Sv: Valp 2013

Nu börjar de synas vad det ska bli av våran kille
http://i18.photobucket.com/albums/b147/SlotshusPierrot/DSC_0125_zpsb00a5cd3.jp[/IMG]

Wow, så vacker!

*kl*
Liam krossade 20 kg-strecket på 4-månadersdagen förra veckan! Vi har gått över till färskfoder och det fungerar jättebra än så länge, och fisarna har nästan försvunnit helt!:D

Miljöträningen har verkligen gett bra resultat. Han är så trygg i sig själv och har inga problem på nya ställen utan kan lägga sig och sova lite var stans. Vi tränar koppel och inkallning för glatta livet. Oftast går det bra men vissa dagar, som igår, så känns det förjäves. Helt obstinat! Men oftast går det bra.

Han har också fått följa med på några kortare ridturer, jättekul tycker Liam, fy tusan säger hästen och vill bita av honom svansen.

Det är dags att börja lite intensivare med hundmöten nu då jag verkligen behöver få lite ordning på dem då jag lätt stressar upp och blir nervös. Det känner Liam av såklart och spänner upp sig och börjar skälla. Men, Rom byggdes inte på en dag, som man så fint säger! :)

Jisses han ser ju knappt ut som en valp längre! :o

Fast Qiwi börjar också tappa valputseendet nu tycker jag. Hon ser ut som en mini dvärgpinscher mer nu. :p

Qlara är nu 7,5 vecka. På fredag flyttar hon hem! :love:

479894_10151335218383030_1525781166_n.jpg

En liten finnepinne:love: de är ju så löjligt söta!!! Jaktkompisen har en sån liten sötnos, 3årig tik. Helt otroligt mjuk och tillgiven. Helt olik andra finnspetsar jag träffat. Lycka till med framtida jakt!

Jag kan erkänna att till mig verkar det komma en liten welsh corgi cardigan pojke från tyskland i juni förhoppningsvis. Dom är beräknade i början på april så håller tummarna att det blir någon fin hane till mig. :D

Han är så söt! Ättika har Funkar här på de saker som är extra tuggbara.

Håller han på i 2 timmar skulle jag tvinga honom att varva ner.

Inser förresten efter att ha tittat in här, vad stor min Stoja börjar bli!

Jag försöker räkna ner, men jag tror baske mig att klockorna i Piteå stannat. ;)
Som tur är ska jag med och veterinärbesikta alla valparna imorgon tidigt så jag får träffa henne igen redan tidigt på morgonen. :love:
För 3:e gången den här vecka. :angel:

Oj vilken söting. :) Och hon ser verkligen ut som en Qlara.

*kl*
Får man vara med här trots att man är oseriös och väntar blandrasvalp? Har följt tråden i tysthet fram till nu, men idag tingade vi en liten kille som anländer om ca 2 veckor.

KL

Nu är det väl dags att det blir offentligt, vi blir med valp nästa vecka. :bump:
Blir vår tredje rhodesian ridgeback och kommer kallas Xavi, samma uppfödare som min andra RR och vissa linjer från min första RR finns oxå med i blodet.
Ska kanske förtydliga att de andra två fortfarande finns kvar i hemmet :)

Då pixbox tydligen lagt ner får jag inte upp några bilder, tips?!

Tack! :p
Han är border collie/golden. Mycket border men man vet ju aldrig säkert vad som slår igemom mest. Vad var det du hade? Har sett hans bild, vilken björn! :love: Bedårande.

Jag använder facebook aktivt så tar alla mina bilder därifrån.
Sen använder jag även minus punkt com vilken jag trivs med när jag behöver använda den.

Va roligt, då får ni honom i samma veva som vi får vår (jag fick ämligen veta idag att jag räknat fel, det är bara en vecka kvar inte två). :) Vilket datum kommer din valp?

Jag använder photobucket.com. Tycker det fungerar jättebra, har haft kontot i flera år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka