Sv: Valp 2013

Åh vad söt! Skulle hemskt gärna vilja låna ... :love:

Själv måste jag vänta ända till sommaren innan jag vet ifall det blir någon valp till mig eller inte, då det är många som är intresserade av kullen. Blir det ingen valp till mig, planerar jag att avvakta till nästa sommar, men jag hoppas innerligt att det kan födas en valp till mig. Tiken är, utifrån vad uppfödaren berättade, precis en sådan hund som jag önskar och hon var social och gullig när jag fick hälsa, den eventuella hanen ser ljuvlig ut i arbete och som bonus är han fantastiskt snygg, det är en uppfödare som jag har ett enormt förtroende för och om tiken löper som planerat kommer valparna vara i stort sett leveransklara lagom till min semester (vilket gör allt så mycket lättare då jag inte kan ta semester hur som helst under året). Allt är i princip för bra för att vara sant, så jag får väl ställa in mig på att det kommer att bli svårt när det är så många intresserade.

Det stämmer! Hon inspirerades av namnet då hon fick sin första kull samma år som hingsten Meesa Heesa föddes. Tack så mycket :)

Poisonous: Molly är tydligen det vanligaste namnet i min kommun, lite lustigt. Ska fortsätta fundera!

MikaTela: Tack för förslag!

Tack! :love: Hoppas verkligen du får valp till sommaren! Upplägget låter ju perfekt. Ska hålla tummen för dig :)

*kl* Hoppas att det går bra för alla er som har valpar nu!

Liam, 3,5 månad
Lite över 17 kg nu så nu blir det inget mer bärande...
Funderar lite på vart valpen tog vägen... Han ser mer och mer vuxen ut för varje dag tycker jag.

Senast ändrad:

Fina bilder! Har själv lagt ut en bildbomd i "Femte vinthundstråden" inlägg 1191 och 1192 om man vill kika! :)

Ja nu är vi bäbissjuka och letar foder som galningar.
Färskfoder passar inte oss så vi letar ett vettigt torrfoder som inte kostar multum då detta blir en stoor kille

Har du tittat på Doggy proffesional?
Det anser jag är bra särskilt för att vara så billigt dessutom lätt att få tag i. :)

*KL*

Har en snart 12 veckor gammal Västsibirisk Lajka hemma. Planen är att hon växer som det ska och visas på unghundsutställning under sommaren. Jagas in sen när säsongen drar igång. Göra jaktprov och sen om hon visar sig ha det hon ska ha, ta valpar.

Sen har jag en terrier som ska paras så fort hon bara börjar löpa. Hon är 2 år och gjort ett fantastiskt bra jaktår med flera medaljgrisar. Kommer bli korsningsvalpar, 25% pattedale terrier och 75% tyskt jaktterrier.

Har även tydligen lämnat intresse på en renrasig pattedale terrier enligt sambon, så får väl se om man får åka och hämta en sån också då eller hur det blir.

Fungerar bilden?
480458_10151737477382738_1302592723_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka