Sv: Valp 2013

Akta dig du, jag ska ju ta svenska rekordet från Cobra. ;) Jag har stora planer för min Qlara, att bli Sveriges yngsta viltspårschampion är en av dom. ;) :D
Så det blir väl som med Ila ungefär. Agility, viltspår, lydnad, bruksspår och lite annat smått och gott. :D Plus att jag och Ila ska börja träna drag nu så förhoppningen är att kunna köra båda hundarna i spann sen när hon är vuxen.

Som sagt, staffarna är mångsidiga och det är så kul att folk börjar upptäcka det och inte bara ser på dom som "farliga mördarhundar". :laugh:

Grejen är den att jag VERKLIGEN vill ha en valp efter den kombinationen. Men eftersom att jag får hem valp nu, Quta flyttar hem till mig när Dizas kombination ska levereras, så känner jag bara att... nej... 4 hundar i lägenhet på 4:e våningen, varav två valpar det bara skiljer 3 månader mellan. Jag vill ju inte dräpa mig! :rofl:

Tänk om man kunde hitta någon som tar hand om valpen i ett halvår eller så. Så kan den få flytta hem till mig sen när uppfödaren är tillbaka och Quta kan flytta hem till kenneln igen. :angel:

Vad spännande! Ska hålla tummar och tår att resan går smidigt :) Håller med MikaTela, bildbomb vill vi se :D

kl

Åh vad det är härligt när det känns som att man "bondat" med sin valp. Hon blir helt galen när hon ser mig, slickar i hela ansiktet och använder svansen som propeller. 2 veckor kvar nu innan hon flyttar hem. :love:
Idag fick min vuxna tik Ila träffa valparna för första gången. Hon fick agera både lektant och amma. Hon tog sig an hela högen valpar och leken var i full gång. Sen efter några minuter hör jag från köket:
"Är Ila skendräktig?"
"Nej, hon löpte för 5 månader sen. Hur så?"
"Valparna diar på henne."

Så satt hon där med 8 huliganer hängandes från tuttarna och såg förvånad ut. :rofl:
Är så glad för den sociala träningen valparna får. Dom har växt upp med både mamma och pappa, där pappa älskar att ligga i valphagen och leka med dom små, plus en 1-årig tik på kenneln. Känns extra tryggt att kunna presentera dom för Ila också som älskar valpar och har en ängels tålamod.

Busar med pappa.
285612_10151312964103030_921889068_n.jpg

Leker med Ila.
546795_10151312963838030_28166822_n.jpg

Provsmakar Ilas öra.
581310_10151312946903030_1853372805_n.jpg

Och så min lilla prinsessa förstås! :love:
58447_10151312963488030_1278367292_n.jpg

166785_10151311450083030_1453351493_n.jpg

+aningsfull.

Tack :love:
Hur cool som helst, Inge pip o gnäll och har sovit två av fyra timmar i bilen. Stannat två gånger och varit ute en stund och så hoppar han själv in i bilen sen :laugh: halvvägs hemma

De gör de nog. Fick köpa ett tuggben att sysselsätta honom med istället för mattes armar ;) inte alltid roligt att åka bil

Haha hoppas du har bunkrat upp med tuggben och tuggvänliga leksaker.
Det gjorde jag innan Qiwi kom hem men har hon knappt på inget (än så länge iaf). :p

En repknuta, en repslamsa med boll på, ett godisben och ett tuggisben. Det är tur dom har kort fokuseringsspann.
*tugga internetsladd*
"Ajje, titta leksaken"
Wiiiiiie, matte är roligast i världen :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka