Valp 2015 - del 3

Pottsork fick höra sina första skott idag. Tror hon är skottfast :angel: Det sista skottet tog hon under en plats och låg kvar men vi stod lite avskiljt från de som körde riktig plats.

I övrigt är hon inne i nån lite spöklig period, körde sök i söndags hon hon ryggade för figgarna. Så nu blir det synliga figgar ett litet tag, vilket kan bli bra då vi börjar köra med på djupet och hon har innan inte kört på fullt djup. Hon ser ju inte så bra när hon rådjurshoppar fram bland blåbärsriset :rofl:

Film från dagens momentträning

Pottsork fick höra sina första skott idag. Tror hon är skottfast :angel: Det sista skottet tog hon under en plats och låg kvar men vi stod lite avskiljt från de som körde riktig plats.

I övrigt är hon inne i nån lite spöklig period, körde sök i söndags hon hon ryggade för figgarna. Så nu blir det synliga figgar ett litet tag, vilket kan bli bra då vi börjar köra med på djupet och hon har innan inte kört på fullt djup. Hon ser ju inte så bra när hon rådjurshoppar fram bland blåbärsriset :rofl:

Film från dagens momentträning
Hon är så söt :)

Jag har också varit och skottränat Disa, med tanke på att vi ska göra BPH nästa helg. Hon reagerade inte heller speciellt mycket. Skönt!

Åh spännande! Hur gammal är disa nu? Vi ska göra bph i april.
Hon är 14 månader nu. Har precis avslutat sitt andra löp, och börjar mer o mer uppföra sig som en vuxen hund - min lilla plutta!
De måste väl vara 12 månader för att få göra BPH (tror det i alla fall) så det är precis hon klarar den gränsen. Jag funderade först på att vänta (tänkte att hon kanske skulle bli lite mer mogen först), men eftersom Dsg-klubben hade förbokade platser i Örkelljunga nu den 23, så tänkte jag att "då kör vi!"

Pyssling är skadad. En sådan där mysterie-hälta som kommer och går. Först lite stel vänster bak. Tar hoppsasteg och belastar inte jämt.

Han är genom röntgad. Knäna ser OK. Min veterinär tror på en muskelskada.:cry:

Fysioterapeut?
Jo det är vets nästa förslag - hon som var bäst i närområdet har dock flyttat. Vet är på kurs och kommer att träffa ett par alternativ.

Nu äts previcox och så ska vissa ta det lugnt. Vilket vissa vägrar. Aldrig har det varit så roligt att klättra på stolar.

Som grädde på moset har min arbetsgivare nolltolerans mot avsteg från arbetstiden och beviljar ogärna semester för vård av Pysslingar och Släktingar.

Jo det är vets nästa förslag - hon som var bäst i närområdet har dock flyttat. Vet är på kurs och kommer att träffa ett par alternativ.

Nu äts previcox och så ska vissa ta det lugnt. Vilket vissa vägrar. Aldrig har det varit så roligt att klättra på stolar.

Som grädde på moset har min arbetsgivare nolltolerans mot avsteg från arbetstiden och beviljar ogärna semester för vård av Pysslingar och Släktingar.

Var i världen bor ni på ett ungefär?
Det finns ju även fysioterapeuter som arbetar helger och allmänt anpassar sina arbetstider för att kunder ska kunna komma trots bökiga arbetstider eller galet lång resväg.

Nu ikväll passade vi på att leka lite med den nya leksaken jag köpt från dogmania (fårskinn med elastiskt handtag). Ebrah blev.. vildare än vanligt :D Passade på att träna lite fotgående då också, för att se hur det skulle bli med leksaksbelöning. Jäklar vilket tryck det blev i hela hunden. Fullt fokus, klockren position och vändningarna var så toksnygga att jag nästan fick tårar i ögonen. Tror att jag vet vad vi ska ha som belöning i framtiden ;)

Nu ikväll passade vi på att leka lite med den nya leksaken jag köpt från dogmania (fårskinn med elastiskt handtag). Ebrah blev.. vildare än vanligt :D Passade på att träna lite fotgående då också, för att se hur det skulle bli med leksaksbelöning. Jäklar vilket tryck det blev i hela hunden. Fullt fokus, klockren position och vändningarna var så toksnygga att jag nästan fick tårar i ögonen. Tror att jag vet vad vi ska ha som belöning i framtiden ;)
Åh! Jag vill oxå kunna belöna med leksak! Här är nya leksaker roliga i fem minuter och de duger definitivt inte som någon belöning. :wtf:

Åh! Jag vill oxå kunna belöna med leksak! Här är nya leksaker roliga i fem minuter och de duger definitivt inte som någon belöning. :wtf:
Jag kan belöna med i princip vilka leksaker som helst, MEN om de känner lukten av en godisbit så är ingen leksak intressant längre :p Ska jag belöna med leksak får jag börja med det, jag kan inte växla mellan godis och leksak (än, jag tänker inte ge mig).

Sådär, nu har jag mailat ett ställe för att fråga om det finns möjlighet för Ebrah att gå BPH nästa helg :p Har jag jäklig tur så finns det någon ledig plats...
Det finns även ett ställe utanför Gbg som har flera lediga platser innan året är slut, men åka hela vägen dit bara för ett BPH med en enda hund.. Nä.

Var i världen bor ni på ett ungefär?
Det finns ju även fysioterapeuter som arbetar helger och allmänt anpassar sina arbetstider för att kunder ska kunna komma trots bökiga arbetstider eller galet lång resväg.
Vi finns i Västerort.

Nu var vi på återbesök och ordinarie vet var sjuk; enligt vikarien är det inget fel på Pysslingen. Små hundar rör sig, enligt henne, mysko. Hon tyckte att jag skulle köra på och se om han höll (och om han inte håller? Det är ett sätt att tänka som jag mött om tävlingshästar - men det känns lite magstarkt om ett gulle-djur som bor hemma och sover säng) Så nu vet jag varken ut eller in.

Till helgen åker Chess och maken till Skåne för att göra MH :) Ska bli väldigt intressant och höra hur hon reagerade på allt.

14615815_1099522180143889_7085487524196430462_o.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30