Bara för att jag i en tråd skrev att Lasse har en stålmage har han nu varit lös i magen två gånger på kort tid. Inte superlös dock. Förmodligen tuggat i sig något skit ute, häromdagen kom han med en död fågelunge i munnen.
I måndags hade vi en löptik med i gruppen under träningen. Det gick alldeles utmärkt! Lasse gjorde ett par fina inkallningar bara några meter ifrån henne och stördes inte alls under träningen på plan. Han var lite vimsig under promenaden innan, då de gick före oss, men annars - nemas problemas!
Min duktiga kille. Vi tränar på för fullt inför apellstarten i slutet av november.
Igår gick han en promenad i stan, själv!
Jag var hos min pappa och drack kaffe, han har en lägenhet på markplan med balkong ner till en uteplats. Jag noterade att balkongdörren var öppen, men katten låg i soffan och jag vet att balkongen tidigare varit nätad just på grund av katterna. Nu har de bara en katt kvar, som följde med när pappas sambo flyttade in. Vi satt och pratade om min Florida-resa, noterade att det regnade ute, pratade lite till och mitt i en historia kommer plötsligt Lasse in, från balkongdörren?
Jag tog ingen notis på det, klart han får vara på balkongen, men pappas sambo klappade honom och utbrast:
- Men han är ju alldeles blöt? Han har ju varit UTE?!
- Ute? Han har väl varit på balkongen?
- Balkongen? Näääe han är ju alldeles blöt om magen och tassarna?
- Men vad fan, är det inte stängt ut?!
- Stängt?! Nej nej vi behöver aldrig stänga, katten går inte längre än till busken och kommer när vi ropar!
Lasse hade alltså gått ut, tagit sig ett varv och gått in igen!
Jösses, vem vet var han har varit? Tur att de inte bor mitt i smeten utan bredvid en park...