Valp 2015 - del 3

Är jag hemsk människa om jag sätter in bur i sovrummet som Bettan får sova i ett tag? Jag blir galen på att inte få sova hela nätter :arghh: Hon har lite dålig med ro i kroppen, vandrar runt om nätterna i sovrummet och står o glor på mig för att hon vill upp = jag vaknar, säger åt henne att gå och lägga sig. Är det svalt/kallt i sovrummet får jag gå upp och lägga filten över henne annars är hon uppe och går igenom inom 15 min. Hon sover inte bättre om hon får gå ut och kissa (hon säger dessutom till när hon är kissnödig på natten med ljud så detta beror inte på det) och det är ingen skillnad om hon fått mycket stimulering på dagen eller lite. Igår var vi hel dag på Astrid Lindgrens värld, sen stadsträning med valpkursen och det avslutades med lite lek på stranden hemma. Med andra ord borde hon vara död men hon kan fasiken inte slappna av :rage:

Är jag hemsk människa om jag sätter in bur i sovrummet som Bettan får sova i ett tag? Jag blir galen på att inte få sova hela nätter :arghh: Hon har lite dålig med ro i kroppen, vandrar runt om nätterna i sovrummet och står o glor på mig för att hon vill upp = jag vaknar, säger åt henne att gå och lägga sig. Är det svalt/kallt i sovrummet får jag gå upp och lägga filten över henne annars är hon uppe och går igenom inom 15 min. Hon sover inte bättre om hon får gå ut och kissa (hon säger dessutom till när hon är kissnödig på natten med ljud så detta beror inte på det) och det är ingen skillnad om hon fått mycket stimulering på dagen eller lite. Igår var vi hel dag på Astrid Lindgrens värld, sen stadsträning med valpkursen och det avslutades med lite lek på stranden hemma. Med andra ord borde hon vara död men hon kan fasiken inte slappna av :rage:

Du måste i sådana fall bygga en hage, Bur är olagligt att ha hunden i hemma, men hage är ju helt ok! Bara den är tillräckligt stor.

Du måste i sådana fall bygga en hage, Bur är olagligt att ha hunden i hemma, men hage är ju helt ok! Bara den är tillräckligt stor.

Haha ja såklart, vet ju det egentligen men tänkte inte så långt. Hage ska det ju vara såklart (även fast jag imorse hade velat låsa in henne i garderoben efter att ha blivit väckt 8 gånger mellan 22 och 3:30). Får bli begränsad yta inatt och testa det ett tag. Blir det inte bättre får vi fundera på om hon kan sova i köket på nätterna.

Haha ja såklart, vet ju det egentligen men tänkte inte så långt. Hage ska det ju vara såklart (även fast jag imorse hade velat låsa in henne i garderoben efter att ha blivit väckt 8 gånger mellan 22 och 3:30). Får bli begränsad yta inatt och testa det ett tag. Blir det inte bättre får vi fundera på om hon kan sova i köket på nätterna.

Så hade jag också gjort :)
Förstår om du blir tokig på att inte få sova!

Så hade jag också gjort :)
Förstår om du blir tokig på att inte få sova!

Haha ja. Misstänker att det blir en ond cirkel av det, hon vaknar och går upp för att väcka mig "ska vi göra något roligt nu?" för när jag inte är hemma så sover hon konstant eller vilar. Dagtid tror jag hon är lite på alerten för att jag inte ska försvinna utan henne och nattetid är det nog bara tristess plus att hon nog vill upp i sängen med. Men min sambo upplever inte alls detta och kan sova till 12 och hon sover så fint i sin säng bara har kissar henne en gång på morgonen.

Det är för hennes skull också, ska vi kunna träna vettigt så behöver hon sin sömn också. Märker att hon tappar fokus betydligt fortare de nätter hon stökat mer.

Haha ja. Misstänker att det blir en ond cirkel av det, hon vaknar och går upp för att väcka mig "ska vi göra något roligt nu?" för när jag inte är hemma så sover hon konstant eller vilar. Dagtid tror jag hon är lite på alerten för att jag inte ska försvinna utan henne och nattetid är det nog bara tristess plus att hon nog vill upp i sängen med. Men min sambo upplever inte alls detta och kan sova till 12 och hon sover så fint i sin säng bara har kissar henne en gång på morgonen.

Det är för hennes skull också, ska vi kunna träna vettigt så behöver hon sin sömn också. Märker att hon tappar fokus betydligt fortare de nätter hon stökat mer.

Jag känner igen det där, Otis kan vara likadan. Han är ofta uppe vid 03-04 och tycker att NU ÄR DET DAGS ATT LEKA! :p
Jag blir i regel inte så störd av det, men jag förstår att det är jobbigt om det händer flera gånger per natt.

Det kan absolut ha med löp och hormoner att göra :) Otis var mycket värre när Ladda löpte och hans hormoner sprutade ur öronen.

Jag känner igen det där, Otis kan vara likadan. Han är ofta uppe vid 03-04 och tycker att NU ÄR DET DAGS ATT LEKA! :p
Jag blir i regel inte så störd av det, men jag förstår att det är jobbigt om det händer flera gånger per natt.

Det kan absolut ha med löp och hormoner att göra :) Otis var mycket värre när Ladda löpte och hans hormoner sprutade ur öronen.

Chess väcker oss som tur är inte på natten utan då sover hon bra. Men jag vaknar ibland av att hon dricker vatten ur duschen :cautious: Vi har ju småbarn och har därför grind för trappen så hon kan inte gå ner och dricka så hon tycker tydligen duschen är en bra vattenskål...

Så har jag gjort med mina när dom gör mig vansinnig. Tonto väcker mig mellan 4-5 varje morgon. Rollo har perioder då han vill sova PÅ MIG. Då får dom sova i varsin hage...

Ozzy vill ligga i skuggan på bilden, jag sitter och jobbar på andra sidan vedstapeln och ser honom inte vilket skapar en stress att han ska smita iväg runt huset (det händer...). Så jag satte upp staket, han kan alltså komma upp på altanen och hoppa ner på resten av tomten men kan inte rymma från skuggplatsen där jag inte ser.
hage.jpg

Då var det inte kul att vara där...
altan.jpg

Men jag ser honom hela tiden :-) Win för mig!

Alpina väcker oss aldrig på nätterna, hon går och dricker ibland men det vaknar vi inte av. Undantaget är om jag tvingar henne att sova i sängen. Då vaknar jag av att hon flåsar mig i örat mitt i natten. :D

Hon kan lätt sova till 11-12 om vi varit ute sent på kvällen. :love:

Inte lika illa här, men vid 4 eller 5 vill både hunden och katten att jag skall kela med dem. Till slut är jag så vaken att jag måste på toa, sen är det kört att sova mer. Då lägger de sig i varsin hörna och sover gott hela förmiddagen... Jag hade velat sova till 6.30 i alla fall.

Tack för alla input. Första natten i hage och jag känner mig pånyttfödd :p hon är sån tur nog van vid att vara i hage (är det på jobbet) så hon sov som en stock inatt :love: tror hon tyckte det var skönt också.

Betty kan sova till 11 om det är så men 9 är hennes optimala. Väldigt skönt men hon har alltid sin aktivaste stund vid 6-7 och efter det brukar inte jag kunna somna om.

Delar här med,
Santos zero DC sele kom igår men är den inte liten? Sitter ovanför bröstbenet och den känns kort i ryggen, eller? Vill ju att han ska kunna ha den ett tag med..
IMG_20160602_220557_zps4peja5cx.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka