Valp 2015 - del 3

Idag har Disa och jag varit på utställning. Hon är ju ingen utställninghund egentligen, men det ändå kul att få ett omdöme.
Så när gårdshundsklubbens Skåneavdelning hade bedömningsträff idag passade vi på att vara med.
Tyvärr har hon precis blivit 10 månader, så vi fick ställa upp i öppen klass bland de stora tjejerna. Ingen placering, men vi fick i alla fall ett bra omdöme. Och hon skötte sig perfekt i ringen :)

Nöjd Disa efter avslutningen, ombytt till vardagskoppel igen

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att Cookie, som nu snart är 10 månader, är en bortbyting. Hon är stooor, kutar över/igenom saker á la bullterrier och kommer få en muskelkropp som en staff om vi börjar träna för det :cautious: Jag får typ nya blåmärken varje dag i lek med henne och hon är är stark som en oxe. Mamma är på den stora sidan i rasen, men Cookie har växt om lite i höjd och väldigt mycket i bredd över "axlarna" och höfterna. Börjar fundera på om hon är en hen :eek: Om 1 kg och 1 cm är hon lika stor som sin far.....

Cookie - numera kallad för Cookie Monster :D:p:love:

Trötter...

Jag ser nåt....(japp, fått byta halsband idag då hon växt ur halvstrypet - i alla fall när hon hänger i det !

Åh jag blir lite lätt irriterad... det finns ett helt gäng nakenhundar i området, de har en förmåga att alltid vara ute och skälla när vi går sövarpromenader med barnet (vilket gör att vi nu inte går den vägen förbi deras hus). Idag när barnet sov ute så var hela flocken ute och lekte på allmänningen, men otroligt nog var de tysta! Däremot springer Ozzy nu dit och är helt i en bubbla med sitt nosande, sååå spännande att man inte kan höra när någon ropar, dessutom har de låtit hundarna skita precis invid vår tomt utan att ta upp (små skitar, inte som Ozzys jättebajsar). Bläh!

Bulan blev större under helgen så idag lyckades jag smita med på svärmors vet. tid och få den kollad. Tömde den på blodblandad vätska och vet. tyckte det var någon lös broskbit. Antiinflammatoriskt i 10 dagar sedan får vi se om den måste plockas bort. Santo visar dock ingen smärta så det är väl bra iallafall..
IMG_20160613_111711_zpsmrlomlgt.jpg

Ammo & jag har varit hemma hos uppfödaren för att hänga och göra MH. Jag är väldigt nöjd med hela helgen och ffa MH:t. Det är skönt att ha fått bekräftelse på att jag har en orädd liten skit som glatt hälsar på folk och inte bryr sig om vad som händer runt omkring honom. Det är även ganska gött att veta att när han blir rädd, så blir han förbannad istället och stannar hos mig - istället för att lägga benen på ryggen!

Jag såg 3 av de andra bröderna som var med och de var överlag lika och jämna.

Bulan blev större under helgen så idag lyckades jag smita med på svärmors vet. tid och få den kollad. Tömde den på blodblandad vätska och vet. tyckte det var någon lös broskbit. Antiinflammatoriskt i 10 dagar sedan får vi se om den måste plockas bort. Santo visar dock ingen smärta så det är väl bra iallafall..
IMG_20160613_111711_zpsmrlomlgt.jpg
Ingen dålig bula !!!

@Emuliiaa stackars santo :(

Vi var iväg på rallylydnadskurs i helgen. I fredags började fröken löpa :grin: träningsmässigt fick vi inte ut något för hon var inte med mig. Hade kunnat ha henne i bilen istället :meh: men jag lärde mig mycket som vi ska träna på när löpet är över. Nu fram tills dess får hon rallysemeste. 20/8 har vi debuten inbokad i Ronneby så då ska hon vara startklar. Måste träna på att springa och stadga, i övrigt känns det ganska bra.

Otis har haft en rätt lugn helg, men vi sprang en sväng i lördags :)
Jag var rätt matt i benen, vi sprang 5,2km på 26:13. Insåg när vi kom hem att jag bara ätit 2 knäckebröd och en banan under dagen (sprang vid 16.30...) så jag skyller mattheten på det :D
Otis börjar bli riktigt stark och jag tycker att det känns som att han inte är lika påverkad av värmen längre :)

Dumma hundägaren i andra änden av området, hon som har hundarna lösa så de attackerar Ozzy, hon har lyckats igen. Sambon var ute med Ozzy i koppel och barn i barnvagnen. På långt håll ser hon de två lösa galningarna som såklart kommer som skott och attackerar, ägaren ropar lite lamt på dem och de lyssnar inte för fem öre. Sambon blir förbannad och puttar bort dem och skriker rejält så de gav sig till slut men det var väl tur att ägaren inte hann fram för han hade inte varit snäll i sin framställning vad han tycker om att ha olydiga hundar lösa...

Om någon är lika nördig som jag och gillar att kolla på MH:n så får ni filmen på mig och Ammo här.

Jag gillar verkligen ditt hår!

Gud vad han höll sig tyst länge med spökena, jag var lite förvånad där, mina har börjat gapa tidigt:D så kul att det gick bra, han ser väldigt trevlig ut! Och inte så stor?

Jag gillar verkligen ditt hår!

Gud vad han höll sig tyst länge med spökena, jag var lite förvånad där, mina har börjat gapa tidigt:D så kul att det gick bra, han ser väldigt trevlig ut! Och inte så stor?
Tack så mkt :D

Nej han är en liten skit faktiskt, ca 66cm i mankhöjd och väger just nu 30kg, gissar på att han kommer landa på 35kg när han är klar.
Hahah det som inte syns på filmen är att han satte sig och bajsade snett bakom mig precis när spökena dök upp :o Så så länge de var på behörigt avstånd tyckte han att det var lugnt att de kom fram.:D

Känner mig som världens sämsta hundägare just nu. Känns bara som jag gör allt fel med stackars fluffisen. :cry:

När jag jobbar natt så är det inte ordning på nånting. Vi sover bort halva dagen och jag orkar knappt gå ut med henne.

Sen detta med klorna. Jag gav mig fasen på i början att hon skulle tycka det var mysigt eller iaf helt okej vilket resulterade i att det går inte att klippa klorna.. alls! Vi åker runt till olika djuraffärer för där brukar det fungera iaf första gångerna. Men vi har inte så många fler djuraffärer här i stan. :cautious:

Sen så har hon ju på något sätt blivit fet och nu går hon inte ner trots minsta möjliga mat och godis. :(

Sen står det även helt still med hennes behandling. Vet inte hur vi ska lyckas lösa den.. känns bara helt oöverkomligt jobbig.

Även all träning går åt skogen nu. Det enda hon vill göra är skälla och bita mig i skorna. :banghead:

Borde bara lämna tillbaka henne för hon skulle må så mycket bättre hos någon annan.. men det hade ju känts som ett misslyckande värre än något. :cry:

Ursäkta mitt svammel men jag har ingen annan att prata med..

Känner mig som världens sämsta hundägare just nu. Känns bara som jag gör allt fel med stackars fluffisen. :cry:

När jag jobbar natt så är det inte ordning på nånting. Vi sover bort halva dagen och jag orkar knappt gå ut med henne.

Sen detta med klorna. Jag gav mig fasen på i början att hon skulle tycka det var mysigt eller iaf helt okej vilket resulterade i att det går inte att klippa klorna.. alls! Vi åker runt till olika djuraffärer för där brukar det fungera iaf första gångerna. Men vi har inte så många fler djuraffärer här i stan. :cautious:

Sen så har hon ju på något sätt blivit fet och nu går hon inte ner trots minsta möjliga mat och godis. :(

Sen står det även helt still med hennes behandling. Vet inte hur vi ska lyckas lösa den.. känns bara helt oöverkomligt jobbig.

Även all träning går åt skogen nu. Det enda hon vill göra är skälla och bita mig i skorna. :banghead:

Borde bara lämna tillbaka henne för hon skulle må så mycket bättre hos någon annan.. men det hade ju känts som ett misslyckande värre än något. :cry:

Ursäkta mitt svammel men jag har ingen annan att prata med..
:heart:heart:heart(Det låter som att du behöver sova ut. Så där känner jag mig när jag är övertrött.)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka