Här hemma flyter allt på! Milla blir 4 månader den 5:e oktober och den 10:e ska vi på utställning i Boden. Det blir mest en rolig liten utflykt!
Valpkursen jag tänkte gå på blev full så nu ska vi gå på en som startar i slutet av oktober, den är bara tre tillfällen men det är ju bättre än ingenting. Det känns dock lite sent då hon redan är 5 månader. När är det egentligen bäst att gå valpkurs? Vi tränar ju på för fullt här hemma, hon är riktigt lättlärd! Sitt, ligg, rulla runt och komma på kommando kan hon men jag hoppas att valpkursen ger oss något i alla fall, det är ju kul att göra saker ihop.
I helgen som var, var vi ute i skogen och Milla fick busa med sin bästa kompis Sigge!
Så söta de är!
Om inte annat lär ju en valpkurs vara bra för att träna på att göra saker med matte/husse även på ny plats, med roliga valpar runtomkring osv. Det är verkligen en helt annan sak att träna ut med störning av andra hundar än att träna hemma utan direkt störning Jag funderar själv på att gå någon kurs med min valp, men det är så jäkla dyrt överallt här och jag har hittills inte hittat något ställe med ett kursupplägg jag riktigt fastnat för. Med tanke på priset på kurserna här så vill jag inte gå dem om det inte känns 100% som en bra idé.