Valp 2015 - del 3

Idag var vi hos Ales uppfödare och tränade lite, samt tittade på hennes nu ca 14 dagar gamla småsystrar. De var jätteäckliga, vämjeliga faktiskt... Speciellt den där ena... :wtf::yuck:

:heart:cry:
Ska inte ha nån. :cry::crazy::nailbiting::arghh:

Storasystern vill inte ha systrar. Hon vill ha småbröder hon kan bestämma över :rofl: Ensam drottning på tronen.
14495366_10154062679968666_583442602765334241_n.jpg

3 dagars träningsläger väntar mig och Lasse från och med torsdagskväll! :banana: Är riktigt taggad och hoppas på bra apellspår, går det skit får vi nog hoppa starten i slutet av november och skjuta upp det till våren istället. Jag har bara mig själv att skylla, jag tar mig aldrig tiden för fältspår, skola och företag tar sin tid och vi spenderar flera timmar i veckan på brukshundklubben. Men just spåret.... näe :wtf:.

Disa och jag jobbar på med agillity-träning en gång i veckan och spårträning en gång i veckan. Hon är fantastiskt rolig att jobba med, energisk, fokuserad och himla glad alltid! Det känns så kul att få lov att ha en sån positiv jycke :)

Den 22 oktober ska vi vara med på vår första agillitytävling och den 23 är det dags för BPH. Ska bli intressant!

Men jag vill inte att det ska bli vinter! Mörkt, kallt, blåsigt, regnigt (i alla fall här nere i södern). Vad ska man då hitta på med vovven?? Inomhus-träning? Hur kul är det!?

Så var Ebrah 15 månader gammal! :D Jag förstår inte att hon är så ung.. hon har ju alltid varit här känns det som, och även om hon är vild och galen så är hon samtidigt så förvånansvärt lätt... Märklig hund det där :p
14482944_970628839716028_3615170884685266944_n.jpg

Skendräktig och med massor av lös, hängande hud i midjan, men jag tycker att hon är fin :love:

Idag är det äntligen nästan vindstilla ute, så senare idag ska vi ut och spåra lite! Vi började dagen med en rejäl långpromenad, så nu sovs det här hemma och jag ska passa på att handla lite mat om en stund. Men sedan, då blir det spåra av!

Skrutte blev 1 år den 12e :) på torsdag är de dags för vaccination och kastrering blir nervös bara jag tänker på de :nailbiting:

Så var Ebrah 15 månader gammal! :D Jag förstår inte att hon är så ung.. hon har ju alltid varit här känns det som, och även om hon är vild och galen så är hon samtidigt så förvånansvärt lätt... Märklig hund det där :p
14482944_970628839716028_3615170884685266944_n.jpg

Skendräktig och med massor av lös, hängande hud i midjan, men jag tycker att hon är fin :love:

Idag är det äntligen nästan vindstilla ute, så senare idag ska vi ut och spåra lite! Vi började dagen med en rejäl långpromenad, så nu sovs det här hemma och jag ska passa på att handla lite mat om en stund. Men sedan, då blir det spåra av!
Då är ju Disa och Ebrah nästan jämngamla :) Disa blir 15 månader den 10 oktober, och mitt uppe i sitt andra löp nu - ja, det är inte klokt vad tiden går!

Vi ska hämta en kattunge på torsdag. Ska bli intressant och se vad Chess tycker om det :p Vi har redan en katt sen innan men hon är mest ute. Kommer in ett par ggr om dagen för snabbt gos och mat.

Hur gammal var hon när hon löpte första gången? Måste ha varit väldigt tidigt? :)
Det är precis sex månader sedan - alltså var hon knappt 8 månader. Små raser brukar nog börja löpa tidigare än större.
Och nu kom jag just på att jag har räknat fel på hur gammal hon är (skäms på mig, vimspotta!) - hon är född i augusti 2015 - alltså är det 14 månader hon blir.

Kommer på mig själv med att kolla på tjänstetecken.
Jag som aldrig skulle träna bruks. Eller lydnad.
Johojaja.
Hon går som en klocka i söket, svårt att låta bli att tänka tanken då. Vi ska slipa en hel del moment över vinter och förhoppningsvis sitter delarna så vi kan börja sätta ihop det till en helhet och kan debutera i lydnaden till våren och bruks sommaren/hösten.

Nu närmast har vi sökläger i oktober, ska bli otroligt roligt! Vi tränar med riktigt duktiga förare som både tävlat sm, tävlar på elitnivå och hållit på med detta i många år så bra hjälp har man verkligen! Roligt dock med den lilla DSGn bland mallar, schäfrar och allt vad det är :p De allra flesta av dom tävlar skydd, det verkar spännande. Kanske nån gång :angel:

2017 kan bli ett roligt år. Glad över att vi har sån bra kontakt och att hon verkligen älskar att träna.

Ett år blir hon om 2 veckor också :love: Vart tog tiden vägen?!

nikko_zpszoz5kxiu.jpg

Min skendräktiga, överklängiga lilla terrier :heart . Nog för att hon kan vara en plåga vissa dagar men sen sista löpet så har hon verkligen blivit vuxen. Det går att bryta hennes jaktbeteende, hon kan jobba med mig trots störningar, sen vågar jag inte ha henne lös ändå då det finns oerhört mycket småvilt i vårat område men det är inte det viktigaste. Det finns rastgårdar för sånt :angel:

Kommer på mig själv med att kolla på tjänstetecken.
Jag som aldrig skulle träna bruks. Eller lydnad.
Johojaja.
Hon går som en klocka i söket, svårt att låta bli att tänka tanken då. Vi ska slipa en hel del moment över vinter och förhoppningsvis sitter delarna så vi kan börja sätta ihop det till en helhet och kan debutera i lydnaden till våren och bruks sommaren/hösten.

Nu närmast har vi sökläger i oktober, ska bli otroligt roligt! Vi tränar med riktigt duktiga förare som både tävlat sm, tävlar på elitnivå och hållit på med detta i många år så bra hjälp har man verkligen! Roligt dock med den lilla DSGn bland mallar, schäfrar och allt vad det är :p De allra flesta av dom tävlar skydd, det verkar spännande. Kanske nån gång :angel:

2017 kan bli ett roligt år. Glad över att vi har sån bra kontakt och att hon verkligen älskar att träna.

Ett år blir hon om 2 veckor också :love: Vart tog tiden vägen?!
Kul att det går så bra för er! Och jag tycker det är så roligt att Dsg:n får komma ut och visa vilken aktiv och trevlig ras den är att jobba med, trots sin litenhet.
I vår spårgrupp är Disa också en liten "skit" bland dom stora - men hon är en attans duktig skit på att spåra :)

Kul att det går så bra för er! Och jag tycker det är så roligt att Dsg:n får komma ut och visa vilken aktiv och trevlig ras den är att jobba med, trots sin litenhet.
I vår spårgrupp är Disa också en liten "skit" bland dom stora - men hon är en attans duktig skit på att spåra :)

Verkligen! De DSG jag kommit i kontakt med har bra arbetsmoral och ger inte upp i första taget. Tycker det är roligt att se henne jobba bland schäfrarna, hon har mer driv än vissa av de. Det har såklart med linjer att göra men det är en väldigt mångsidig ras!

Sen kan de vara lite petiga med blött gräs osså där :angel:

Ebrah har nu täcken i strl 65... Eller ja, inte för att hon behöver täcke än, men vi provade täcken i affär idag och då var 60 för litet. Minns hur en vän påstod att Ebrah inte skulle kunna växa ur Aysus regnoverall i strl 55 och sa åt mig att köpa samma storlek. Jag köpte en storlek större och det är jag glad för nu ;) Hon har blivit så stor min lilla fjant! Licenslopp på lure coursing på söndag, så imorgon ska jag skriva ut en licensboksansökan (blankett som ska fyllas i där licensloppsdomarna skriver under att loppen blivit godkända osv). Det känns faktiskt lite overkligt.

Idag är det jobbigt - men ännu jobbigare för min vän som Cookie bott hos senaste 3,5 månaderna. Hon har utvecklats massor där, även om det finns mycket kvar att jobba med och det som finns i grunden hos henne som kanske aldrig går att dämpa helt - men då hon inte fungerar jämt med gammelhunden så bestämde vi oss för att ge henne en chans någon annan stans. Gammelhunden riskerar att skadas annars och det är inte rätt. Då Cookie är en mycket speciell hund, så var det lätt att sålla bort de flesta intressenter. Kvar fanns endast en person/familj som lät mycket lovande och dit är då Cookie på väg precis nu. En lång resa på 50 mil och kompisen är så himla ledsen nu när dom kör henne dit. Vi hoppas båda två att det verkligen ska fungera där, men jag har hopp då nya "ägaren" verkar toppen :) Jag kommer fortsätta äga Cookie några månader till, tills dom verkligen har fått prova henne och sett och upplevt alla sidor hos henne innan beslutet tas om hon ska få ett "forever home" där eller inte.
Min älskade förstfödda heeler, som inte alls blev som dom andra i kullen och som nog aldrig kommer bli riktigt "riktig" - men samtidigt den mest kärleksfulla hund jag träffat på mot den hon tar som sin :heart

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30