Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De andra valparna åt som hästar, Siru var ointresserad genast från början. Nu är hon väldigt intresserad varje gång jag är i köket, och går och kollar matskålen nu som då... :D

Livet är så jobbigt! Nu dyker det upp söta valpbilder stup i kvarten från kullen jag spanat på i evigheter och min favoritvalp står fortfarande inte som reserverad. Jag var faktiskt tvungen att fråga uppfödaren nu varför hon inte är det :p Jag vet att hon ska behålla två själv, så det borde inte vara så att valpen inte är reserverad för att den ska stanna, men jag förstår verkligen inte varför ingen vill köpa den i så fall. Jättefin stamtavla med trevliga och sunda föräldrar som även presterat bra på tävling och där de nära släktingarna verkar vara toppenbra de med på alla punkter, jättesnygga valpar exteriört och enligt uppfödaren bra mentalt också, rejält sugna på att jaga verkar de dessutom vara :D Visst, det är inte alltid alla valpar blir sålda bums på en gång och det här är uppfödarens första kull, men alltså, den valpen som är kvar är ju SÅ fin. Vill ha.

Livet är så jobbigt! Nu dyker det upp söta valpbilder stup i kvarten från kullen jag spanat på i evigheter och min favoritvalp står fortfarande inte som reserverad. Jag var faktiskt tvungen att fråga uppfödaren nu varför hon inte är det :p Jag vet att hon ska behålla två själv, så det borde inte vara så att valpen inte är reserverad för att den ska stanna, men jag förstår verkligen inte varför ingen vill köpa den i så fall. Jättefin stamtavla med trevliga och sunda föräldrar som även presterat bra på tävling och där de nära släktingarna verkar vara toppenbra de med på alla punkter, jättesnygga valpar exteriört och enligt uppfödaren bra mentalt också, rejält sugna på att jaga verkar de dessutom vara :D Visst, det är inte alltid alla valpar blir sålda bums på en gång och det här är uppfödarens första kull, men alltså, den valpen som är kvar är ju SÅ fin. Vill ha.

Kanske kan du tänka dig att vara fodervärd? :angel:

Just sayin'....

Kan du PM:a hemsida så att man kan döma ut hundskrället då? Bara för att få dig på bättre tankar.
Lite input som: "äh, vad den fiiin? Näääää...." kan ju stötta lite. :D

pm skickat ;)

OM valpen mot all förmodan inte är såld när jag åker till Finland i sommar, då måste jag nog åka och pussa på den lite.. Bara liiiite... (Men mest troligt är hon såld då, det är ju faktiskt 2½ månad kvar tills jag åker dit)

Eller hur! och att uppfödaren beskriver valpen som social och framåt måste ju vara ett dåligt tecken, salukis ska ju inte vara sociala, det är ju inte rastypiskt! (och så kan vi glömma att jag råkar älska att ha sociala och tokiga salukis hemma...)

Sociala hundar är både stöldbegärliga och lätta att stjäla. Nej, lägg ned det där projektet. Man förstår direkt att både utseende och social förmåga är till nackdel i ditt hem.

Jag såg också en otäck bild på det lilla odjuret som gav sig på en trasa med våldsam frenesi.

Kanske är risken överhängande att den biter ihjäl grannens katt. :angel:

Men jisses, något rund om magen och tuffsiga öron? Såg lite liten ut också. O_o

Bilden i soffan tycker jag är direkt motbevisande. Man ser ju på den att den tänker anfalla.

Igår var första besöket hos Otis, han tog mig med storm från början :love: Det blev ju bara en hane, men det är ganska skönt att inte behöva välja faktiskt... Kullen är otroligt jämn! Det skiljer som mest 150gr på alla åtta.
4,5 vecka gammal, fortfarande lite svajig och väldigt cool. Tikarna är väldigt ljudliga och var på varandra ganska mycket, men han chillade mest i mitt knä. När dom var på och bråkade för mycket med honom sa han ifrån så det stod härliga till, och sedan fortsatte han sitt chillande. Pappa upp i dagen, alltså :D
Väldigt livliga valpar, dom kampar redan för fullt med filtar och leksaker - och varandra...
Han kommer nog bli fint röd när han blir vuxen, verkar få en del päls tyvärr. Så länge pälsen är av bra kvalité spelar det inte så stor roll men.. Han har ganska kort svans jämfört med syrrorna också, sötnöt!
Jag tog inte så många bilder, men det blev några dåliga mobilkort. Ska dit på fredag igen, tänkte ta med kameran då :)

FullSizeRender.jpg

IMG_9903-e1426439324390.jpg

IMG_9917-e1426439368737.jpg

IMG_9913-e1426439410473.jpg

IMG_9907-e1426439447263.jpg

Jag råkade bli kär i en ung hane idag, jättefin var han. Visade sig vara en brorson till en av mina favorittikar. Ägaren till tiken "råkade" berätta idag att hon nog ska paras i höst och berättade också att tiken gärna vill att jag tar hand om en av döttrarna :p Nu har jag något att göra i alla fall, nämligen kika närmare på hanen som ska bli pappa och fundera, fundera och fundera lite mer...

Jag råkade bli kär i en ung hane idag, jättefin var han. Visade sig vara en brorson till en av mina favorittikar. Ägaren till tiken "råkade" berätta idag att hon nog ska paras i höst och berättade också att tiken gärna vill att jag tar hand om en av döttrarna :p Nu har jag något att göra i alla fall, nämligen kika närmare på hanen som ska bli pappa och fundera, fundera och fundera lite mer...

Ahhhh.... du är HOPPLÖS! :D :love:

Finns det verkligen så många salukis? Eller drar du dem till dig som en magnet kanske?

Igår var första besöket hos Otis, han tog mig med storm från början :love: Det blev ju bara en hane, men det är ganska skönt att inte behöva välja faktiskt... Kullen är otroligt jämn! Det skiljer som mest 150gr på alla åtta.
4,5 vecka gammal, fortfarande lite svajig och väldigt cool. Tikarna är väldigt ljudliga och var på varandra ganska mycket, men han chillade mest i mitt knä. När dom var på och bråkade för mycket med honom sa han ifrån så det stod härliga till, och sedan fortsatte han sitt chillande. Pappa upp i dagen, alltså :D
Väldigt livliga valpar, dom kampar redan för fullt med filtar och leksaker - och varandra...
Han kommer nog bli fint röd när han blir vuxen, verkar få en del päls tyvärr. Så länge pälsen är av bra kvalité spelar det inte så stor roll men.. Han har ganska kort svans jämfört med syrrorna också, sötnöt!
Jag tog inte så många bilder, men det blev några dåliga mobilkort. Ska dit på fredag igen, tänkte ta med kameran då :)

FullSizeRender.jpg

IMG_9903-e1426439324390.jpg

IMG_9917-e1426439368737.jpg

IMG_9913-e1426439410473.jpg

IMG_9907-e1426439447263.jpg

Otäck liten valp det där. :p

:love:

(förstår om du är upp över öronen förälskad!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat