus, Caliber, Cassette, Cemi, Chilla.

Cairo, Cnut, Cash, Castor, Ceso :D, Ceylon, Cruse, Carp, Closs, Caspar, Carlin, Canel (kanel), Clark (kent?), Crock, Crossa, Crush, Craft, Cyla (som i kall), Cold, Cant, Cylt :D, Chiba, Chita, Cixi, Codo, Corby, Cork, Crato, Cusco, Carmen, Center, Caz, Cezi, Coiba, Corfu, Corsika, Cactus, Caliber, Cassette, Cemi, Chilla.
Knut (Cnut) heter ena katten :D
Cash står med bland hannamnen (vi ska ju ta en kull men jag ska behålla en tik)
Chilla (och Chila, Chili) Cazette finns med bland tiknamnen, har dock inte fastnat på mig)
Caliber kommer absolut en hane att heta. Finns med på listan.
Jag lekte ett tag med tanken på namnet Calibra men det var för tungt i daglig användning.

Men hittade några att frissera lite i bland dina förslag :)

Hm, ciara (kan uttalas både Keee-ra och Kere-ara) betyder väl typ mörk och är väl inte vanligaste namnet.

Andra namn som jag tycker är vettiga (men som du säkert redan kikat på)
Cira
Ceyla
Celia (fast det ska tydligen betyda blind, vilket kanske är urdumt att döpa någon till om en tror på sånt :D)
Cera
Chana
Cim
Cora/Cori
Cai/Caia (det går utmärkt att heta Cai/Kai som tjej, tro mig, jag har personliga erfarenheter av hur kul det är.. :grin: :D)
Cahira
Chara

Btw så kan du döpa en hane till Cwen och uttala c-et som ett S :angel:

Knut (Cnut) heter ena katten :D
Cash står med bland hannamnen (vi ska ju ta en kull men jag ska behålla en tik)
Chilla (och Chila, Chili) Cazette finns med bland tiknamnen, har dock inte fastnat på mig)
Caliber kommer absolut en hane att heta. Finns med på listan.
Jag lekte ett tag med tanken på namnet Calibra men det var för tungt i daglig användning.

Men hittade några att frissera lite i bland dina förslag :)
Enklast att söka på är typ "*tema* that begins with C", så från Chiba till Center är det platser runt om i världen, även Coiba till Corsika som är öar. Cylt och Ceso är ju roligast dock :p

Hm, ciara (kan uttalas både Keee-ra och Kere-ara) betyder väl typ mörk och är väl inte vanligaste namnet.

Andra namn som jag tycker är vettiga (men som du säkert redan kikat på)
Cira
Ceyla
Celia (fast det ska tydligen betyda blind, vilket kanske är urdumt att döpa någon till om en tror på sånt :D)
Cera
Chana
Cim
Cora/Cori
Cai/Caia (det går utmärkt att heta Cai/Kai som tjej, tro mig, jag har personliga erfarenheter av hur kul det är.. :grin: :D)
Cahira
Chara

Btw så kan du döpa en hane till Cwen och uttala c-et som ett S :angel:

Hahahahaha Cwen :rofl:
Tog ett par sekunder innan polletten trillade ner där.

Hahahahaha Cwen :rofl:
Tog ett par sekunder innan polletten trillade ner där.
Vaddå. Det var väl ett fint namn med bra stavning :angel:

Kaipo är fö ett könsneutralt namn som betyder älskling och som birde gå lika bra att stava med C :)

Cobra antar jag att du också tänkt på? :)

Senast ändrad:
Vaddå. Det var väl ett fint namn med bra stavning :angel:

Kaipo är fö ett könsneutralt namn som betyder älskling och som birde gå lika bra att stava med C :)
C är ju egentligen en väldigt tacksam bokstav som kan uttalas både som S och K.
Grejen var att jag hade tänkt ta en valp ur nästa kull och hade därför spikat ett namn på D. Så kär i det namnet. Och nu kan jag inte tänka om. Har några månader på mig. Ca 5 v till parning.

Grejen var att jag hade tänkt ta en valp ur nästa kull och hade därför spikat ett namn på D. Så kär i det namnet. Och nu kan jag inte tänka om. Har några månader på mig. Ca 5 v till parning.
Vad var det för namn? Tänker om det har någon särskild betydelse eller om det går att efterlikna på c? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 522
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka