Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Hur ser det ut för er andra som har hundar som är gamla nog?
(Och är det någon som redan gjort allt, som jag missat ?)
När de slutar löpa (blöda) går många in i höglöp, så det kan ju vara det. Min yngsta tik slutade blöda tidigt förra veckan, efter 3 veckors blödningar, men hennes hanhundskompis tyckte fortfarande att hon var vääääldigt intressant idag.
Jag hade nog gett det någon vecka till, om inte hans allmäntillstånd försämras.
Ale ska röntgas och gentestas så fort löpet är över.Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Vad gentestar man på BC?Ale ska röntgas och gentestas så fort löpet är över.
CEA och IGSVad gentestar man på BC?
Tänkte röntga när jag går på sommarlov i juni. BPH har jag kollat till hösten, men måste kolla med uppfödaren ifall hon vill anordna ett eget, isf tar vi detGalen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Vad är IGS ?CEA och IGS
Imerslund-Gräsbäck syndrom. En oförmåga att ta upp b12, som tyvärr är rätt allvarlig om man inte upptäcker den. Förekommer men är inte vanlig på BC.Vad är IGS ?
CEA vet jag då vi kollar även heeler för detta.
Vet inte vad CEA är heller.Vad är IGS ?
CEA vet jag då vi kollar även heeler för detta.
CEA, Collie Eye Anomaly, är en degenerativ ögonsjukdom som kan leda till blindhet. Med betoning på kan.Vet inte vad CEA är heller.
Vi behöver inte gentesta dobermann, eller ja bara om de ska i avel.
Vaccineringen fixad, anmäld till BPH. Lite tight med pengar så väntar lite med röntgen. I papperna från uppfödaren skrev hon runt 18 månader, men kullsystern som hon behöll röntgades på sin ettårsdag, med resultat A. Gör det nog om någon månad.Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Duktig Ale var med om en stor upplevelse idag. Hon fick jobba med mig när vi gick runt betet på fjällsidan och räknade in tackor med lamm. Får gömda precis överallt!