Valp 2015 - del 3

Idag fyller Disa ett år!

Liten var hon då, hösten 2015

Och inte är hon så mycket större idag, ca 5 kg tung och drygt 30 cm hög

"Va sa du? Är det här tuggbenet för stort för mig?"

"Du snackar. Fixar väl jag!"

Grattis Disa, min lilla gulle-tjej!

Nu är vi hemkomna från resan och hämtade upp Santo igår som varit hos sambons moster och hennes två vorsthar! Det hade gått bra och han hade vilat på dagarna på hennes jobb på vet. kliniken. Tyvärr har han tappat den vikt vi fick upp honom i innan vi åkte :( blivit lite för mycket bus ute där hennes "jagat" honom. Inte jättekul inför utställningen på söndag .. Eller överlag heller, nu är han väldigt tunn igen. Köpt blodpulver med, det hade hon gett och han tyckt om. På fredag hälsar vi på uppfödaren och en kull valpar som är halvsyskon till santo :love:

Alltså, det här med att Otis noga placerar sitt anus på min huvudkudde varje kväll.. Tror ni han försöker hinta om något? :cautious:

13735941_810334965770373_1117955575_n.jpg

Kan hundar få fläckar av solen? :angel: santo har gått på dagis under sommaren där de varit ute hela dagarna, såg dessa fläckarna plötsligt en dag..
IMG_20160811_153530_zpszncpxre2.jpg

image_19.jpg

Min lilla tjej är nu 17 månader och imponera på mig mer och mer :love: I tisdags började vi sökkurs och det var jättekul!!! Hon skötte sig som om hon aldrig gjort nåt annat :up:
Planen är nu att fixa en sista godkänd runda i rallylydnad fortsättning nu i september och sen gå över på vanlig lydnad ett tag!

Bara för att jag i en tråd skrev att Lasse har en stålmage har han nu varit lös i magen två gånger på kort tid. Inte superlös dock. Förmodligen tuggat i sig något skit ute, häromdagen kom han med en död fågelunge i munnen. :wtf:

I måndags hade vi en löptik med i gruppen under träningen. Det gick alldeles utmärkt! Lasse gjorde ett par fina inkallningar bara några meter ifrån henne och stördes inte alls under träningen på plan. Han var lite vimsig under promenaden innan, då de gick före oss, men annars - nemas problemas! :up: Min duktiga kille. Vi tränar på för fullt inför apellstarten i slutet av november.

Igår gick han en promenad i stan, själv! :nailbiting: Jag var hos min pappa och drack kaffe, han har en lägenhet på markplan med balkong ner till en uteplats. Jag noterade att balkongdörren var öppen, men katten låg i soffan och jag vet att balkongen tidigare varit nätad just på grund av katterna. Nu har de bara en katt kvar, som följde med när pappas sambo flyttade in. Vi satt och pratade om min Florida-resa, noterade att det regnade ute, pratade lite till och mitt i en historia kommer plötsligt Lasse in, från balkongdörren? :confused: Jag tog ingen notis på det, klart han får vara på balkongen, men pappas sambo klappade honom och utbrast:
- Men han är ju alldeles blöt? Han har ju varit UTE?!
- Ute? Han har väl varit på balkongen?
- Balkongen? Näääe han är ju alldeles blöt om magen och tassarna?
- Men vad fan, är det inte stängt ut?!
- Stängt?! Nej nej vi behöver aldrig stänga, katten går inte längre än till busken och kommer när vi ropar!

Lasse hade alltså gått ut, tagit sig ett varv och gått in igen! :eek: :rofl: Jösses, vem vet var han har varit? Tur att de inte bor mitt i smeten utan bredvid en park...

I måndags hade vi en löptik med i gruppen under träningen. Det gick alldeles utmärkt! Lasse gjorde ett par fina inkallningar bara några meter ifrån henne och stördes inte alls under träningen på plan. Han var lite vimsig under promenaden innan, då de gick före oss, men annars - nemas problemas! :up: Min duktiga kille. Vi tränar på för fullt inför apellstarten i slutet av november.

Apropå löptik så gick min donna precis in i höglöpet och viker fint undan svansen och visar hela härligheten för varenda hanhund vi möter på promenaderna. Vi har mestadels hanhundar här i området med... så det är intressant ;)

Och pga det j-la dåliga tajmingen med löp mitt i allting så vette tusan hur jag löser det om jag ska föda barn, min syster som har en hanhund är inte så pepp på att ta henne så som läget är nu. Och har inga hunderfarna vänner. Nikki är ju egentligen rätt okomplicerad, lugn inne och väldigt mjuk. Men inte en hund för någon helt oerfaren eller någon som förväntar sig att hon ska vara social & outgoing. För det är hon inte, hon är en osäker tönt i nya situationer. Känner mig stressad, uppgiven och allmänt mycket ångest just pga detta. Jag är redan på övertid, så jag hoppas nästan att det sätter igång dagtid, och att det går fort. För då kan hon vara hemma själv den stunden. Lämnar henne däremot inte själv nattetid då hon är mörkrädd = hund som skäller, väcker grannar och så kommer väl störningsjouren... Yeayy. Det är KUL att ha hund, eller hur? Hade behövt fler vänner med hund i Göteborg.... eller iallafall hunderfarenhet.

Apropå löptik så gick min donna precis in i höglöpet och viker fint undan svansen och visar hela härligheten för varenda hanhund vi möter på promenaderna. Vi har mestadels hanhundar här i området med... så det är intressant ;)

Och pga det j-la dåliga tajmingen med löp mitt i allting så vette tusan hur jag löser det om jag ska föda barn, min syster som har en hanhund är inte så pepp på att ta henne så som läget är nu. Och har inga hunderfarna vänner. Nikki är ju egentligen rätt okomplicerad, lugn inne och väldigt mjuk. Men inte en hund för någon helt oerfaren eller någon som förväntar sig att hon ska vara social & outgoing. För det är hon inte, hon är en osäker tönt i nya situationer. Känner mig stressad, uppgiven och allmänt mycket ångest just pga detta. Jag är redan på övertid, så jag hoppas nästan att det sätter igång dagtid, och att det går fort. För då kan hon vara hemma själv den stunden. Lämnar henne däremot inte själv nattetid då hon är mörkrädd = hund som skäller, väcker grannar och så kommer väl störningsjouren... Yeayy. Det är KUL att ha hund, eller hur? Hade behövt fler vänner med hund i Göteborg.... eller iallafall hunderfarenhet.

Synd att jag inte bodde närmare, annars hade jag gärna hjälpt till! Lasse beter sig fint även med höglöpande tikar så länge man har dom under uppsikt.

Ingen annan på hundbuke som bor i närheten av Göteborg och kan hjälpa Ferrari?

Duschade Chess igår :D Behövdes efter löpet så nu hoppas vi mamma och pappas hanhundar inte bryr sig lika mycket som sist. Dottern sa att hon luktar tuggummi nu så det hoppas vi herrarna också tycker för Chess ska bo hos dom under helgen :p

13879247_10207027043901496_263013928123116725_n.jpg

Ozzan-pozzan (eller Mozzy som han får heta när han varit ute och kommer in med mossa i hela ansiktet) är hos mormor och får vara där extradagar för han äääär ju så gullig och är så duktig på golfbanan. Så vi kom hem och har ingen hund hemma över helgen, det känns lite knepigt faktiskt. Men skönt att han funkar när vi inte kan ha med honom.

Nu börjar kurser, en ungdoms-agilitykurs som dottern ska gå och sen ska jag gå lydnad 2.

Synd att jag inte bodde närmare, annars hade jag gärna hjälpt till! Lasse beter sig fint även med höglöpande tikar så länge man har dom under uppsikt.

Ingen annan på hundbuke som bor i närheten av Göteborg och kan hjälpa Ferrari?

Det löste sig som tur var. Och nu är Nikki hos svärfar och blir bortskämd till max. Får säkert hem en hund med risig mage imorgon för hon blir bjuden på allt möjligt gott kött. Känns konstigt att inte ha henne hemma däremot. Delat säng med henne varje natt den 1/9 ;) men skönt att veta att hon är omhändertagen om/när förlossningen startar.

Skönt med någon som faktiskt ser henne för den fantastiska lilla individ hon är. Istället för att bara jämföra henne med min systers 8 åriga kastrerade papillon.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka