Valp 2015 - del 3

Han har gått som tåget tidigare när vi kört i skog. Det var förvisso ett bra tag sen, men när vi kört på fält är det som all tidigare spårerfarenhet bara sagt -poff- och försvunnit. Klev över varenda pinnjävel. Alltså nosade inte ens på dom?! Sket
fullständigt i vinkeln. Åt bajs. Kissade. Jag orkar inte. :banghead:

Min vindar in allt och skiter i spåret. Han vill gärna hitta pinnarna! Men han vindar. Ligger spåret för länge så skiter han i det. :banghead:

Otis har visat sig från sin sämsta sida i helgen, han.
Vi har varit hundvakt åt en kompis wachtelhane, jämngammal men något äldre än Otis. En himla trevlig hund! :love: Otis däremot har varit rätt muppig emot honom, och när M backat så har han fortsatt mopsa sig. Jag har så klart brutit och igår gick det rätt bra att bryta bara genom att kasta godis på honom :angel:
Men störigt ändå! Kan ju tycka att när den andra hunden backar tydligt så borde han ge sig - men icke..

Låter lite typiskt tonårsaktigt?

Låter lite typiskt tonårsaktigt?

Ja, det är säkert en hel del hormoner som härjar runt :cautious: Men han har ju aldrig haft nåt direkt finkänsligt kroppspråk. Kanske att tumören spelar in lite, han har ju lite dålig kroppskontroll och koordinationsförmåga..
En himla trevlig och vettig wachtelhane i alla fall, som inte lessnade på Otis utan bara fortsatte att gå undan och vara skitglad :)

Jag har även funderat på sök. Han tycker ju att det är grymt kul att leta upp oss i skogen och tar sig fram som en bergsget. Men det är så få som kör?! Och det är ju betydligt krångligare att få samman en sökdag än en spårdag. Jaja. Bara att traggla vidare med spåret.

Vi kör sök med tre personer. Visst det kan vara lite knöligt att veta exakt vart man ska skicka men vi har sagt innan att figgen ska förflytta sig 15-20 steg. Walkitalki (eh stavning...) är också jättebra att ha.

Men visst det är knöliga än spåret men fasiken så mycket roligare :angel:

Vi ska på spårdag ihop med ett par kompisar på lördag :) Jag blev själv med ungarna så dom får hänga med. Vi kommer nog vara rätt trötta alla fyra sen! :D Ska lägga ett spår under veckan åt Chess så hon har gjort det en dag denna veckan innan vi ska på okänd mark :)

Gällande sök så skulle jag gärna vilja köra det! Hon älskar att leta efter oss i skogen så det vore kul att testa. Mamma har kört det med sina flera ggr så hon kan få hjälpa mig :)

Ikväll ska Chess få följa med mig ut och springa. Ska prova dragselen och midjebältet igen tänkte jag. Tillslut fattar hon nog att hon ska dra :D

Vi blev förresten inbjudna att göra MH ihop med kullsyskonen i slutet av oktober. Vi har ju 50 mil enkel resa ner dit så vi kan nog inte åka båda två. Men maken har pratat på att han vill gå med henne när det är dags för MH så jag ska se om jag får honom till att åka ner :)

DSC_0725_zpsacjfqaai.jpg
En sån skylt tror jag att jag ska sätta upp på gräsmattan här hemma :D

Kom precis på att det idag är ett år sedan Ebrah flyttade hit!
Hon var så liiiiten :D
11953213_544770185671366_8410950452406850605_n.jpg

Sedan är det lite kul tycker jag att jämföra bilder från precis när hon kommit hit med bilder på hur stor hon blev:
11988660_547787348702983_889324363225142510_n.jpg

14099757_153499461758225_1136516134_n.jpg

10672277_545793505569034_2004387245919270238_n.jpg

dsc_4085.jpg

På fredag är hon 14 månader (om jag inte tänker fel), då ska jag mäta, väga och fota ny helkroppsbild :)

Hoppjärkan Tonto.

Han blev lite glad när han fick leka lite med fjärren häromdagen. Vi båda hatar att ha lydnadsvila. :down:

Och så lite bilder. :)

12_by_tontorollostorm-dafvg2e.jpg

7_by_tontorollostorm-dafvg2m.jpg

1_by_tontorollostorm-dafvg56.jpg

Han ser ut att vara en sån härligt glad hund :D:love:

Jag tog en promenad i skogen i söndags och hade med Chess lös och äldsta dottern fick rida. Chess sprang som en dåre och körde sina hofferace i skogen och var riktigt lycklig :rofl: Så roligt med en sån glad hund för man får skratta så mycket!

Maken åker förresten ner till Hässleholm och gör MH med Chess ihop med hennes syskon :) Lite fuskigt att inte få åka men han måste få göra något han också och Chess är ju vår hund inte bara min :angel: Jag får vara hemma med ungarna och alla andra djur och vänta på att se film :)

Han ser ut att vara en sån härligt glad hund :D:love:

Jag tog en promenad i skogen i söndags och hade med Chess lös och äldsta dottern fick rida. Chess sprang som en dåre och körde sina hofferace i skogen och var riktigt lycklig :rofl: Så roligt med en sån glad hund för man får skratta så mycket!

Han är jämt glad. Ibland vill jag slänga en tegelsten i huvudet på honom för att han är så JÄKLA SUPER MEGA glad när han skulle kunna behöva vara lite snäll och lugn... men han skulle bara tro att det är lek ändå. :rofl:

Jag har tittat på RC sporting life endurance 4800 till Santo även fast jag alltid sagt "aldrig RC" , just för att han behöver mer än vad Brit care puppy innehåller (han får mush vaisto svart påse med).

Innehållet ser bättre ut än vad deras andra foder innehåller, och förhoppningsvis kanske jag bara kan ge hälften av detta och se resultat ändå? (Alltså 50/50 av brit care och detta)
Screenshot_20160830-190404_zpsnqxjxfev.png

Någon som testat? Eller har bättre förslag?

Jag har tittat på RC sporting life endurance 4800 till Santo även fast jag alltid sagt "aldrig RC" , just för att han behöver mer än vad Brit care puppy innehåller (han får mush vaisto svart påse med).

Innehållet ser bättre ut än vad deras andra foder innehåller, och förhoppningsvis kanske jag bara kan ge hälften av detta och se resultat ändå? (Alltså 50/50 av brit care och detta)
Screenshot_20160830-190404_zpsnqxjxfev.png

Någon som testat? Eller har bättre förslag?
Bättre förslag vet jag inte, men High Energy Extreme gav jag till min förra dobbis för att få upp honom i vikt. Är väl rätt okej innehåll tkr jag, även om jag bara skulle ge det som extra foder.

Nu är Ebrah 14 månader gammal :D (om jag inte räknat helt åt helvete...)
Börjar lita på att hon faktiskt inte kommer bli större nu och därför inte heller blev någon stor tik. Jag gillar ju små tikar men var ett tag rädd att hon skulle bli enorm eftersom hon under hela uppväxten vägt betydligt mer än åtminstone sin ena syster. Jag skulle inte kalla Ebrah för liten tik heller iofs, men.. normalstor? I vilket fall som helst så passar hon mig helt utmärkt på alla sätt och vis :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka