Sv: Valp 2013

Så söt!
(och vad underbart busig din söta dotter ser ut).

kl
Poisonous: Passivitetsövningar. I princip funkar det att hålla i honom, tvinga honom att vara stilla. När de röjer runt sådär har det ofta med övertrötthet att göra.
Övningen ryggsäcken är jätteanvändbar! Med Stoja har det blivit såpass befäst att hon varvar ner så fort hon hamnar mellan mina ben även i situationer då hon är som mest uppspelt.

Sätt dig på golvet med hunden mellan benen. Håll i honom, han ska sitta still. En metod är att ha en hög godis liggandes framför er (utom räckhåll för hunden). När han är still får han en godis. Utöka kriterierna, hunden ska så småningom kunna sitta still utan att du behöver hålla i.
(Härifrån kan man träna hantering också. Blev mkt enklare med kloklippning då :p)

Tack! :p
Han är border collie/golden. Mycket border men man vet ju aldrig säkert vad som slår igemom mest. Vad var det du hade? Har sett hans bild, vilken björn! :love: Bedårande.

Intressant korsning! :) Spännande att se vad som ger mest utslag!
Jag har en Eurasier. Ja, det är så kul för det är det första folk säger när de ser honom: "Nämen, det är ju en liten björn!:eek:". Förutom den mannen som tyckte att han såg ut som en schäfer och sa (väldigt osäkert): "Jaha, är det en sån där farlig?"
Japp, svinfarlig är han! Mördarinstinkten är överhängande! :D

Ja han ser livsfarlig ut. :D Vad är dina planer med honom?
Ja man kan ju aldrig veta som sagt vad som slår igenom mest hos en blandras men båda föräldrarna var lugna och sansade hundar. Mamman var så lugn och mjuk så jag har aldrig sett på maken. Vi valde den valpen som enligt uppfödaren verkar vara mest border till sinnet av de tre som var kvar. Det var intressant att se hur tydligt olika de var trots att de bara var 6 veckor.

Intressant korsning! :) Spännande att se vad som ger mest utslag!
Jag har en Eurasier. Ja, det är så kul för det är det första folk säger när de ser honom: "Nämen, det är ju en liten björn!:eek:". Förutom den mannen som tyckte att han såg ut som en schäfer och sa (väldigt osäkert): "Jaha, är det en sån där farlig?"
Japp, svinfarlig är han! Mördarinstinkten är överhängande! :D
Haha, ja man får höra en hel del! En del diverse raser som inte ens är i närheten av lika...
Sambon tyckte att han skulle ju ha skaffat hund när han var singel, han kunde inte gå på promenad med vovve utan att det kom fram tjejer som tyckte han va sååå söt och pratade, haha!

Så pappa han kom på att han borde ju låna vovve o köra hundtricket :angel: hahah!

Man blir ju alldeles knäsvag av att kolla på alla dessa sötnosar.
Vi väntar bara på att vår heelertik ska börja löpa så att vi kan para henne och sen blir det förhoppningsvis valpgos för hela slanten! :D

Han är tänkt som ren sällskapshund till mig, men jag är väldigt aktiv så understimulerad lär han aldrig bli!
Han har redan varit med på kortare ridturer och är med mig överallt i stort sett! Längtar till sommaren då vi ska vara ännu mer ute i skog och mark och jag håller tummarna för att han ska tycka om att bada och tycka att det är okej att åka båt och kanot.
Han är så himla trygg i sig själv redan, så jag tror att det kommer bli en toppenhund.
Skulle prova koppel på honom så han fick följa med in på Lantmännen och det fick hela verksamheten att stanna upp då personal och kunder samlades i en ring runt honom och ville titta. Vad gör han då? Jo, lägger sig mitt på golvet och slumrar till medan vi pratar! Det är inte mycket som bekommer honom men samtidigt är han så himla fäst vid mig och har koll på vart jag tar vägen hela tiden. Om jag har åkt hemifrån, så sitter han i fönstret och tittar efter mig trots att hela familjen är hemma. Känns väldigt bekräftande! :D
Hehe, kan skriva hur långt som helst om honom!

På tal om koppel: Jag har ett som är 180 cm i nylon samt ett väldigt brett och mjukt halvstryp till halsband då det inte sliter på pälsen så mycket och jag trivs bäst med det. Men han är också lös mesta tiden, fast vi tränar koppel ca 20 min varje dag uppdelat i 2 pass.

Haha, ja man får höra en hel del! En del diverse raser som inte ens är i närheten av lika...
Sambon tyckte att han skulle ju ha skaffat hund när han var singel, han kunde inte gå på promenad med vovve utan att det kom fram tjejer som tyckte han va sååå söt och pratade, haha!

Så pappa han kom på att han borde ju låna vovve o köra hundtricket :angel: hahah!

Ja, det är fantastiskt vad mycket folk som kommer fram och vill prata och titta! Han är en riktig magnet!

KL

Imorgon åker jag till Norge för att hämta hem den här lilla prinsen!

insinya_nr4_sitt.jpg
[/IMG]

Okej. Har förstått att ett standardkoppel är 180 cm så då vet jag vad ska beställa för stl. Jag kommer också att ha honom lös men måste ha ngt när vi hämtar honom utifall vi måste stanna och kissa. Det är 2h bilresa hem. :)

Hermulen- Vilken drömhund. :) Hade tänkt mig en finsk lapphund från början och då såg jah framför mig en hund som du beskriver din. :) En totalt stabil och vänlig nallebjörn. Men ibland vill ödet annat. Vi får se vart det slutar.

Valpen har fått byta namn, hon är en Rusa. :D Vilket jag vetat ända sen jag fick veta att tiken skulle ha valpar. Men sambon behövde få hem valpen innan han insåg att ja, hon ÄR en Rusa. :angel:

64098_10151346922098030_553205148_n.jpg

581814_10151346922068030_1523922459_n.jpg

199108_10151348007213030_1605461047_n.jpg

577339_10151348007243030_1060923621_n.jpg

Ja klart vi är hemma, kom hem igår eftermiddag :)
Inte de bästa bilderna men söt är han iaf, det är en Rhodesian Ridgeback :)

Xavi1.jpg

Xavi2.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka