Valp 2015 - del 3

Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Hur ser det ut för er andra som har hundar som är gamla nog?
(Och är det någon som redan gjort allt, som jag missat ?)

Rollo är så storvuxen så veterinären rekommenderade att vänta tills han är lite över ett år, varför vet jag inte! Men han blir 14 månader i Maj och Tonto blir 11 månader, men snart så! :nailbiting:

När de slutar löpa (blöda) går många in i höglöp, så det kan ju vara det. Min yngsta tik slutade blöda tidigt förra veckan, efter 3 veckors blödningar, men hennes hanhundskompis tyckte fortfarande att hon var vääääldigt intressant idag.
Jag hade nog gett det någon vecka till, om inte hans allmäntillstånd försämras.

Jag kan ju hoppas på det! Dock bokade jag in ett besök hos veterinären imorgon. Vi har veterinär på företaget som jag jobbar för, så det är väldigt smidigt att bara åka och kolla upp honom. :)

Galen som man är så ringde jag och bokade tid för röntgen med så är allt sådant planerat.
Tänkte röntga när jag går på sommarlov i juni. BPH har jag kollat till hösten, men måste kolla med uppfödaren ifall hon vill anordna ett eget, isf tar vi det:)

Annars är det fokus på träning här, hon är sååååå arbetsam och vill allt! Nu! Har just nu fokus på avlämning i apporteringen, kör det med handtarget varje dag och hoppas på så vis kunna hjärntvätta in det. Hon hämtar glatt och jobbar till 100% med att hitta föremål, men vill gärna behålla det själv. Jag har lyckats "hjärntvätta" (hon belönas för ALLT hon kommer med) så att hon är nästan klockren med att lämna när vi är själv, men när vi är på kursen tar hon gärna ärovarv. Fast skönt att gå kurs, och som en av mina kurskamrater sa, hon VILL iallafall, till skillnad från hennes hund som måste peppas upp hela tiden.

För min valpuschlings del så blir det inte förrän till hösten hon ska kollas och då för att få patellastatus. Jag behöver däremot inte DNA-testa henne, då hon har fria föräldrar på både CEA och PLL :)

Duktig Ale var med om en stor upplevelse idag. Hon fick jobba med mig när vi gick runt betet på fjällsidan och räknade in tackor med lamm. Får gömda precis överallt! :D
13083237_10153704773088666_3449329841202412516_n.jpg

Vaccineringen fixad, anmäld till BPH. Lite tight med pengar så väntar lite med röntgen. I papperna från uppfödaren skrev hon runt 18 månader, men kullsystern som hon behöll röntgades på sin ettårsdag, med resultat A. Gör det nog om någon månad.

Nu har jag snart varit borta från vovven i en vecka, som jag saknar honom! Men imorgon flyger jag äntligen hem till familjen och vovven:love: Fick lite hundabstinens, så anmälde oss till en helgkurs i rally i slutet av maj. De på förra kursen tyckte bestämt att vi skulle testa på rally och ja, varför inte :D dessutom för samma instruktör, vilket känns bra!

Min "fula korv"! Vi var på försöksobjekt vid en utbildning för de som ska lära sig att exteriörbeskriva Aussies! Tonto hade på tok för lång rygg (han är någon cm lång i ryggen enligt rasstandarden.) så det är och lite smådetaljer enligt eleven. Men examinationerna tyckte att han var fin och att hans goda sidor gjorde att man kunde överse med att ryggen är någon cm för lång, och att han såg ut som en Aussie. Så det var trevligt att höra! :)

3nkKeNz.jpg

mvo95YG.jpg

Just ja! Sen var vi ju hos veterinären idag. Tonto har inte ont någonstans och han är bara en slyngel i trotsåldern. :angel: Eller ja, han är väl lite mer disträ. Han är inte så värst jobbig, men jag tänkte att det var bäst att kolla upp innan man ställer lite mer krav.

Han fick beröm för perfekt hull och för hur otroligt musklad och hur jämn han är i kroppen! :) Jättekul att höra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka