Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här helgen är det utställning och lure coursing uppe i norr. Funderade förut på att åka, men det är nog bra att jag aldrig gjorde det. Den här helgen behövs verkligen för att städa i hemmet. Städa och valpsäkra. Har knappt varit hemma på 1½ månad, så det finns en del att göra. Att flytta om i bokhyllan så att det inte står tuggvänliga saker längst ner kändes som en bra början. Bara resten av lägenheten kvar!
11062863_538193489662369_5234040618600836615_n.jpg

Och ni får ursäkta att jag spammar tråden just nu, jag börjar nog bli nervös nu :P
Jag tycker att det är trevligt med massa inlägg! Tonto hade nog dock mördat kontakten. Rollo biter inte på någonting. Men Tonto. :eek:

Tonto vägrar fortfarande färskfoder så han får äta Orijen Puppy nu. Idag har vi lyckats få i honom två dl hitintills. Framsteg. ;)

Rollo ska tillbaka till veterinären på fredag och nu vill jag be om att få medicin utskriven då jag inte tror att hans demodex kommer att läka ut. Ont i benen har han inte längre, men vi tar det fortfarande ganska lugnt.

Här är några bilder på mina otursfåglar.

1_by_tontorollostorm-d95rv3r.jpg

2_by_tontorollostorm-d95rw1q.jpg

3_by_tontorollostorm-d95rvza.jpg

4_by_tontorollostorm-d95rwjq.jpg

5_by_tontorollostorm-d95rwt2.jpg

6_by_tontorollostorm-d95rx15.jpg

8_by_tontorollostorm-d95rx5j.jpg

9_by_tontorollostorm-d95rxd0.jpg

Jag tycker att det är trevligt med massa inlägg! Tonto hade nog dock mördat kontakten. Rollo biter inte på någonting. Men Tonto. :eek:
Haha, tro mig, samtliga kontakter och sladdar ska skyddas ;) Kommer även göra en kompostgallerhage till min dator, bara för säkerhets skull, tills jag ser hur valpis faktiskt är.

Nu har jag börjat sätta upp staket runt uteplatsen! Måste bara hämta verktyg hos morsans sambo för att klippa lite kompostgaller... Får se hur det blir när allt är klart :)
11349431_1616454098593982_103233227_n.jpg

Valpis (och Aysus) nära släktingar osv blev förövrigt väldigt omtyckta av utställningsdomare igår. En blev champion, en plockade cert och en blev BIM och fick cacib. Idag är det LC och jag vet att åtminstone certhanen ska tävla. Hoppas det går minst lika bra då. Han har plockat cert en gång och varit preciiis utanför placering för cert de andra gångerna han tävlat, så nu sitter jag här och håller tummarna. Även om jag egentligen inte bryr mig om utställningsresultaten så kan jag inte låta bli att tycka att det är kul när hundarna får fina resultat oavsett vad de tävlar i :p

En vän ringde idag, hon var på utställning och hade hittat någon som sålde riktigt billiga, ställbara selar. Ville jag ha en till valpis? Yep! Så nu har jag en sele som borde passa perfekt när valpis kommer hem och en som borde passa perfekt när hon växt ur den selen. Därefter börjar det nog bli mer lämpligt med riktiga vinthundsselar.
13639_1439752254.jpg

När Tage besiktigades innan jag och sambon hämtade honom, och när han fick sin 12 veckors-spruta så hade han bara en kula nere. Jag betalade reducerat pris till uppfödaren och var inställd på att han bara skulle ha en kula. Men, nu har han fått ner den andra också - så himla bra! :D

När Tage besiktigades innan jag och sambon hämtade honom, och när han fick sin 12 veckors-spruta så hade han bara en kula nere. Jag betalade reducerat pris till uppfödaren och var inställd på att han bara skulle ha en kula. Men, nu har han fått ner den andra också - så himla bra! :D
Bonus!

Både reducerat pris och två intakta testiklar. Duktig Tage!

Han har redan koll på ekonomin i familjen. :)

@Emor Vilken läcker färg Olle har, hur kommer den att bli när han är vuxen? Samma ton eller bleknar eller blir intensivare? *nyfiken*

@Emor Vilken läcker färg Olle har, hur kommer den att bli när han är vuxen? Samma ton eller bleknar eller blir intensivare? *nyfiken*
Jo den är rätt fin :) Han borde blekna lite, Men kommer nog alltid vara åt det gråare hållet. Dessutom brukar det variera lite under åren hur ljusa/mörka dom är.

• Gilla
Reactions: Laa
Kunde inte hålla mig utan ringde till kenneln idag, jag som hade tänkt vänta någon dag så att de skulle få vila upp sig från utställningen :angel: Samtidigt var det lite bra att jag ringde, för nu kunde vi bolla lite idéer kring leverans av valparna. Det är inte bara min som ska "hitåt", såklart, det blir lätt så när uppfödarna bor lååångt upp i landet. Det mesta är söderut då.

Har även fått veta lite om vilka som ska ha de andra valparna. En tik kommer till en jättetrevlig person som jag haft pyttelite kontakt med innan, andra tiken ska till några inte allt för evighetslångt bort som tydligen ska vara väldigt trevliga de med :) Oklart vart hanarna ska än, men det visar sig. Nu ska de i alla fall ha fått sina namn allihop, så nu får jag sitta här och vänta, vänta och vänta ännu mer tills de lägger upp bilder och skriver ut namnen där. Ingen idé att försöka ta allt över telefon misstänker jag. Delvis mitt fel som aldrig kan välja kort och enkelt namn :p BWAH vad otålig jag blir. Jag vill pussa valp. Nu. MIN valp.

Väntar ut honom. Så länge valpen inte är anskrämligt mager, så skulle jag bara erbjuda mat och äter den inte typ direkt så vänta tills nästa mål :)

Fast det gjorde vi första veckan han var här och då fick han så ont i magen att han blev inlagd för att få i sig dropp/näring. Han är mager. :( Veterinären hittar inget fel på röntgen/blodprover. Han dock är pigg som bara den nu och har energi för tre. (Det var han innan han fick åka in också, men kraschade på bara några timmar.)

Fast det gjorde vi första veckan han var här och då fick han så ont i magen att han blev inlagd för att få i sig dropp/näring. Han är mager. :( Veterinären hittar inget fel på röntgen/blodprover. Han dock är pigg som bara den nu och har energi för tre. (Det var han innan han fick åka in också, men kraschade på bara några timmar.)
Har de kollat halsen på honom så att det inte är något problem där? Har uppfödaren någon idé?

Har de kollat halsen på honom så att det inte är något problem där? Har uppfödaren någon idé?

Inget problem i halsen. Han äter godis men äter inte mat. Färskfoder, burkmat och torrfoder är trist. Torrfoder är det som fungerat bäst.
Vi alla står lite handfallna, kletar man på olika slags gottigheter går maten inte ner. Han äter det goda för sig men inte om det blandas med hundmat.
Han hade en liten period nu där han åt först med mjukost och sedan helt plötsligt utan någonting på maten, men idag har han inte ätit mer än 1 dl som jag handmatat under hela dagen - annars så äter han ingenting alls.

Ah okej. Försök hitta någon form av topping som går hem, vilket kanske inte alltid är det lättaste :)

Ah okej. Försök hitta någon form av topping som går hem, vilket kanske inte alltid är det lättaste :)

Bara för att jag var så ledsen så åkte sambon till djuraffären och plockade med sig olika sorters burkmat. Tonto rynkade på näsan åt fyra sorter men blev helt galen när vi serverade lite Nature's Peak. Ska prova att blanda i hans mat i det!

Kan man i värsta fall låta honom leva på det? Är det ett skitfoder?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka