Aaaah! Avis!
Jag saknar inte valptiden ett dugg nu när santo snart blir 1.. Men kombinationen kunde jag inte motstå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aaaah! Avis!
Äh! Den går över så fort!Jag saknar inte valptiden ett dugg nu när santo snart blir 1.. Men kombinationen kunde jag inte motstå
Grattis på födelsedagenÄh! Den går över så fort!
Tack!Grattis på födelsedagen
Sambon testade att cykla med Lasse idag, för första gången. Resultat: självmordsbenägen vallare som skulle sätta tänderna i bakdäcket.
Tur att han inte gjorde som Tonto när min sambo tänkte cykla med honom lös för första gången. I vanliga fall drar han ju mig på cykel och det går skitbra. Men sambon provade lös och Tonto tyckte att han skulle stoppa huss, vilket han försökte 3-4 gånger med att stanna och skälla, men fortsatte att springa när han blev tillsagd. Men på 5 försöket så lägger han en båge bakom och springer upp på sidan och tacklar sambon och cykeln till marken. Min sambo var inte superglad efter det.
Låter som ett helt rimligt scenario, men sambo förstod att det kunde gå illa och stoppade försöket illa kvickt.
Kul! (Knappast oväntat för någon skulle jag gissa ) Hur gamla måste de vara för att gå vallhundsprov? Finns det maxålder?For The Win Ale, Godkänt Vallhundsprov, 20 mån gammal!
Kul! (Knappast oväntat för någon skulle jag gissa ) Hur gamla måste de vara för att gå vallhundsprov? Finns det maxålder?
Grattis! Duktig liten Dsg - och förare :-)Så stolt över min galenpanna att jag nästan spricker. 10 månader i fredags och igår debuterade vi i rallylydnaden
81 p varav 8 å var förarfel.
Jag valde att stryka oss i andra klassen för att avsluta på topp med en positiv upplevelse. Andra banan var svårare och innehöll de moment vi för stunden har lite problem med (tänker för mycket själv den lilla fröken ) men tog med mig banskissen och ska testa den hemma i lugn och ro Känns som bra förberedelse inför nästa tävling 24/9.
Nu får hon välförtjänt 2 veckors rallyvila
(för den som är nyfiken på hur det såg ut ligger film i rallylydnadstråden)
Sitter och funderar lite inför den kommande valpen..
Ni som både haft vuxna hundar och en valp, hur har ni löst motionen för de stora på bästa sätt? Santo behöver en del för att vara nöjd, visst, mest lösspring så det är den lätta biten att ordna, men promenader tänker jag då en liten valp varken kan eller bör gå så långt. Tips? Svärmor har en typ stroller, kanske hade varit något nu när valpen är liten..
Jag använder vagn eller väska när jag har valp eller vuxen hund som är skadad. Väskan är oftast smidigare att ha med sig men det kanske blir för tungt för dig att bära runt på honom längre sträckor? Har ingen aning om vad en whippetvalp kan tänkas väga.Sitter och funderar lite inför den kommande valpen..
Ni som både haft vuxna hundar och en valp, hur har ni löst motionen för de stora på bästa sätt? Santo behöver en del för att vara nöjd, visst, mest lösspring så det är den lätta biten att ordna, men promenader tänker jag då en liten valp varken kan eller bör gå så långt. Tips? Svärmor har en typ stroller, kanske hade varit något nu när valpen är liten..