Valp 2015 - del 3

De var alldeles för veka för att vara i min smak. Drog sig undan med svansen mellan benen när domaren gick runt och hälsade på tikarna i ringen. T o m en som domaren inte kunde bedöma alls eftersom den var så ängslig.
Men sen var där många som var så där härligt glada som en dsg ska va:)
Jag har inte kollat än hur utställningarna ligger i höst, vill helst inte köra alltför långt (från Skurup)

Oj, lät ju inte alls som de ska vara. Vad tråkigt :( förstår inte varför man visar en hund som inte är bekväm eller tycker det är roligt heller.

Aha okej, du är där nere ;) då lär vi inte åka på samma.

Oj, lät ju inte alls som de ska vara. Vad tråkigt :( förstår inte varför man visar en hund som inte är bekväm eller tycker det är roligt heller.

Aha okej, du är där nere ;) då lär vi inte åka på samma.
Precis. Känns lite ogenomtänkt att dra med en sån hund till en utställning.

Ja, här nere är vi - vinkar!

Trodde faktiskt inte jag skulle vilja ha mer än en hund men nu är jag väldigt säker på att vi kommer ha två tillslut. Men när är en annan sak :p
En är ju (minst) en för lite, klart ni ska ha en till ;) Själv är jag glad åt att vara kräsen, det lär dröja flera år innan det dyker upp någon valpkull som är så bra att jag på riktigt vill ha valp igen. Ebrah blir bara mer och mer fantastisk för varje dag som går och dessutom börjar hon bli så vacker! Det är så lyxigt att ha en som henne hemma att jag inte vill ha något sämre nästa gång heller :angel:

Haha, Ja vi ska inte ha förens om ett år heller. Jag vill köra på med Tonto ett tag till innan jag adderar ett tillskott. Förhoppningsvis så är jag också helt frisk om ett år. Har varit krasslig ganska länge.

Håller tummarna för att du snart mår bättre :)

Jag har ju två hästar också, varav en unghäst som precis ridits in. Och så två småbarn så det är väl inte läge just nu egentligen :p

Korkade hund - jag visste att det skulle hända, förr eller senare! Hon älskar att jaga alla flygande småkryp, och nu fick hon tag på en humla. Kolla vänster överläpp...

Tur att sticket i allafall tog där och inte längre inne i munnen. Hoppas det inte svullnar ännu mer! Ska ha hovslagaren här om en halvtimme, får väl ta Disa med ut i stallet så att jag kan ha lite koll på henne.

Korkade hund - jag visste att det skulle hända, förr eller senare! Hon älskar att jaga alla flygande småkryp, och nu fick hon tag på en humla. Kolla vänster överläpp...

Tur att sticket i allafall tog där och inte längre inne i munnen. Hoppas det inte svullnar ännu mer! Ska ha hovslagaren här om en halvtimme, får väl ta Disa med ut i stallet så att jag kan ha lite koll på henne.

Ungefär så såg Nikki ut efter att hon tog en geting. Men det la sig efter några timmar. Som sagt är det tur när det tar "bara i läppen" och inte längre in.

Chess blev stucken av en geting i förrgår. Gadden satt kvar i läppen :nailbiting:

@Targa Betty har blivit både stucken och bränd i tassen. Hon är försiktigare nu (så pass att hon tar avstånd även när de ligger döda. Döda flugor leker hon med)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka