Imoen är igång! Tredje gången hon är i hagen, nu 18 veckor gammal:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imoen är igång! Tredje gången hon är i hagen, nu 18 veckor gammal:
Oh vad fin hon är!
Du kommer ha så mycket kul med den hunden när han väl har accepterat att det är bekvämt att ta det lite lugntSkitungen Floki idag.
Fårens matte är i alla fall en klippa på att valla med långpisk Eller är den avsedd för slyngeln?Skitungen Floki idag.
Långpisken är där för att jag ska kunna dingla med snöret framför slyngeln om han få för sig att trycka gasen i botten Förlängd arm alltså!Fårens matte är i alla fall en klippa på att valla med långpisk Eller är den avsedd för slyngeln?
Jag skulle aldrig ha får/kor/gris utan att ha hund. Har du boskap utomhus eller som fodras i sin kätte så har du nytta av en bra vallhund. Sen behöver inte alla ha en mästare med superkapacitet för självständigt arbete på en kilometers håll, eller närvaro stark nog att hämta 300 nötter.Har många får måste man har för att det ska löna sig (finnas arbete till hunden?).
Är med i en fårgrupp på fejjan och tycker att det tipsas till höger och vänster om nyttan med vallhund. Även till mycket små besättningar.
Ja såklart! Det kan jag köpa, jag har ju lite erfarenhet med nötter och att använda häst, ibland kan det vara en nackdel när de är halvvilda och van vid människor. Tar längre tid och mer stress, kan tänka mig att en hund hade hjälp mycket!Jag skulle aldrig ha får/kor/gris utan att ha hund. Har du boskap utomhus eller som fodras i sin kätte så har du nytta av en bra vallhund. Sen behöver inte alla ha en mästare med superkapacitet för självständigt arbete på en kilometers håll, eller närvaro stark nog att hämta 300 nötter.
När jag jobbade som fårklippare svor jag ofta över besättningar med 4-10 djur. Ägaren är van att ofta kunna locka till sig djuren vilket inte går när klippare/veterinär är där vilket fördröjer och försvårar/omöjliggör behandling. Hunden flyttar effektivt och stressfritt djuren dit de ska. En djurskyddsfråga!
Snyggt!Väcker lite liv i den här tråden igen med ett filmklipp på Fridolf när han hämtar träningsdjuren för tillsyn. Han har inte gjort arbeten på de här avstånden sen i höstas, och knappt vallat alls sen årsskiftet pga tarmoperationerna.
Lite surt att jag strök mig från två Ik2or igår, för jag tänkte att han aaaaldrig hinner bli redo på de knappa tre veckor som återstår. Jaja, vi ska på Udden Open och gå Open för Derek i juni, årets höjdpunkt!Snyggt!
Lite surt att jag strök mig från två Ik2or igår, för jag tänkte att han aaaaldrig hinner bli redo på de knappa tre veckor som återstår. Jaja, vi ska på Udden Open och gå Open för Derek i juni, årets höjdpunkt!
Så fint! Om jag någon gång får möjlighet att ha får igen så vill jag verkligen ha vallhund. Otroligt vad det underlättar allt arbete.Väcker lite liv i den här tråden igen med ett filmklipp på Fridolf när han hämtar träningsdjuren för tillsyn. Han har inte gjort arbeten på de här avstånden sen i höstas, och knappt vallat alls sen årsskiftet pga tarmoperationerna.
Ja det är en "tävlingsträning" utanför svaks regi, tredje året den går nu! Följer ISDS regler för Open istället för vår regelbok. Fantastiskt arrangemang!Åh ska han dömma?
Ja! Bara att hitta djuren på de här 25 ha kan ta timmar utan hund. Fritte fixar det på som mest 20 minuter!Så fint! Om jag någon gång får möjlighet att ha får igen så vill jag verkligen ha vallhund. Otroligt vad det underlättar allt arbete.