Valp 2015 - del 3

Jösses vad folk tränar sök till höger och vänster?! O_o Jag vill också! Lasse går garanterat bättre i söket än spåret, men häromkring (Norrköping) kan jag inte hitta en enda sökkurs :(.
Ja är det inte märkligt? Hur skall nytt folk komma igång med att träna bruks, när det inte finns kurser i vare sig spår eller sök. Jag har letat spårkurs sedan jag fick hem Eski, mer än 1 1/2 år, nu hittade jag äntligen en, på en liten klubb långt ut på landet (från mig sett då). Hoppas de kör fortsättningskurs också, för det är kul och Eski gillar det.

Ja är det inte märkligt? Hur skall nytt folk komma igång med att träna bruks, när det inte finns kurser i vare sig spår eller sök. Jag har letat spårkurs sedan jag fick hem Eski, mer än 1 1/2 år, nu hittade jag äntligen en, på en liten klubb långt ut på landet (från mig sett då). Hoppas de kör fortsättningskurs också, för det är kul och Eski gillar det.
Ja du, det är ett mysterium det där.

Bruksmänniskorna på klubbarna klagar på att ingen intresserar sig för brukset, men inte finns det några kurser och det är halvt om halvt omöjligt att komma med i träningsgrupper.

Jag skulle nog kunna böna och be lite jag också, vet ju flera som kör sök, men det skulle inte kännas schysst mot dom att komma som ren gröngöling och ha noll koll så jag vill ju väldigt gärna gå en kurs först.

Hehe så gjorde jag, fortfarande gröngöling. Men vi har trevligt allihopa och jag bidrar med lite ny skog och en figge till är ju aldrig fel. Tränar en hel del hittaövningar utanför det regelrätta söket för att visa att jag är intresserad och vill utvecklas. Sen så får jag nog vara med en hel del för att de gillar Bettan så mycket :rofl:

Det är ju så sjukt roligt med sök :nailbiting:

Appropå kursutbud. Rallylydnad, får fasiken åka timmen för att komma till klubb med kurs nu när vi börjar träna fortsättning/avancerad :mad: ENKEL RESA!

14813472_10155455180528146_1235337851_n_zpsidmwmj4d.jpg

Min hund är vansinnigt fotogenisk ;) En väldigt uppskattad egenskap av hennes matte :D:heart

14808774_10155454795908146_308266792_o_zpsmcevpp3z.jpg

Ibland går det dock i överstyr, får inte ens fotografera bebisen ifred :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka