Nej, det ger noll träning. Man måste ju kunna saker utan störning först.Det är ju bra träning tänker jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det ger noll träning. Man måste ju kunna saker utan störning först.Det är ju bra träning tänker jag!
Risken att stöta på löptik är ju överhängande i vardagen med, så det är ju lika bra att vänja sig.Hur ska man få unga hanhundar att tänka på något annat? Det är svårt nog ändå att träna på klubben med så många dofter. Det är ingen elitlydnad vi talar om, utan normal vardagslydnadskurs, helt bortkastade pengar och risk för att förstöra istället. När du tränar dressyr börjar du väl inte direkt på en stor bana med musik, ballonger och stor publik bara för att det är där man kommer vara sen?
Att möta en löptik är en helt annan sak än att träna på ett fält där hon är närvarande hela tiden. Tror du hunden bara känner doften precis där hon sitter?Risken att stöta på löptik är ju överhängande i vardagen med, så det är ju lika bra att vänja sig.
Dessutom så måste man ju inte stå precis brevid tiken eller på samma fläck som löptiken var på om ens hund har svårt att fokusera.
Att möta en löptik är en helt annan sak än att träna på ett fält där hon är närvarande hela tiden. Tror du hunden bara känner doften precis där hon sitter?
Nej, det ger noll träning. Man måste ju kunna saker utan störning först.
Hur ska man få unga hanhundar att tänka på något annat? Det är svårt nog ändå att träna på klubben med så många dofter. Det är ingen elitlydnad vi talar om, utan normal vardagslydnadskurs, helt bortkastade pengar och risk för att förstöra istället. När du tränar dressyr börjar du väl inte direkt på en stor bana med musik, ballonger och stor publik bara för att det är där man kommer vara sen?
Hur ska man få unga hanhundar att tänka på något annat? Det är svårt nog ändå att träna på klubben med så många dofter. Det är ingen elitlydnad vi talar om, utan normal vardagslydnadskurs, helt bortkastade pengar och risk för att förstöra istället. När du tränar dressyr börjar du väl inte direkt på en stor bana med musik, ballonger och stor publik bara för att det är där man kommer vara sen?
Tror du att störningar inte finns om du inte ser dem?Att möta en löptik är en helt annan sak än att träna på ett fält där hon är närvarande hela tiden. Tror du hunden bara känner doften precis där hon sitter?
Disa är likadan - fast det kan ju bero på att matte inte heller tycker att det där med lydnad är speciellt kul. Det är mycket roligare att dra igenom en agilitybana eller köra ett spårOm hon kunde älska lydnaden lika mycket
Haha ja nog känner dom det alltid men hade Betty haft lite mer tryck i lydnaden hade det vart roligt men nu är hon en tramsmaja därför rallylydnad passar så braDisa är likadan - fast det kan ju bero på att matte inte heller tycker att det där med lydnad är speciellt kul. Det är mycket roligare att dra igenom en agilitybana eller köra ett spår
Sökkurser är få förunnat Jag anmälde mig till en men den blev inställd. Som tur var kunde jag genom kontakter i hunderiet nästla mig in i en sökgrupp Men det tog ett halvår.Jösses vad folk tränar sök till höger och vänster?! Jag vill också! Lasse går garanterat bättre i söket än spåret, men häromkring (Norrköping) kan jag inte hitta en enda sökkurs .
Sökkurser är få förunnat Jag anmälde mig till en men den blev inställd. Som tur var kunde jag genom kontakter i hunderiet nästla mig in i en sökgrupp Men det tog ett halvår.