Sv: Valp 2013

Flickorna :love:

226842_10151312946948030_1488911341_n.jpg

285705_10151312947033030_198127547_n.jpg

Pojkarna :love:

419295_10151312974193030_1455656907_n.jpg

16381_10151312974108030_1801536999_n.jpg

Jag har skaffat min valp nu när min lilla gamling är 10 år gammal. Han vill inte riktigt hänga med i hennes tempo alltid men är bra på att hjälpa till att fostra henne. Tror man får mycket "gratis" om man har en bra gammal hund som orkar/vill vara med och fostra.
Men bara du kan ju känna av vad din lilla flock orkar med och vad du själv vill!

Dom är så fruktansvärt söta! Hur gamla är dom nu?

Mitt lilla monster har börjat gå och hämta mina saker och lägga i hundbädden, nu senast hade hon snott mina glasögon när jag var borta i 5 min. Gudskelov har hon inte börjat tugga sönder saker (än iaf).

Jag veeeet!!! :love: En vecka kvar bara!
Ska dit och pussa på henne idag och sen åker jag nog ner en sväng på måndag eller tisdag också. Och på torsdag kommer hela kullen och hälsar på hemma hos mig. :D

Hur tillrättavisar man en valp? :D
Vi har en här hemma som börjar testa gränser nu. Tuggar på bordsben, människoben, fötter, kuddar, soffan, strumpor, skor, kläder, golvmopp osv osv osv.
Och tar man honom därifrån så blir han tokbusig, biter igen och tittar på en och väntar på en reaktion :D Han driver mig till vansinne med den biten, haha. Riktigt sådär "Vad ska du göra åt det här då?"
Och han förstår ju inte ett "nej" så, vad gör man? Haha.

:cry:

;)
*pust* Lilleman har fått en gammal madrass, som han självklart rev hål i och började bita ur stoppningen. Nu när jag skulle dra till den så anfaller han och biter så det går hål på mig. Tur för honom att jag inte är allergisk mot honom, då hade matte varit död vid detta lag :D

KL

Här har vi helt oplanerat egentligen.. Gått & blivit med finsk spets. Hon är utan tvekan de sötaste kräk som finns. Men ja.. Hon är ett kräk :love:

Hon är egensinnig, skällig, mopsig, tuffare än :devil: själv.. Meeen otroligt go, lättlärd, snäll när hon inte biter en i hälsenorna..

Hon är köpt för jakt på tjäder men fram tills dess är hon min något vassa gossevovve ;)

Giv mig styrka :D
I två timmar har vi nu:
- Nej inte bita i bordet, kolla leksak. Roligt!
*valp går iväg till fotöljen*
- Nej inte bita i fotöljen, kolla leksak. Roligt!
*Valp leker en stund, går sedan iväg och hämtar en sko att tugga på*
- Nej inte bita i skon, titta här får du ett grisöra att tugga på'
*valp tuggar en stund på grisöra*
Sedan börjar proceduren om, Gud hjälpe mig :D
Terror

Oj vad jag är glad att Qiwi är så snäll än så länge. Tuggar knappt inget man inte får tugga på än så länge.
Funkar det inte att smörja in något riktigt äckligt på bordsben och liknande?

Jag testade en blandning på ättika och chilipeppar på tejp vi har över högtalarsladdar som var intressant ett tag och då har hon låtit den vara.
Dock vet jag inte om det är för hon har smakat och tyckt det varit äckligt eller om hon har varit upptagen med annat. :p

Senap ska visst inte smaka gott.

KL
Varför började jag kika i den här tråden!?!? Jag vill också ha en valp igen, så nu börjar jag så planer inför kommande år :D

Giv mig styrka :D
I två timmar har vi nu:
- Nej inte bita i bordet, kolla leksak. Roligt!
*valp går iväg till fotöljen*
- Nej inte bita i fotöljen, kolla leksak. Roligt!
*Valp leker en stund, går sedan iväg och hämtar en sko att tugga på*
- Nej inte bita i skon, titta här får du ett grisöra att tugga på'
*valp tuggar en stund på grisöra*
Sedan börjar proceduren om, Gud hjälpe mig :D
Terror

Fördelen är att man blir rätt härdad både som människa och hundägare! :D
Tur att de är så söta.

Haha eller hur :D
Min sambo sa det häromdagen "Men, vill inte du att han ska va sådär liten och söt jämnt?"
Godegud nej, vilken bortskämd hund jag skulle få då. :D

---

Nu börjar de synas vad det ska bli av våran kille
DSC_0125_zpsb00a5cd3.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka