Valp 2015 - del 3

Vad har jag missat? Planeras det en whippe till? :)

Oh yes, halvbror till Santo :love:
20160825_215055_zpsfacydj8l.png

Jag börjar bli redigt valpsjuk. (Dina bilder hjälper liksom inte till, @Emuliiaa :rage: :love:) Vill börja lägga ut lite krokar här och var, kika på stamtavlor, MH-test etc. Det är nu jag tycker att det är skönt med en liten ras. Jag känner till i princip varenda uppfödare. Vet på ett ungefär vilka jag delar samma syn på hund med och så vidare. Vet vilka jag vill undvika. ;) Har små tankar om import, men det är ett område jag är helt novis om (samt lite feg). Lättaste vägen är ju samma uppfödare som Lasses, som redan hintat om en tik som ska paras nästa år. Men det måste tyvärr också passa med sommarledigheten. Även om dagmatte, min kära mor, är mer än kapabel till att ha hand om valpar så kommer jag skriva B-uppsats till våren och jag kan tänka mig att det kommer ta sin tid. Nåja, många månader kvar, men man kan ju inte låta bli att börja planera!

Lasse har fått lite märklig skorpbildning bakom öronen och badas var tredje dag med klorhexidinschampo. Mitt psykiska mående sviktar lite just nu, vilket innebär att träningen blir lite lidande. Med tanke på hur dåligt våra försök till fältspår har gått borde vi vara ute och spåra sisådär varannan dag men jag finner varken orken eller motivationen, trots apellstarten i november. :wtf: Men vi tågar på med dubbla kurser och den lilla träning som blir däremellan!

Santo har glömt hur man beter sig när man möter hundar :cool: det ska snurras och hoppas osv, bättre blir det inte av att rottisen försöker hänga på med. Imorse satt jag ner med hundarna och valpen på gräset när någon skulle gå förbi bakom med en lös labbe, labben galopperar förbi och båda stora hundarna ska dra efter så jag klämde fingret. Ibland undrar man vad som händer i huvudet på dom.. Och man vill gå hem, dra täcket över huvudet :banghead:

Jag börjar bli redigt valpsjuk. (Dina bilder hjälper liksom inte till, @Emuliiaa :rage: :love:) Vill börja lägga ut lite krokar här och var, kika på stamtavlor, MH-test etc. Det är nu jag tycker att det är skönt med en liten ras. Jag känner till i princip varenda uppfödare. Vet på ett ungefär vilka jag delar samma syn på hund med och så vidare. Vet vilka jag vill undvika. ;) Har små tankar om import, men det är ett område jag är helt novis om (samt lite feg). Lättaste vägen är ju samma uppfödare som Lasses, som redan hintat om en tik som ska paras nästa år. Men det måste tyvärr också passa med sommarledigheten. Även om dagmatte, min kära mor, är mer än kapabel till att ha hand om valpar så kommer jag skriva B-uppsats till våren och jag kan tänka mig att det kommer ta sin tid. Nåja, många månader kvar, men man kan ju inte låta bli att börja planera!

Lasse har fått lite märklig skorpbildning bakom öronen och badas var tredje dag med klorhexidinschampo. Mitt psykiska mående sviktar lite just nu, vilket innebär att träningen blir lite lidande. Med tanke på hur dåligt våra försök till fältspår har gått borde vi vara ute och spåra sisådär varannan dag men jag finner varken orken eller motivationen, trots apellstarten i november. :wtf: Men vi tågar på med dubbla kurser och den lilla träning som blir däremellan!
Här är en till som börjar bli rejält valpsugen! Disa är ju stor nu, 13 månader imorgon, och jag vill så gärna ha en kompis till henne.
Kollar uppfödare och valpkullar och planerade valpar för fullt, men jag får inte skaffa ny valp redan. Måste vänta till sommaren 2017, har mycket bättre tid då att ta hand om en ny vovve då. Måste vänta. Måste...

Ebrah börjar se så vuxen och klok ut. Hur det nu är möjligt för en unghund.. men jag kommer på mig själv med att sitta och titta på henne långa stunder bara för att hon är så vacker nu :p
På lördag ska hon få jaga trasa igen, men nu är hon gammal nog att springa hel bana. Ska bli mycket spännande! Jag ska försöka fotografera också.

Vill fortsätta köra sök men hittar ingen träningsgrupp :( Få väl rikta in mig på spår iaf, lättare att träna...

Igår byggde jag en avancerad rallylydnadsbana här hemma och det gick rätt hyfsat! Lite småfix så ska nog även det gå :up: Skickade även in ansökan om titeln RLD F igår till skk! :bump:

Lill fisen betade i lördags av nybörjarklassen i rallylydnaden. Två andra placeringar med 87p i första och 94p i andra (och sedan innan har vi en 81 p start). Grymt imponerad över henne och hennes glädje att arbeta med mig.

Skulle egentligen ge henne vila nu från rallyn ett ta. Men det gick ju sådär :angel: Började träna de nya momenten idag (kan de flesta sedan innan men inte slipat) plus att vi börjat backa vid sidan istället för framför mig. Dammade av klickern och fattar inte varför jag lagt undan den, perfekt när vi bara slipar enskilda moment. Krypet har vi börjat få till också, inte för att vi behöver det i rallyn men hon tycker det är en himla skojsig övning.

Satsar på start i februari om allt går bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka