Igår hade Otis sin första grävlingskontakt
En kompis till mig sköt den vid grannens hönsgård, och den gick inte mer än 5m så det blev ett kort dödsök. En ganska stor hane, som inte kommer äta några fler höns.
Många hundar är ganska försiktiga vid grävling, som ju är ett rovdjur, men Otis var inte särskilt blyg för den.
Efteråt gick jag med en kompis som skulle gå ett eftersök på ett vildsvin, och då fick Otis sitta i hans hundbur så länge.
Vi spårade efter grisen i drygt 1km utan att hitta minsta droppe blod, så efter en dryg timme var vi tillbaka vid bilen igen. Döm om min förvåning när jag öppnar luckan till flaket och Otis sitter
ovanpå buren i stället för
inuti den
På något sätt hade han lyckats bända upp aluminumstängerna på sidan på buren och kravlat sig ut..
Den där hunden alltså......
Ren tur att han inte skurit sig något i munnen! Han ska ju röntgas idag så jag ska be dem kolla igenom munnen noga när han är sederad, men jag kunde inte se något igår i alla fall.
Han somnade gott sen i alla fall, efter 4km framför kickbiken, 45min simning i sjön, ett dödsök på grävling och ett utbrott från en hundbur