Valp 2015 - del 3

Idag har vi varit på liten utflykt till Ales stenar. Där fick Disa syn på de största och konstigaste fåglar hon nånsin sett i hela sitt snart ettåriga liv - och färggranna var de också!
Det var skärmflygare :) Flera stycken som gled längs stupet ner mot Östersjön i den friska vinden. Disa var grymt intresserad först, men tappade intresset när hon insåg att hon inte kunde dra iväg efter dom. Då fanns det kuligare saker att kolla in på andra hållet istället.

Igår var det intagningstest till agility-träning på klubben, och om två veckor drar kursen igång. Det ska bli roligt att börja med nån aktivitet igen, vi har tagit det lite lugnt här nu i några veckor, och det märktes på Disa igår, hon var grymt taggad!

@Monifa - lycka till den 20:e!
Då mötte du ju mig i trappan:D

Vad roligt:) Jag tyckte det var två fina hundar som kom!
Jag försökte få Disa till att sitta hyfsat lugnt och vänta, men jag vet inte om det märktes...
Jag sa till min krokodil "ser du, den hunden satt hur fint som helst" när vi hade gått förbi er:)
Jag var lite överraskad över hur mycket hundar där var, men det var utmärkt träning för min yngling som först bånglade runt hur mycket som helst och skulle leka med alla, hon tröttnade efter typ 10 hundar:D

Hon är väldigt söt din hund!

Jag sa till min krokodil "ser du, den hunden satt hur fint som helst" när vi hade gått förbi er:)
Jag var lite överraskad över hur mycket hundar där var, men det var utmärkt träning för min yngling som först bånglade runt hur mycket som helst och skulle leka med alla, hon tröttnade efter typ 10 hundar:D

Hon är väldigt söt din hund!
Tack:)
Ja visst var där mycket hundar, superbra träning för Disa med, hon är också en sådan som vill hälsa på alla!

Idag har jag haft Tonto i ett år. :love:

5_by_tontorollostorm-d91s3fx.jpg

6_by_tontorollostorm-d95rx15.jpg

7_by_tontorollostorm-d9cqser.jpg

4_by_tontorollostorm-d9q0nap.jpg

1_by_tontorollostorm-da5ybl0.jpg

Idag bjöds det på två timmar träning. Växlat upp rallyn och kör riktiga banor som använts på tävling utan belöning. Kör de även med belöning men skärpt till mig att träna tävlingslikt.

Efter rallyn körde vi lite lydnad. Börjat bli sugen på att starta nån lydnads etta till våren. Går helt okej men det finns mycket att slipa på :p Roligt!

Sen blev det lite budföring och personsök.
Skulle inte förvåna mig om jag startar bruks nån gång också :cool: fasiken, finns så mycket man kan göra och vad jag än gjort med henne hittills så gör hon det bra!

:mad::rage::rage::rage: SLUTA!

:love:
Avis!
Min gubbe tyckte Betty var så jobbig att han inte orkar en valp till :laugh::grin::rofl:

Min skulle gråta av lycka om jag köpte en Rottis. Eller 10. Han vill egentligen ha en Rottis, men har inte intresset att aktivera en brukshund. ;) Men han har gett upp och sagt att jag får köpa vilka hundar jag vill. Bara jag damsuger oftare och att hundarna inte får sova i sängen om de är tre eller fyra. :cautious:

Min skulle gråta av lycka om jag köpte en Rottis. Eller 10. Han vill egentligen ha en Rottis, men har inte intresset att aktivera en brukshund. ;) Men han har gett upp och sagt att jag får köpa vilka hundar jag vill. Bara jag damsuger oftare och att hundarna inte får sova i sängen om de är tre eller fyra. :cautious:

Haha kan inte din sambo prata lite vett i min? :idea:
Fast jag vill inte ha en rottis. Man kan kanske tänka mig nått lite lugnare.
Grannen har en goldenvalp (nu visserligen 6 månader men fortfarande bedårande). Gråter varje gång jag ser henne för hon är så söt :love:

Haha kan inte din sambo prata lite vett i min? :idea:
Fast jag vill inte ha en rottis. Man kan kanske tänka mig nått lite lugnare.
Grannen har en goldenvalp (nu visserligen 6 månader men fortfarande bedårande). Gråter varje gång jag ser henne för hon är så söt :love:

Och jag tänker mig något mer energiskt än en Rottis. :angel: Men valpar är underbara. Jag blir valpsjuk varje gång jag ser en valp.

Och jag tänker mig något mer energiskt än en Rottis. :angel: Men valpar är underbara. Jag blir valpsjuk varje gång jag ser en valp.

Grammatik min inte styrka.
Ursäkta.

Menade att jag kunde tänka mig något lite lugnare än Betty. Något mer energiskt är rottis vill jag också ha. Om inte annat kvickare och smidigare :D
Vad har du tittat på för raser?

Grammatik min inte styrka.
Ursäkta.

Menade att jag kunde tänka mig något lite lugnare än Betty. Något mer energiskt är rottis vill jag också ha. Om inte annat kvickare och smidigare :D
Vad har du tittat på för raser?

Aussie såklart men jag har också tittat på Malle och Schäfer. :) Sambon som är engelsk fattar inte varför jag inte köper en Border Collie. (Var och varannan person där han kommer ifrån har Border Collie om de vill träna något.) Men jag har inga får, visserligen har jag en bekant jag får låna får av, men jag kan inget om vallning.

Jag har ju invigt sambon till hundvärlden men det enda han vill ha är en fluffboll. Helt seriöst alltså. Inga schäfrar, inga rottisar eller märkliga staffblandningar. Han blir som smör när han ser sånt här:

ab0103b2b9b8e54769b639d391b698ef.jpg

Jag blir mer: Jaha, vad i helvete ska jag göra med den där? O_o

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka