Valp 2015 - del 3

Jag har ju invigt sambon till hundvärlden men det enda han vill ha är en fluffboll. Helt seriöst alltså. Inga schäfrar, inga rottisar eller märkliga staffblandningar. Han blir som smör när han ser sånt här:

ab0103b2b9b8e54769b639d391b698ef.jpg

Jag blir mer: Jaha, vad i helvete ska jag göra med den där? O_o

:rofl: Min Sambo har Rottweiler först. Sedan West highland white terrier, Norfolk terrier, Whippet, Italian Greyhound och så tycker han om Thai Ridgebacks också. :eek:

:rofl: Min Sambo har Rottweiler först. Sedan West highland white terrier, Norfolk terrier, Whippet, Italian Greyhound och så tycker han om Thai Ridgebacks också. :eek:

Okej, du är nöjd med Tonto då gissar jag (med all rätt, han verkar superhärlig!) efter som att du vill fortsätta med aussie.

Men italiensk vinthund? Vi mötte ett par såna i Borås som hälsade på Bettan. Vet inte hur gamla de var men kunde inte sluta stirra på de tunna benen. Bettan såg grov ut i jämförelse :laugh:

För stoor och ingen päls. Vill gärna kunna bära hunden själv. ;) Tror nog att schäfern blir stor den med. Eller finns det hanar som är runt 30 kg? Vill helst inte ha större. Tonto väger 22-24 eller något liknande och är lagom. :D
Ammo väger 30kg just nu, lär inte hamna över 35 tror jag.
De rena brukshanarna brukar inte vara gigantiska tycker jag. Skönt att slippa päls ju, Ammo ser alltid ren ut :D Men jag tänkte om du ville ha energiska och roliga hundar ;) Dobermanns är heelt fantastiska!

Ammo väger 30kg just nu, lär inte hamna över 35 tror jag.
De rena brukshanarna brukar inte vara gigantiska tycker jag. Skönt att slippa päls ju, Ammo ser alltid ren ut :D Men jag tänkte om du ville ha energiska och roliga hundar ;) Dobermanns är heelt fantastiska!

Såg att vikten var 40-45 kg på SKKs hemsida om jag inte minns fel. :eek: Över 30 kg går inte. Jag orkar inte med. :o Men energisk och rolig hund vill jag ha! Men om jag vill köra patrull så får dom inte vara pälslösa. :(

Okej, du är nöjd med Tonto då gissar jag (med all rätt, han verkar superhärlig!) efter som att du vill fortsätta med aussie.

Men italiensk vinthund? Vi mötte ett par såna i Borås som hälsade på Bettan. Vet inte hur gamla de var men kunde inte sluta stirra på de tunna benen. Bettan såg grov ut i jämförelse :laugh:

Jag är nöjd med Tonto, Han är himla göllig. :love: Vore dock roligt med någon ny ras! Vad funderar du på?

Dom har stickor till ben. :eek::nailbiting: Tänk om Rollo skulle springa på den. Då bryter den alla ben i kroppen. :nailbiting:

Jag har ju invigt sambon till hundvärlden men det enda han vill ha är en fluffboll. Helt seriöst alltså. Inga schäfrar, inga rottisar eller märkliga staffblandningar. Han blir som smör när han ser sånt här:

ab0103b2b9b8e54769b639d391b698ef.jpg

Jag blir mer: Jaha, vad i helvete ska jag göra med den där? O_o

Haha :laugh:
Sheltie då, de är ju fluffiga men går att ha till lite annat än prydnad :p

Jag är nöjd med Tonto, Han är himla göllig. :love: Vore dock roligt med någon ny ras! Vad funderar du på?

Dom har stickor till ben. :eek::nailbiting: Tänk om Rollo skulle springa på den. Då bryter den alla ben i kroppen. :nailbiting:

Ja han verkar så trevlig och glad till allt. Kanonhund!

Jag kommer nog få titta på nån ras med mindre aktiveringsbehov efter som att vi förhoppningsvis har lyckats få fram lite barn tills det är dags för nästa hund. Men får se hur livet ser ut då.

Om jag fick köpa hund med de förutsättningar jag har idag och det inte blev en DSG skulle det nog bli en Kooiker.
Risken är dock ganska stor att jag sparar en tik ur Bettys kull om hon fortsätter vara så bra som hon är :angel: Beror lite på vad det väljs för hane dock.

Film från dagens träning.
Sedan senast jag filmade i juni har hon blivit mindre hoppig och är stabilare. Och jag är tydligare.
Ser ni något som jag borde ändra - skrik!
Är medveten om att jag ger lite dubbelkommandon och att vi måste bli bättre på att svänga i spring.

Film från dagens träning.
Sedan senast jag filmade i juni har hon blivit mindre hoppig och är stabilare. Och jag är tydligare.
Ser ni något som jag borde ändra - skrik!
Är medveten om att jag ger lite dubbelkommandon och att vi måste bli bättre på att svänga i spring.

Hon är betydligt mer följsam och stabil än vad Disa är (kan ju bero på att vi inte är riktigt så flitiga med att träna...)
Jag tror det kommer att gå bra när ni ska tävla!

Jag vill också ha en hund till! Har nästan bestämt mig för ny valp nästa sommar (det får bli en Valp 2017-tråd snart!). Men jag är inne på en dsg till, fast gärna med liiite mindre energi än Disa.

@Targa tack! Jag tror det också. Om jag lyckas hålla nerverna i styr :p men det är inte hela världen om vi blir diskade eller får för låga poäng försöker jag tänka :angel:

Börjat spana på kullar som är planerade? ;)
Bettys uppfödare ska ha kull i höst :angel:

Ser framför mig något ännu ettrigare. :D
Nä, ska sambon ha hund får det bli en enkel sällskapshund, där passar ju pomeranian in ganska bra som är den stora favoriten at the moment. Han är till och med medlem i pomme-FB-grupper... :D

Hehe ja ni kan ju ha en varsin av det ni vill ha.
En pomeranian teacupsize tar inte så mycket plats :p

@Targa tack! Jag tror det också. Om jag lyckas hålla nerverna i styr :p men det är inte hela världen om vi blir diskade eller får för låga poäng försöker jag tänka :angel:

Börjat spana på kullar som är planerade? ;)
Bettys uppfödare ska ha kull i höst :angel:
Ja, det hade varit kul ha en valp från samma uppfödare :), men det blir nog lite för tidigt, passar bättre till nästa sommar. Då har - förhoppningsvis - Disa mognat till också, annars lär det bli high life här hemma i mitt lilla hus!
Jag ska åka runt och kolla på utställningar nu i höst för att se vilka uppfödare som har de trevligaste hundarna. Där var en del tikar med på rasspecialen i Degeberga som hade ganska tråkigt temperament, tyvärr, men jag hann aldrig kolla var de kom ifrån eftersom Disa och jag var fullt upptagna med Freestyle-kursen (som var riktigt kul!)
Helst vill jag ha en valp från Disas uppfödare, men hon funderar på att sluta med sin uppfödning (av åldersskäl).

Ja, det hade varit kul ha en valp från samma uppfödare :), men det blir nog lite för tidigt, passar bättre till nästa sommar. Då har - förhoppningsvis - Disa mognat till också, annars lär det bli high life här hemma i mitt lilla hus!
Jag ska åka runt och kolla på utställningar nu i höst för att se vilka uppfödare som har de trevligaste hundarna. Där var en del tikar med på rasspecialen i Degeberga som hade ganska tråkigt temperament, tyvärr, men jag hann aldrig kolla var de kom ifrån eftersom Disa och jag var fullt upptagna med Freestyle-kursen (som var riktigt kul!)
Helst vill jag ha en valp från Disas uppfödare, men hon funderar på att sluta med sin uppfödning (av åldersskäl).

Vad var det med tikarnas temperament? Åkte aldrig så fick inte se det själv. I Borås var det väldigt glada gårdshundar men långt ifrån lika många som kommer till Degeberga.

Vad tråkigt att hon ska lägga av. Tycker det är svårt att hitta uppfödare, är så mycket som ska stämma.

Hehe ja, räcker nog med en vilde i taget. Bettys uppfödare har kö till sina kullar. Visserligen vet man aldrig hur många som är intresserade när det väl gäller.

Roligt att freestylekursen var lyckad!

Vet du vilka utställningar du ska åka till?

Ja han verkar så trevlig och glad till allt. Kanonhund!

Jag kommer nog få titta på nån ras med mindre aktiveringsbehov efter som att vi förhoppningsvis har lyckats få fram lite barn tills det är dags för nästa hund. Men får se hur livet ser ut då.

Om jag fick köpa hund med de förutsättningar jag har idag och det inte blev en DSG skulle det nog bli en Kooiker.
Risken är dock ganska stor att jag sparar en tik ur Bettys kull om hon fortsätter vara så bra som hon är :angel: Beror lite på vad det väljs för hane dock.

Lite för... eh.. Glad. Han är en jäkla känguru. Jag får hålla hårt i halsbandet på söndag när vi ska på utställning. :eek:

Spännande! Det vore ju hemskt roligt att få ha en avkomma efter sin älskade hund! :love:

Lite för... eh.. Glad. Han är en jäkla känguru. Jag får hålla hårt i halsbandet på söndag när vi ska på utställning. :eek:

Spännande! Det vore ju hemskt roligt att få ha en avkomma efter sin älskade hund! :love:

Haha! Betty har försökt att hångla med domaren på varje utställning. Eller ptja, alla människor hon får hälsa på :angel: Men skalla domaren kanske är en dålig ide.

Ja det ska bli spännande. Hoppas att de blir kanonfina och typ grymma. Och kommer till hem som vill tävla :angel:

Vad var det med tikarnas temperament? Åkte aldrig så fick inte se det själv. I Borås var det väldigt glada gårdshundar men långt ifrån lika många som kommer till Degeberga.

Vad tråkigt att hon ska lägga av. Tycker det är svårt att hitta uppfödare, är så mycket som ska stämma.

Hehe ja, räcker nog med en vilde i taget. Bettys uppfödare har kö till sina kullar. Visserligen vet man aldrig hur många som är intresserade när det väl gäller.

Roligt att freestylekursen var lyckad!

Vet du vilka utställningar du ska åka till?
De var alldeles för veka för att vara i min smak. Drog sig undan med svansen mellan benen när domaren gick runt och hälsade på tikarna i ringen. T o m en som domaren inte kunde bedöma alls eftersom den var så ängslig.
Men sen var där många som var så där härligt glada som en dsg ska va:)
Jag har inte kollat än hur utställningarna ligger i höst, vill helst inte köra alltför långt (från Skurup)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka