Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det kan jag väl aldrig tro. Jag kan ta han i väntan på min egen - hur kan dagar gå så långsamt!? Fyra dar kvar, en evighet. Vad är dina planer med honom?
Tanken är att han ska va soffpotatis, testkaning, bästa kompis och livskamrat.
Efter 13år som allergisk hittade jag äntligen en ras jag tålde, sen råkade den vara lite skarp och lite mer jakt än jag önskar så vi kommer jobba på hans villkor
Jag vill testa på utställning och lite lydnad och sambon vill testa spår/jakt så de blir nog bra till slut
Och om han får bra resultat och inte blir odräglig när hormonerna kommer så ska han ev. få göra lite valpar också
Vad annorlunda det kan vara!
Akita är en av de raser jag är allergisk emot, dessutom fransk bulldog, och vissa rottweiler och säkert några mer raser.
Dvärgpinscher tål jag dock, även om jag misstänker att jag kanske är en aning allergisk mot Qiwis valpkläder, men vet iaf att jag tål den rasen!
Men mycket roligt för dig att du har hittat en ras du tål och istället väljer att arbeta utefter hans förmågor.
Mitt ex hade en sån blandning 75% golden 25% BC.
Han hade vallningsegenskapen från BC men inte lika extrem, dock älskade han att valla mina marsvin så dom kunde jag ha lösa på gräsmattan med honom i närheten.
Sen var han glad och älskade människor som en golden samt att han ÄLSKADE att bada precis som golden ofta gör.
Däremot var han inte så att han skulle gå runt och bära på saker som många retrievers gör.
Han omplacerades till en tjej som tränade vallning och som hobby hjälpte till att omplacera hundar, men han fick stanna hos henne då hon toppentrivdes med att jobba med honom i vallning.
De är en akita
Dom är väl inte helt vanliga men nog finns de en del av dem
Mika: Detta är den första ras jag tål.
Jag hade förberett mig på att "stå ut" dvs. stängd sovrumsdörr, dammsuga varje dag, kli i ögonen osv.
Men den här.. han är med oss i sängen, jag kan gosa med honom, han kan slicka på mig.
Hehe, det var inte illa. Jag förstår dock att dom inte riktigt räckte som vallningsobjekt. Vi har en som har ca 6% schäfer o resten border. Men det blev inget vall där. Så det kan vara väldigt olika. Vi får se vad det blir av denna.
Ja det beror ju säkerligen hur pass arbetsvallad bc är som är avlad på med.
Jag har dock som erfarenhet att flesta bc och bc-korsningar har stark vallinstinkt - därför jag valt bort bc och såna korsningar helt för jag är helt ointresserad av vall själv.
Men som sagt det är ju väldigt annorlunda hur blandraser visar sig vara.
Tänk om du får en hund som vill bära fåren i munnen till hagen istället. hihi.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.