Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina bilder! Och trevligt namn på hunden, min förra tik hette också Milla - fast det var en DSGI juni fyller Milla ett år, vad tiden går fort! Vägde henne igår när vi var på djuraffären och hon är redan uppe i 8,5 kg, ett halvt kilo för mycket än vad rasstarndarden säger och hon är högre än familjens 11 åriga tik. Modell större helt enkelt.
Bildbombar med lite bilder från en strandpromenad igår. Springa är det bästa som finns tycker Milla!
Men nej så tråkigt Vad har hänt?Ännu ett deppinlägg.. Ber om ursäkt för det här ska ju vara en glad tråd.
Hon skulle simma idag men istället fick hon träffa veterinären och så fick hon starkare smärtstillande. Hon har blivit sämre. Efter längre vilopaus och bilresa kan hon inte sätta ner höger bakben alls förrens hon har sträckt på sig. Jag kan inte sluta gråta. Känns såå fel att avsluta om det inte går att göra något. Hon är ju världens piggaste och busigaste när hon inte haltar.
Det lilla hopp vi har kvar är tills den 18e när vi har möte med ortopeden.
Bästa finaste älskling!
1årsdagen eller senare, bara det är gjort innan nästa utställning/tävling efter 1årsdagen och inte längre än 4 år från 12-veckorssprutan.Alltså jag vet ju att vaccination ska tas igen vid 1 års ålder, men vi ställer ju ut mycket och jag har för mig att jag läst något om detta på något forum.. När måste jag ge valpen vaccination igen för att inte stå där med ogiltigt intyg? På 1-års dagen eller när?
Här är en till med en bruten klo... Nyss hemkommen från djurkliniken. Disa lyckades dra på sig ett klokapselbrott på sporren på höger framtass när vi busade ute i hästhagen idag.Är glad att jag skaffat mig en hund som inte kräver någonting, särskilt nu när den andra hunden har brutit en klo och är väldigt ynklig (och var ännu ynkligare igår och inatt när sederingen gick ur, eller vad det var som påverkade honom...). Tage är liksom helnöjd med livet om han får komma ut lite och leka lite Han får dock gå dubbelkurser i agility de tre kommande veckorna pga den andra hundens skada. Så på onsdag och torsdag får Tage allt jobba
Vad tråkigt Hoppas läkningen och återhämtningen går bra! Min gammelhund tar det bra, vilket är skönt. Jobbigast var att ta av bandaget igår för bomullen hade fastnat i vätskan från "såret". Fy vad jobbigt det varHär är en till med en bruten klo... Nyss hemkommen från djurkliniken. Disa lyckades dra på sig ett klokapselbrott på sporren på höger framtass när vi busade ute i hästhagen idag.
Som tur var så kunde veterinären (efter sedering) försiktigt dra ut hela klon utan större problem, och nu ligger Disa och vilar hemma i soffan. Återstår att se hur pigg (eller ynklig) hon är när sedering och smärtlindring släpper!
Disa tar det också bra nu. Tog av bandaget igårkväll utan problem. Så fort bandaget var borta upptäckte Disa att hon faktiskt kan gå på det benet också! Innan hade hon hoppat runt på tre ben och sett allmänt ynklig ut.Vad tråkigt Hoppas läkningen och återhämtningen går bra! Min gammelhund tar det bra, vilket är skönt. Jobbigast var att ta av bandaget igår för bomullen hade fastnat i vätskan från "såret". Fy vad jobbigt det var
Låter ju lovande Min hunds tass var svullen imorse så trodde han fått en infektion igen, så åkte till veterinären igen... Men hon trodde att han slagit i den bara för när vi kom dit var den inte svullen. Men blir några dagar extra med smärtstillande. Sen hoppas jag att den här följetongen får ett slutDisa tar det också bra nu. Tog av bandaget igårkväll utan problem. Så fort bandaget var borta upptäckte Disa att hon faktiskt kan gå på det benet också! Innan hade hon hoppat runt på tre ben och sett allmänt ynklig ut.
@FengurLaugar Vi har en hoffe i valpkursen. Hon bjuder på många skratt och ägaren vill nog slita av sig håret i mellanåt Fantastisk hund men så mycket av den varan också! Hon är väldigt duktig med henne och det imponeras, för det ser då inte lätt ut.
Vacker är hon med Extra vacker när hon i inkallningarna kör ärevarv