Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plättlätt att ordna! Du kan väl tänka att du skall ha minst en saluki i taget? :idea:
Gillar man att träna så skall man åtminstone ha en hyfsat träningsbar hund. Om du gillar salukins spenslighet, så kan det väl finnas andra eleganta raser som gillar att samarbeta?

Fox-Terrier-Wire-2.jpg

Den här till exempel? Väldigt lojal och trogen sin förare, smart och vig. Graciös om du frågar mig.
Lite kort i rocken jämfört med salukin förståss, men förmodligen tar den upp lika mycket energi i rummet som två salukis tillsammans.

Nu får vi se om jag gör bäst i att huka mig innan anfallet kommer. :cautious:
Fast terrier är ju inte direkt kända för sin förighet? ;)

Fast terrier är ju inte direkt kända för sin förighet? ;)

De verkar vara mer föriga än salukis i alla fall :D Det verkar å andra sidan det mesta vara när det gäller hundar. Vännens shiba är väl undantaget då, den är verkligen.. svår! (även för matte och husse, hunden är dock omplacering, hade kanske varit annorlunda om de haft den sedan valpstadiet)

Jo, det gör ju det :p Har en vän som haft whippet, pumi och shiba samtidigt :D (tyvärr lever inte pumin längre). Grejen är väl mest den att när jag väl tittar på andra hundar och funderar på hur det vore att ha dem hemma så känns det.. ingenting eller så känns det fel. Så fort jag tänker mig en till saluki i hemmet så sitter jag och ler fånigt för mig själv för att det känns.. bara bra :p

Haha! Jag är faktiskt väldigt förtjust i terriers och har tidigare kikat på airedale, welshterrier och i princip allt som ser ut "ungefär sådär". Har även fått upp ögonen för JRT lite efter att ha lärt känna en underbar sådan och en som skulle varit underbar om han bara fått något som liknat uppfostran :p Så om det någon gång blir annat än saluki så lär det vara någon typ av terrier, tror jag.

Alltså, det är lite som det jag känner för boxer. Många raser kan komma och gå, men den dagen boxeraveln har förbättrat sig avsevärt så kommer jag stå där i valpväntlistan igen. Men tills dess får det bli något annat, något nytt som jag hoppas passar. Men även om det passar perfekt, vet jag ju att boxer alltid kommer ha en särskild plats i mitt hjärta. Det finns helt enkelt inget annat. Men jag är förbannat trött på folk som avlar på stress, magproblem, ilskna hundar osv...

Alltså, det är lite som det jag känner för boxer. Många raser kan komma och gå, men den dagen boxeraveln har förbättrat sig avsevärt så kommer jag stå där i valpväntlistan igen. Men tills dess får det bli något annat, något nytt som jag hoppas passar. Men även om det passar perfekt, vet jag ju att boxer alltid kommer ha en särskild plats i mitt hjärta. Det finns helt enkelt inget annat. Men jag är förbannat trött på folk som avlar på stress, magproblem, ilskna hundar osv...

Uschja :( Jag har förövrigt en bekant som gått från boxer till saluki och nu har hon även skaffat en whippet. Hon tävlar lydnad och rallylydnad med sina hundar också, hur jäkla duktig som helst. Det märks att hon är van vid att träna hund om man säger så :p

Uschja :( Jag har förövrigt en bekant som gått från boxer till saluki och nu har hon även skaffat en whippet. Hon tävlar lydnad och rallylydnad med sina hundar också, hur jäkla duktig som helst. Det märks att hon är van vid att träna hund om man säger så :p

Ja men @em_pirre har ju även gjort sitt, från boxer till vinthund! Skaplig skillnad!

Drömde inatt att jag satt och pratade om valpar och planerade kullar osv med uppfödaren jag vill ha valp från... Hon frågade om jag var säker på att jag ville ha från henne eller om jag ville ha någon annan typ av hund, kanske saluki från någon annan kull eller så, det ville jag inte utan jag ville ha just en sådan saluki som skulle födas hos henne :angel:

(Undrar hur många gånger jag drömt om salukivalpar på nätterna nu, det börjar kännas som vanlig typ av dröm här...)

Va f-n.
Det har kört ihop sig här hemma och vi kommer inte kunna ta emot valpen vi är intresserade av. Hur säger man det till uppfödaren? Jag vill ju inte att h*n ska bli ledsen :( Känner mig som världens sämsta människa, men våran egna tik började löpa nu och ska paras. De blir för mkt med en egen valpkull och en unghund.

Jag har nu blivit ägare till hunden jag haft på foder.
En Silkyterrier hane som nu är 3.5 år.
Planen var att han skulle para uppfödarens tikar, men tyvärr så hade hon otur med allergi på ena och livmoderinflammation på andra, så det gick som det gick och jag blev ägare till honom utan att han har parat.

Han är den mest kärleksfulle lille pajsaren som finns. Men även en typisk terrierpojke.
Så det första jag gjorde var att kontakta en hundtränare (tillika mina döttrars gamla kompis) som har haft honom i en dryg vecka för att kolla av vad som behöver göras för att kottarna i öronen ska trilla ur). Det är redan stor skillnad på hans sätt. Han är mycket mer intresserad av sin förare och att låta den fatta beslut. Så nu har vi lite att träna vidare på.

Jag är så himla glad att han verkar ta åt sig träningen så bra

Igår kväll hämtade vi hem lilla Otis :love:
Det är en otroligt trygg herre!
Han pep lite i bilen på vägen hem, men sov som en stock sista 45 minutrarna.
Han har sovit som en stock i natt, pep vid halv 3 och ville ut och kissa (då tog han en jättelov i trädgården och gick till andra sidan huset!) och sedan väckte han mig alldeles nyss och ville ut och kissa och bajsa. Snart breakfast time! Återkommer med bilder :)

Okej, bildbomb! Håll i er :D
Han är så duktig på att säga till när han vill ut!
Pappa Ipod är inte så hemskt imponerad över att ha sin avkomma här hemma, men faster Ladda börjar sakta men säkert mjukna ;) Hon började med att sopa till honom rejält med sin pisksnärt-svans, så han var lite rädd för henne i början. Det har släppt nu, och dom har kampat så fint med en leksak och börjat leka :)

DSC_1204.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1218.jpg
DSC_1227.jpg

Ja men @em_pirre har ju även gjort sitt, från boxer till vinthund! Skaplig skillnad!

Fast jag måste säga att det är en viss likhet. De bara fördelar sin energi olika :D Whippeten har hittils varit supertrevlig, och är jättesnabb på att lära sig saker trots avsaknaden av will to please. Hon stod t.ex. och hoppade på mig för att få uppmärksamhet. Då det inte funkade satte hon sig ner, och sedan lade hon sig genast. Vi har tränat sitt och ligg ganska mycket, så hon fattade ju att det är något som jag vill att hon kan. Klipsk hund!

Okej, bildbomb! Håll i er :D
Han är så duktig på att säga till när han vill ut!
Pappa Ipod är inte så hemskt imponerad över att ha sin avkomma här hemma, men faster Ladda börjar sakta men säkert mjukna ;) Hon började med att sopa till honom rejält med sin pisksnärt-svans, så han var lite rädd för henne i början. Det har släppt nu, och dom har kampat så fint med en leksak och börjat leka :)

DSC_1204.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1218.jpg
DSC_1227.jpg

Men :love: är det en wachtel? Såg i någon annan tråd att du skrivit att de kan ha denna färg? Underbar :)

Men :love: är det en wachtel? Såg i någon annan tråd att du skrivit att de kan ha denna färg? Underbar :)

Japp, stämmer bra! Färgen heter röd och kommer i alla nyanser, från nästan vitt till nästan brunt :)
Han är faktiskt ganska underbar :love:
Har hållt riktig låda idag. Han har verkligen mycket kamp i sig, och är envis som synden.

Japp, stämmer bra! Färgen heter röd och kommer i alla nyanser, från nästan vitt till nästan brunt :)
Han är faktiskt ganska underbar :love:
Har hållt riktig låda idag. Han har verkligen mycket kamp i sig, och är envis som synden.

Måste levt under en sten men det har jag helt missat!
Skönt med hundar med lite go i ;)

Måste levt under en sten men det har jag helt missat!
Skönt med hundar med lite go i ;)

En wachtel får se ut i princip hur som helst, så länge de inte är svarta :) Det vanligaste är brun, brunskimmel, brunskäck, brun med tantecken, röd, rödskimmel och rödskäck.

Ja, det ska bli väldigt spännande att se vad som blir av den här lilla korven :D

Alltså, jag har precis kommit hem efter att ha spenderat nästan 1800 kr på valpsaker, och nu sitter jag och skäms lite... :o
Men vafan, vi har ju gått tomt på bra leksaker! Tanten tar sitt gamla märgben när hon livar upp, eller en ihopknuten gammal strumpa.
Inte ens en bädd fick jag med mig hem, och bara 4kg mat... :cool:

Det blev förvisso även ett koppel, ett halsband och en sele från Hurtta också. Som jag också har ångest över. Hurtta, till en valp?! But why?! Kan tydligen inte kontrollera mig.

Jag tycker att det inte finns nåt alls att köpa. Hur jag än söker. Inget är tillräckligt snyggt att lägga pengar på. Bättre att fixa eget! Jag är urdålig på att sy, men det gör ingenting! Det bästa är att jag gjort om en massa saker som Boxern hade. Så, nästan gratis blir det...

@Springsteen
Alltså åååhhhh :love::love::love:
Jag vill verkligen verkligen verkligen ha en liten dalmatinervalp springa omkring här hemma, hittade en kull häromdan som föds nu i vår och jag bara går runt och drömmer om en prickig fara som vill sova under täcket :angel::d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat