Sv: Valp 2013

+ Medrix & mandy

Viiissst? :love:

Medrix: Han är kramgo, när han inte drar i håret ;)

Mandy: v-norrland, bara jag får tillbaks honom så :D

Hur mycket mat fick han igår?

Jag trodde att valpar bajsade efter varje mål mat dom får eller iaf lika många gånger. Dvs 4 ggr. Men första veckan bajsade Qiwi bara 2-3 ggr/dag.
Men för mig är första gången med valp så hoppas nån mer erfaren kan svara dig.

Men skruttegull! :love:

*kl*

Nu är "vår" tik parad, så nu är det bara att vänta och se om hon är dräktig, och sedan hålla tummarna för att det blir minst två tikar eftersom uppfödaren vill spara en själv :bump:

*fniss*
Sambon har städat övervåningen och undertiden somnade Ailu nedanför mig. Så kom han in, jag tror Ajjson hoppade två meter och under tiden skällde han som en galning och morrade.
Lilleman vet hur man vaktar när man blir överraskad.

Haha din också? Lilja är tokig i håret, så går mest i uppsatt nu. Men är man inte uppmärksam så hänger det plötsligt en accessoar i form av en sprattlande valp :D

Det med att han inte bajsade först. Lilja gjorde samma sak. Tror det kan ha med miljöombytet, resan och aptiten och göra. Hon var ingen hejdare på att vare sig äta upp allt eller bajsa ofta dom första dagarna. Sen vart det bättre! Jag hade is i magen och det löste sig tack och lov. Skönt att han bajsade sen!

Dagens bilder:

9sfdpw.jpg

fc5ny0.jpg

2cdzf4x.jpg

24ce3ic.jpg

*kl*

Håller på att bli tokig!
Qiwi ser allt annat intressant utom att äta.
Jag vill varken behöva mata henne eller lägga i godsaker i maten.
Försökte först att ta bort maten efter ett tag, har låtit min gamling äta sin mat samtidigt så hon förstår konkurrans och nu till sist har jag dragit ner till 3 ggr/dag istället för 4.
Enda som hjälper är om jag sitter ner inom synhåll och inte gör nånting så äter hon upp sin mat inom 30 min.
Vad ska jag göra?

Så gör Ailu med, går jag iväg medan han äter slutar han o följer med mig istället.
Vet inte riktigt vad man ska göra

vilken kul tråd !!
Har ju bokat en ny valp (slätthårig foxterrier) från Ryssland :laugh: men först så ska ju tiken löpa och det ska hon inte enligt planerna förrän i april/maj läääänge kvar och sedan ska man bli dräktig också... ;)
och sedan denna väntan innan man får ta hem den lilla guld klimpen :p

Hur mycket aktiverar ni era? Ailu är ju snart tio veckor om jag räknat rätt.
Igår så sprang vi ut och in mest hela dagen då det var skönväder och mostrarna kom och hälsade på.
Så klickade vi lite på kvällen.
Men han är väldigt kontaktsökande så jag vet inte om man liksom.. håller på för mycket med honom. Klappa och sådär ja absolut, så mycket han vill. Men han vill härja igång och leka.

Sen funderade jag på, det är ju en rejäl tung kille för sin storlek och vi har ju en trapp ner på gården. Fyra trappsteg som det ju blir ett par vändor i.
Ska man försöka bära honom så mycket som möjligt?

*kl*

Är det för långt att gå 1,1km om jag gör det i hans takt? Tänkte vi skulle gå in på byn och handla och sen stanna hos husse på hotellet inne i byn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka