Sv: Valp 2013

Nu tog jag mod till mig och har anmält intresse för en kull som inte finns :D. Tiken är inte ögnlyst än och den tilltänkta hanhundsägaren har inte tackat ja än. Men jag vet att hon är intresserad.

Nu har jag hittat en intressant kull till. Tiken kommer löpa nu i mars, så jag tänkte kontakta dem i veckan :)

Vad roligt för dig! :)
Har dom fina gener i Ryssland?
Jag avundas inte din långa väntan dock.

Posion:
Jag hade nog undvikit att gå så långt, om du inte kan bära honom en bit om du märker att han blir trött.

Bar honom hela vägen :D
Men vägen hem gick han själv när vi vilat på hotellet två timmar. Inte det minsta trött då vi kom hem utan härjade på gården också.

*peppar peppar*

Idag har hon ätit bra sina hittills 2 mål, får se hur det går med kvällsmålet. Men tar fortfarande gärna emot tips hur man kan göra i fall hon börjar igen. Om 1-2 veckor är det tänkt jag ska påbörja foderbyte till ett enligt mig bättre och smakligare foder, dock vill jag helst inte göra det i samband med att hon ratar maten hon är uppväxt på.

Idag kom posten med en overall jag fyndade på tradera till Qiwi, hon blev så söt i den. :p
551401_10151262716832026_292829206_n.jpg

Det blir nytt blod till Sverige :) samma kombination har gett WW (World Dog Show) Vinnare :) och alla är champions så man hoppas att det genetiska lotteriet även denna gång ger bra och självklart många tikar..... Det är ju en sådan som jag vill ha ;) så hoppas på dräktigt och sedan många flickor...:bow:
Det skulle bli som ett antiklimax om hon blir dräktig och sedan bara får hanar...:cry:
Så vi får hoppas på turen :grin:
Sedan så har jag ju att göra här hemma medans jag väntar, det ska ju planeras för valpar 2014 så det kollas och dräglas över vissar pojkar :love:

Vad roligt!
Hur gamla måste dom vara för att få rabies och få resa in i Sverige?
Ryssland ligger väl utanför eu med så man måste ha blodprovet?
Eller vad gäller?

eftersom det är en så ung individ så räcker det med den nya rabies sprutan som hon kan få vid tidigast 8v och sedan vänta 30 dagar och inget blodprov behövs för att bekräfta (som tur är...) Hade ju väntat ihjäl mig annars man vill ju ha dom så fort det bara går ;) är ju bara jobbigt att behöva vänta de extra 30 dagarna... :P

Lilja var så i början. Det enda som hjälpte i mitt fall var att sitta inom synhåll men pyssla med annat och ta bort maten efter 10 min. Blev ju att hon åt ganska lite mat ett par mål (nu åt hon ju lite vilket som). Sedan insåg hon att matskål sätts ner = ät upp nu. Nu kan jag gå runt, hamna utom synhåll korta stunder och hon står och äter med god aptit.

Vet inte vad som anses rätt men så här gör jag: Aktiverar varje dag. Då handlar det om korta sessioner på 20-30 sekunder eller en klicksession med 5 klick - paus - 4 klick - klar. Ibland blir det fler gånger hon aktiveras men hon är en riktig kanonkula som kutar omkring mycket, så använder vi energin till något nyttigt istället. Utöver aktiveringen, leka/mysa så smått, äta och kissa/bajsa så sover hon mest i buren eller på min mage. Om jag räknar lite på det så sover hon uppemot 18-20 timmar per dygn en normal dag.

Jag är lite könsbunden med hundar och färger men måste säga att din Ajje är otroligt maskulint snygg med rött! :love:

*kl*
Idag har jag klickat lite med Qiwi, började med snabb inklickning så hon förstod att klicken betyder godis. Sen klickade vi sitt som hon kan halvbra och därefter klickade vi lite ligg och avslutade med att klicka ögonkontakt!

Både hon och jag hade säkert kunnat klicka lite till men kände det var bäst att sluta medans hon var pigg och med! :)
Ska klicka lite i morgon med och dessutom ska jag ensamträna lite.

Vad roligt för dig, då är det två planerade kullar du är intresserad av nu? :)

Japp, ska dock undersöka denna "nya" lite mer då jag känner hanen bra men ej tiken för den bor inte i Sverige så jag får undersöka lite mer, men hon har bra linjer.

Vad spännande! :)
Hur du än väljer så håller jag tummarna för dig att du hittar och får tag på den hunden du letar efter! :)

Ja, de var han och de verkar han också tycka för han bär runt den där kulan överallt :D
Blir nog en röd sele sen :d

Hermulen:
Slående lika ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka