Sv: Valp 2013

Nu är det avgjort, det blir denna lilla raring som flyttar hem till mig om 4 veckor.
734757_490970687611233_1437798706_n.jpg

531705_490970884277880_1284361976_n.jpg

Då gäller det bara att komma på ett namn! Som hela familjen ska kunna vara överens om. :angel:
Jag vill att hon ska heta Rusa. Då följer hon temat på dom andra hundarna. Tänk vad kul att tävla agility med 3 röda staffar som heter Ila, Quta och Rusa. :D

Åh så underbar hon är! :love:

Var bor du någonstans? Jag vill komma och hälsa på! :D

Måste även tillägga att hon ser ut att vara en mycket trygg hund!

kl.

Appropå namn... Inte döpt min lilla än. Förut hade jag tre namn jag gillade. Kiara, Chloé och Lilja. Kiara känns för vasst, Chloé hade passat om hon var mer primadonna och Lilja är jag osäker på.

Fick förslaget Rue (från kangaroo, känguru på engelska). Tycker om det men är osäker, haha. Hon är en glad, kärleksfull och mjuk liten dam. Försiktig först men kastar sig modigt fram när hon kikat lite. Några förslag?

Taack :love: Älskar henne redan. Jag bor i Täby, 30 min norr om Stockholm. Ja vi får se till att jag hittar var kan man träffa alla häliga vinthundar så jag får visa upp min prinsessa! :D

Tack så mycket, hon är väldigt trygg. Kom väldigt snabbt till rätta med sitt nya liv :) Pappa skäller hon dock på. Lite frågande. Men han är så fet och läskig, haha!

Vilken sötnos hon är! Så stor också, typ dubbelt så stor än min lilla av bilderna att döma. :p Hihi..
Namn är fruktansvärt svårt, jag har ju fått döpa Qiwi själv även på stamtavlan.
Det var verkligen svårt då hon var 5½ vecka när jag träffade henne och sen skulle bestämma namn. :p

Det jag tänkte på var att namnet ska låta glatt (försöka skälla namnet Qiwi utan att namnet låter glatt - väldigt svårt).
Sen ska det enligt mig vara ett namn som är lätt att uttala och som "rullar" rätt på tungan. :)

Ja det är ju så svårt med namn... Hon ser stor ut på bilder men är mindre i verkligheten. Reagerade själv när jag såg dom. Hon ser jättestor ut, haha.

Inte någon specifik. Har hört att K, S och I är bra bokstäver att ha i namnet. Annars vill jag att det ska vara kort, lätt att ropa och som du nämnde att det ligger bra i munnen :) Sen självklart passa hundens personlighet! :) På pappret heter hon Heesa Meesas Buckskin Flora.

Har uppfödaren koppling till quarterhästar? Fanns en hingst som hette Meesa Heesa och var buckskinfärgad nämligen!

Jättesöt valp är det!! Ser så vänlig ut:) Namnförslag har jag tyvärr inte..

Hon ser lite ut som en Misty. :)
Eller Roxi (finns en på Disney channel som heter Rocky som är nästan samma, hon är lite försiktig och osäker men ändå väldigt tuff när hon väl prövar på sakerna).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka