Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På tal om fluff.. så platt hon blev efter täcket!
Men eller hur? Tur vi inte mötte några grannar de hade ju trott att vi skaffat ny hund.Vart tog fluffet vägen?! Det ser ju inte ut som samma hund!
Vi har spenderat hela dagen på akuten och fått alla våra drömmar och planer krossade.
Vi har märkt senaste veckan att hon har haltat efter vila. Efter röntgen visade det sig att hon har subluxation i båda höfterna (höfterna hoppar lite ur led). Nu blir det smärtstillande och rehab i 4v inför ett möte med ortopeden om en ev operation.
Skruttfia! Hon fick iaf en guldstjärna i uppförande.
Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Hur ser det ut för er andra som har hundar som är gamla nog?
(Och är det någon som redan gjort allt, som jag missat ?)
Oj, stackars dig, det låter jobbigt! Men värdelös är du väl ändå inte - du gör ju vad du kan trots att du egentligen inte orkar! Finns där ingen i din närhet som kan hjälpa dig med hundträningen - sambo, släkt, vänner?Jag har sån ångest när det kommer till Nikki (snart 10 månader).
När jag skaffade henne så var det för att jag var "färdig med barn", jag skulle inte ha fler än mina två. Sen blev jag oplanerat gravid ändå, fixade inte att genomföra en abort... och nu har jag foglossningar som gör att det är svårt att motionera, svårt att böja mig ner (och hur lätt är det att träna en 40 cm hög hund utan att böja sig ner). Nikki har dessutom börjat en ful ovana att hugga mot min 3 åring, jag ORKAR inte. Jag försöker stimulera och aktivera så gott jag kan, även om det innebär att jag ligger & gråter på kvällen av smärta i rygg och hemska sammandragningar. Jag har tagit semester från jobbet för att minska ner den psykiska stressen något och för att kunna fokusera på hund och mitt egna mående. Men seriöst, jag börjar känna mig helt uppgiven.
Hur ska det gå sen? När jag har en liten att ta hand om på utsidan också? Hur ska jag få livet att gå ihop?
Känner mig som en helt värdelös hundägare. Borde aldrig köpt hund. Borde inte äga hund.
Jag härmar tipset och beställde några provpåsar!Prova Essentails - det gillar mina som godis (eller ja, den nu dräktiga får på morgonen då hon vägrar sitt vanliga färska nu). Ett av få torrfoder som mina gillar
@AraSlei Skönt du har en rastgård iaf, det lät inte jättekul med lägenhet och de hundarna
Du behöver inte böja dig ner. Klickerträna, kasta godiset till henne. Du kan träna target som ligger på marken, lära henne att hämta grejer etc.Jag har sån ångest när det kommer till Nikki (snart 10 månader).
När jag skaffade henne så var det för att jag var "färdig med barn", jag skulle inte ha fler än mina två. Sen blev jag oplanerat gravid ändå, fixade inte att genomföra en abort... och nu har jag foglossningar som gör att det är svårt att motionera, svårt att böja mig ner (och hur lätt är det att träna en 40 cm hög hund utan att böja sig ner). Nikki har dessutom börjat en ful ovana att hugga mot min 3 åring, jag ORKAR inte. Jag försöker stimulera och aktivera så gott jag kan, även om det innebär att jag ligger & gråter på kvällen av smärta i rygg och hemska sammandragningar. Jag har tagit semester från jobbet för att minska ner den psykiska stressen något och för att kunna fokusera på hund och mitt egna mående. Men seriöst, jag börjar känna mig helt uppgiven.
Hur ska det gå sen? När jag har en liten att ta hand om på utsidan också? Hur ska jag få livet att gå ihop?
Känner mig som en helt värdelös hundägare. Borde aldrig köpt hund. Borde inte äga hund.
Även varianten att hunden får ställa sig upp på bakbenen för att ta godisen fungerar. Har 3 kortbenta hundar och vet vikten av att slippa böja sig ner jämtDu behöver inte böja dig ner. Klickerträna, kasta godiset till henne. Du kan träna target som ligger på marken, lära henne att hämta grejer etc.
Varför hugger hunden mot 3-åringen? I vilken situation?
Jag har varit iväg och röntgat armbågar och höfter nu.
Tror aldrig Ammo har varit så här lugn sen jag tog hem honom för snart ett år sedan xD Undrar om man kan få lite sån "medicin" med sig hem Är verkligen lugnt och skönt hemma!
Plåten på höfterna ser ni ovan, ekonomin tillät inte pennhip denna gång. Någon som har en kvalificerad gissning?