Valp 2015 - del 3

Disa har snart klippkort hos veterinären...

I våras var det klokapselbrott, i somras var det en kvarsittande valphörntand som fick dras ut, och nu är det klokapselbrott - igen!!
Ja, ja, man får väl vara tacksam för att det inte är allvarligare saker än så.

Lite lätt groggy efter sederingen

Har varit totalt oaktiv i valptråden sen han var liten men han lever (otroligt nog) och är fortfarande världens gladaste, tjurigaste, suraste lilla skitråtta

På bilden så skulle han absolut inte ha kläder på sig utan gick och gömde sig i sin väska och var sur som som en citron så fort jag försökte ta på han kläderna så då fick han alltså gå ut naken i -13 grader

Som ni ser så ångrade han sig och tyckte att mattes kläder iallafall dög :grin:
15391321_10157864061250181_1070193317585132885_o.jpg

Tiden går så fort! I början av året gjorde vi vår första rallylydnadstävling i ett kallt ridhus och för 2 veckor sen avslutades tävlingsåret med debut i lydnaden med ett förstapris! ( dock med husse) Ett rätt bra år med två titlar RLD N och RLD F, Exc ck cert i somras, ett bra mh och lydnadsdebut med förstapris! Stolt över min lilla skrutt :love:

Tiden går så fort! I början av året gjorde vi vår första rallylydnadstävling i ett kallt ridhus och för 2 veckor sen avslutades tävlingsåret med debut i lydnaden med ett förstapris! ( dock med husse) Ett rätt bra år med två titlar RLD N och RLD F, Exc ck cert i somras, ett bra mh och lydnadsdebut med förstapris! Stolt över min lilla skrutt :love:

Åh vad duktiga ni är! :love::up:

Allt vi har lyckats med är ett godkänt inträdesprov för patrullhund och ett helt ok MH. Sen har vi bara varit skadade. :angel: Och Rollo och sambon har också varit skadade. :banghead:

Kan konstatera att Ebrah nu är 18 månader gammal, 62cm hög och väger 19,8kg. Det var nog ett år sedan hon vägde såhär lite senast :p Meen nu är hon i väldigt bra hull tycker jag, så det är nog här hon ska ligga ungefär.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024