Valp 2015 - del 3

Kom nyss in efter lite bus!

FB_IMG_1456491289765_zps8unvecr7.jpg

FB_IMG_1456491296260_zpsxcpikpxp.jpg

FB_IMG_1456491302479_zpsjqlsehxk.jpg

FB_IMG_1456491306389_zpsf5dj24sz.jpg

Lite mer päls så hade detta kunnat vara Ebrah @Red_Chili :D
FB_IMG_1456491316263_zps2llteiiq.jpg

Idag har Milou fått busa med två av sina syskon på morgonen då vi inte bor speciellt långt ifrån varandra. Var riktigt roligt att se dem tillsammans och busa, även fast Milou inte var lika snabb haha! Söta är dom iaf, bilderna blev dock värdelösa men slänger in ett par ändå :p
125_zpsmkhwdtsu.jpg

129_zpsyqwajzwo.jpg

128_zpsbumzpqkp.jpg

131_zpswcaay7dv.jpg

Nyfiken - fick alla valparna väldigt mycket vitt ? är väl inte så vanligt :)

Igår var sista tillfället på valpkursen och Milou skötte sig väl helt okej, lite mer störning igår vilket gjorde honom lite ofokuserad, men över det hela har han skött kursen kanon. Dessutom ska vi nu vara anmälda till en vardagslydnad som börjar om 2 veckor, ska bli så roligt! :D

Milou och hans lite större kompis från valpkursen, en Saluki hane :)
IMG_2497_zpsblsbhqdq.jpg

Igår var sista tillfället på valpkursen och Milou skötte sig väl helt okej, lite mer störning igår vilket gjorde honom lite ofokuserad, men över det hela har han skött kursen kanon. Dessutom ska vi nu vara anmälda till en vardagslydnad som börjar om 2 veckor, ska bli så roligt! :D

Milou och hans lite större kompis från valpkursen, en Saluki hane :)
IMG_2497_zpsblsbhqdq.jpg

Vad för saluki? :D Från Dahaqin?

Idag har Milou fått busa med två av sina syskon på morgonen då vi inte bor speciellt långt ifrån varandra. Var riktigt roligt att se dem tillsammans och busa, även fast Milou inte var lika snabb haha! Söta är dom iaf, bilderna blev dock värdelösa men slänger in ett par ändå :p
125_zpsmkhwdtsu.jpg

129_zpsyqwajzwo.jpg

128_zpsbumzpqkp.jpg

131_zpswcaay7dv.jpg
Så mysigt! Vi ska på syskonträff i mars. :D

Gud, jag älskar din nördighet när det gäller salukis :bow: :bow: :bow: :bow:

Jag har ju absolut inte något liknande när det gäller arabhästar :angel: nej, nej, nej.
Haha :D det har inte fötts såå många kullar i år och just den kenneln har tagit sitt kennelnamn från en av hundarna som kommer från "min" kennel. Den kullen som föddes nu senast har dessutom en gemensam släkting med Ebrah inte allt för avlägset. Deras farfar är Ebrahs farfars far (men det var jag tvungen att extrachecka för att inte skriva fel ;) ). Hon som har kenneln är dessutom lure coursing-domare och ställer ut en del, så ja, hon syns lätt men har inte fött upp allt för många kullar.

Det är åtminstone två kennlar i Sverige som har nya kullar varje år, ibland flera kullar. Deras hundar är jag inte heller intresserade av, så när det är hundar från dem så vet jag det enbart för att jag känner igen typen. Jag hade inte klarat av att se det på en bild som den nordingran la upp :D annars brukar jag kunna ha koll.

Haha :D det har inte fötts såå många kullar i år och just den kenneln har tagit sitt kennelnamn från en av hundarna som kommer från "min" kennel. Den kullen som föddes nu senast har dessutom en gemensam släkting med Ebrah inte allt för avlägset. Deras farfar är Ebrahs farfars far (men det var jag tvungen att extrachecka för att inte skriva fel ;) ). Hon som har kenneln är dessutom lure coursing-domare och ställer ut en del, så ja, hon syns lätt men har inte fött upp allt för många kullar.

Det är åtminstone två kennlar i Sverige som har nya kullar varje år, ibland flera kullar. Deras hundar är jag inte heller intresserade av, så när det är hundar från dem så vet jag det enbart för att jag känner igen typen. Jag hade inte klarat av att se det på en bild som den nordingran la upp :D annars brukar jag kunna ha koll.

Ha, nu försöker du framstå som om du inte är en totalt nörd men jag ser nog igenom det! ;) :bow: :bow:

:love:

Han var gratis igår på träningen. Kan höra av mig nästa gång och ge koordinationerna till det träd jag band honom vid. :angel: :devil:

Och fina små valpar! Lasse-kompisar! Klart Lasse ska ha ett syskon:live:

Jag säger som @Hyacinth - klart Lasse ska ha ett syskon ;) :D

Igår var han gratis IGEN efter att ha pissat i våra vänners soffa som vi var på middag hos. Lagom kul och pinsamt. :up: Gratis två gånger inom ett dygn är nog rekord för honom. Lasse förtjänar helt enkelt inte ett syskon. :devil:

Åh, det är något med Tage men vet inte vad riktigt. Till typ 90-95% är han sig själv men de där sista procenten saknas. Han är liiite dämpad, med betoning på lite. Men ändå. Han vilade mer igår än han brukar, får se hur han är idag. Det började efter strandpromenaden i onsdags, jag trodde bara han var trött efter den i torsdags men det kanske inte har med det att göra... Han åt bra igår iaf, har inte kräkts, bajset normalt, dricker normalt, beter sig som vanligt ute och tar man fram en leksak så leker han precis som vanligt. Men det är stunderna mellan där som han är lite tröttare än vanligt liksom. Aja, nu blev detta kanske lite rörigt, behövde mest skriva av mig. Blir han inte bättre inom några dagar får jag väl boka vet.tid...

Så himla skön morgonpromenad! Var ute i ca 1 timme och kom väl drygt 4 km. Milou kunde springa lös nästan hela tiden trots att vi var inne i centrala delarna. Nu är det såna vägar på bilden och inte bilvägar såklart ;) Han skötte sig bra, även om öronen glömdes bort ibland. Önskar alla mornar såg ut såhär, underbart! Nu har vi alla ätit frukost, Milou har somnat i sin säng och jag ska dra mig till gymmet! Härlig lördag:D
IMG_2516_zpsmuuepely.jpg

Och idag har den brötiga valpen börjar vaktskälla i trädgården :meh: Det räcker gott att den äldsta är skithunden att göra så, mamma-hund har alltid varit duktig på den fronten (hon väntar tills vi är ute istället haha) - så nu skäller valpen både i trädgården och ute :cautious: Jaja, hon är brådmogen så det förslår, så jag tror och hoppas att första löpet ska komma inom snar framtid......för det känns som spökig ålder blandat med hormoner i svall. Inte alltid en lätt kombo :p

Så himla skön morgonpromenad! Var ute i ca 1 timme och kom väl drygt 4 km. Milou kunde springa lös nästan hela tiden trots att vi var inne i centrala delarna. Nu är det såna vägar på bilden och inte bilvägar såklart ;) Han skötte sig bra, även om öronen glömdes bort ibland. Önskar alla mornar såg ut såhär, underbart! Nu har vi alla ätit frukost, Milou har somnat i sin säng och jag ska dra mig till gymmet! Härlig lördag:D
IMG_2516_zpsmuuepely.jpg
Så härligt det ser ut!

Vår morgonpromenad gick på en liten grusväg kantad med gamla pileträd. Disa älskar att krypa in i de urholkade stammarna för att kolla om där finns nåt spännande. Och så har man så bra utsikt över fälten där inifrån.

Nu har jag äntligen lyckats få några bilder på valpen, som visar hennes vanliga uttryck :D Hon har det mest talande ansikte jag haft som en hund :p
Hon lär aldrig blir en "dock-söt" tik. Det är hon alldeles för stor och rejäl för, men hon är galet karikatyr-söt med sitt lite stora huvud, enorma öron och megatassar :love:

Vanlig nyfiken-look
IMG_4266 by heffalklumpens, on Flickr

Busig look med indragna läppar á la tandlös
IMG_4265 by heffalklumpens, on Flickr

Och så när hon koncentrerar sig - då åker alltid tungan ut :D
IMG_4264 by heffalklumpens, on Flickr
Den där valpen är ju bara helt underbar! Om du nån gång skulle tröttna på henne, så får hon hemskt gärna flytta hem till Disa och mig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka