Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken pestig jävla tonåring!Ale genomgår nån slags period av ganska frustrerande personlighetsutveckling nu, med väldigt mycket kamplust och inte alls så mycket magkli i soffan. Det är SÅ SKÖNT att ha lekfulla gubbhundar som tar hand om det åt mig!
Igår fyllde Lasse 1 år (!) och matte kliar sig i huvudet och undrar var tiden tog vägen.
Jag är väldigt nöjd över val av ras. Trevlig, kvicktänkt och aktiv som verkligen är med på allt. Just idag är han åt det lite vekare/nervösare hållet, men det är ju mycket som händer i kropp och skalle nu så jag hoppas att han tuffar till sig under året.
Födelsedagen firades med långpromenad, personspår (200 m, 2 vinklar (hans första!!) 5 timmar liggtid, 4 pinnar + avslut) som han fixade fint, och sedan en uppletanderuta med fyra föremål. Vi har verkligen legat på latsidan när det gäller spår/sök nu under vintern men jäklar vad fort han snappar upp det igen! Mattes guldklimp.
Själv ger jag aldrig ris eller så när mina hundar mår illa, de får vanliga maten men i mindre portioner än vanligt bara (och på tiden när jag gav torrfoder så la jag torrfodret i blöt först). Sedan jag slutade med "skonkost" till diarréhundar så har de blivit bättre tusen gånger snabbare. Även de veterinärer jag diskuterat sådant med har sagt att de slutat rekommendera skonkost när det bara är så att hunden ätit något lite olämpligt, just för att det går minst lika bra att ge vanliga maten som magen trots allt är van vid.Och jag har haft magsjuk (ätit något skumt antagligen, den hunden är en levande dammsugare) valp, som både spytt och haft diarré sen igår kväll. Satte direkt på fasta, och runt 18 idag så märktes det att illamåendet hade släppt. För fick en helt gaaalen hund på halsen som skulle busnafsa och kampa, sen gick hon och gnällde i köket efter mat, och eftersom jag inte hade varit förutseende så hade jag inget ris hemma XD så slängde till henne två köttbullar färskfoder som hon fick tugga på i fryst format (tidsfördriv). Sen gick jag och köpte ris, men peppar peppar, hunden har inte reagerat på färskfodret. Så var nog bara systemrensning som behövdes!
Fast det var rätt otrevligt att vakna imorse till massa spyfläckar och diarré i hallen, det är något speciellt med sjuka barn och djur (aka, jag blir så illa tvungen att skrubba golv... )
Själv ger jag aldrig ris eller så när mina hundar mår illa, de får vanliga maten men i mindre portioner än vanligt bara (och på tiden när jag gav torrfoder så la jag torrfodret i blöt först). Sedan jag slutade med "skonkost" till diarréhundar så har de blivit bättre tusen gånger snabbare. Även de veterinärer jag diskuterat sådant med har sagt att de slutat rekommendera skonkost när det bara är så att hunden ätit något lite olämpligt, just för att det går minst lika bra att ge vanliga maten som magen trots allt är van vid.
Ja jag tycker det i alla fall färskfoder med vom brukar vara bra, men just vom og hundemat är ingen hit här. (Och jag vägrar kalla deras foder för enbart vom, för fy vad trassligt det blir när man då pratar om att ge hundarna en del vom och då syftar på riktig vom, alltså ren idisslarmage och inget färdigt foder)Kanske var smart då att ge färskfodret jag hade i frysen då och inte torrfodret? Känns som torrfodret kan göra mer skada än färskfoder (och jag tog inte den med vom ^^).
Ja jag tycker det i alla fall färskfoder med vom brukar vara bra, men just vom og hundemat är ingen hit här. (Och jag vägrar kalla deras foder för enbart vom, för fy vad trassligt det blir när man då pratar om att ge hundarna en del vom och då syftar på riktig vom, alltså ren idisslarmage och inget färdigt foder)
Äntligen Lassebilder!!! Vad stor han har blivit och såå fin!
Nu har jag äntligen lyckats få några bilder på valpen, som visar hennes vanliga uttryck Hon har det mest talande ansikte jag haft som en hund
Hon lär aldrig blir en "dock-söt" tik. Det är hon alldeles för stor och rejäl för, men hon är galet karikatyr-söt med sitt lite stora huvud, enorma öron och megatassar
Vanlig nyfiken-look
IMG_4266 by heffalklumpens, on Flickr
Busig look med indragna läppar á la tandlös
IMG_4265 by heffalklumpens, on Flickr
Och så när hon koncentrerar sig - då åker alltid tungan ut
IMG_4264 by heffalklumpens, on Flickr
Och fina små valpar! Lasse-kompisar! Klart Lasse ska ha ett syskon:live:Jaha, då har två tikar hos Lasses uppfödare valpat. Ska sitta på mina händer fram till slutet av april.
Jag säger som @Hyacinth - klart Lasse ska ha ett syskonJaha, då har två tikar hos Lasses uppfödare valpat. Ska sitta på mina händer fram till slutet av april.