Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, drömmar slår alltid in! Så ödet kommer fixa det oavsettInatt drömde jag om valp... igen...
Drömde att jag låg på en gräsmatta för att fotografera valpar (salukivalpar såklart), osäkert om det var på "min" kennel eller inte, men hon som har kenneln var med i alla fall. Plötsligt störtade det fram en mörkt guldfärgad liten valp med söt bläs också. Den började sprattla runt på mig och sedan låg den på rygg och bet som en tok i mina händer. En tikvalp var det, såklart och jag insåg där i drömmen att jag behövde kidnappa den.
Alltså. Jag måste ringa "min" kennel och fråga hur det blir med valpar där framöver Nu har jag två gånger drömt att jag varit hos dem och att det då råkat finnas en tikvalp till mig. Ena gången var den röd, nu var den då mörkt guldfärgad men nästan röd. Det måste ju betyda att det ska födas något sådant hos dem snart, eller hur?
Visste vi väl.Om två veckor hämtar vi hem vår valp ♡
Så är det såklart!Inatt drömde jag om valp... igen...
Drömde att jag låg på en gräsmatta för att fotografera valpar (salukivalpar såklart), osäkert om det var på "min" kennel eller inte, men hon som har kenneln var med i alla fall. Plötsligt störtade det fram en mörkt guldfärgad liten valp med söt bläs också. Den började sprattla runt på mig och sedan låg den på rygg och bet som en tok i mina händer. En tikvalp var det, såklart och jag insåg där i drömmen att jag behövde kidnappa den.
Alltså. Jag måste ringa "min" kennel och fråga hur det blir med valpar där framöver Nu har jag två gånger drömt att jag varit hos dem och att det då råkat finnas en tikvalp till mig. Ena gången var den röd, nu var den då mörkt guldfärgad men nästan röd. Det måste ju betyda att det ska födas något sådant hos dem snart, eller hur?
Så är det såklart!
Bara och ringa. Berätta sedan! Trodde förresten det skulle bli en finsk liten skranglig valp för dig.
Visste vi väl.
Vad är det för ras?
Hehe ja det blev inte sämre av dagens besök direkt. Ville se mer av mamman o den valp bi valt. Det är en blandrashane, mamma terv och pappa lite blandat. Vi får se vad det blir av han. Känns verkligen helt rätt.
Pappan är i ssmma stl dom mammsn men ngt grövre. Jo man får räkna med att man skaffar en brukshund, absolut. Pappan är ren sällskapshund och lugn o fin i sättet men det är arbetande raser i honom också så jag förväntar mig en hund i klass med belgarna. Sen är det ju lite grisen i säcken att köpa en blandras så man får vara lite ödmjuk. Men mamman har gjort bra ifrån sig på mh och korning och är även röntgad. Bra resultat på hela mammans kull enl min bedömning. Även om det eg säger ganska lite så känns det positivt att det med med stor sannolikhet är bra hundar på hennes sida för det är väl det som skulle kunna oroa mig mest då belgare kan ha lite varierat lynne. Hon har även mycket miljöombyte i sin vardag och det är det som säger mest för mig, att det är en hund som är stabil i olika miljöer och situationer till vardags.Krävande hund mao. Är pappan stor eller liten?
Va tråkigt, men man vet ju aldrig vad som händer. Vi kände likadant men så hittade vi oväntat det vi sökte.Vi har mer eller mindre skippat tanken om valp i år. Känns lite tråkigt men ändå rätt, får lägga allt krut på den vi har ett tag till och se till att han blir riktigt lätt och trevlig i vardagen innan nr 2 kommer in i familjen. Dessutom har jag inte hittat nån planerad kull som känns jätteintressant för tillfället heller, så hoppas det blir ett bättre valpår nästa år istället!
Pappan är i ssmma stl dom mammsn men ngt grövre. Jo man får räkna med att man skaffar en brukshund, absolut. Pappan är ren sällskapshund och lugn o fin i sättet men det är arbetande raser i honom också så jag förväntar mig en hund i klass med belgarna. Sen är det ju lite grisen i säcken att köpa en blandras så man får vara lite ödmjuk. Men mamman har gjort bra ifrån sig på mh och korning och är även röntgad. Bra resultat på hela mammans kull enl min bedömning. Även om det eg säger ganska lite så känns det positivt att det med med stor sannolikhet är bra hundar på hennes sida för det är väl det som skulle kunna oroa mig mest då belgare kan ha lite varierat lynne. Hon har även mycket miljöombyte i sin vardag och det är det som säger mest för mig, att det är en hund som är stabil i olika miljöer och situationer till vardags.
@WildWilma
Jag vet inte om jag borde lägga ut regnr på tiken. Det finns ju lite blandade uppfattningar om blandrasavel och jag vill inte smutsa ner ryktet för tikens uppfödare. Nu är det ju inte hon som äger tiken eller har tagit kullen men jag vet hur hundfolk är. Kullens medel var för rasen mindre aggressiv, mer social, mindre rädsla. Låg nära medel men över/under medel på precis rätt saker utifrån mina önskemål. Bara 1or o ett par 2or på skott. Alla hade bra poäng på korningen, väldigt jämnt i kullen.
Ja jag är uppväxt med groenendael och har träffat mkt belgare så jag är inte helt oviss om vad det är för hund. Det är en vågad korsning. Men jag står för att jag ändå tror att det blir en riktigt bra hund. Och jag hoppas att jag får vara med här i tråden trots mitt udda val.
Då vill jag nog fråga uppfödaren först hoppas du förstår. Roligt med fler som haft groenendael. Tervar o mallar stöter man på mer tkr jag.Du får gärna skicka PM om du vill. Jag har också växt upp med groenendael därav min nyfikenhet
Klart du får vara med i tråden. Det hedrar dig dessutom att du värnar tikens uppfödare, såväl som ägares integritet. Informationen på nätet kan personen själv få välja att lägga ut.@WildWilma
Jag vet inte om jag borde lägga ut regnr på tiken. Det finns ju lite blandade uppfattningar om blandrasavel och jag vill inte smutsa ner ryktet för tikens uppfödare. Nu är det ju inte hon som äger tiken eller har tagit kullen men jag vet hur hundfolk är. Kullens medel var för rasen mindre aggressiv, mer social, mindre rädsla. Låg nära medel men över/under medel på precis rätt saker utifrån mina önskemål. Bara 1or o ett par 2or på skott. Alla hade bra poäng på korningen, väldigt jämnt i kullen.
Ja jag är uppväxt med groenendael och har träffat mkt belgare så jag är inte helt oviss om vad det är för hund. Det är en vågad korsning. Men jag står för att jag ändå tror att det blir en riktigt bra hund. Och jag hoppas att jag får vara med här i tråden trots mitt udda val.