Det där med mer krav senare i förhållandet på andra saker på grund av detta får jag väl också flika in min syn på från "andra hållet"
Det kan säkert mycket väl vara så, men för min del så handlade det om
mig när jag inte längre stod ut med katten, jag ville ju såklart försöka för sambons skull (och det skulle jag se som en självklarhet vad det än gällde typ, och det verkar det som att TS kille också gjort men kommit fram till att det är någonting som påverkar honom mycket negativt). Jag ville inte ändra på sambon det minsta, inte ställa massa krav på honom, men
vi var ändå tvungna att lösa situationen på något sätt (fick massa bra tips här på buke också!
) för att jag skulle stå ut med att bo i vårt gemensamma hem. Hade det varit en häst (okej, dåligt exempel, då hade jag varit överlycklig
), motorcykel eller ett intresse för paddling hade det inte varit samma sak, för det påverkar inte mig på ett lika direkt sätt, men att leva med ett djur 365 dagar om året påverkar liksom mig också. Så det är inte sambon i sig jag i så fall skulle vilja ställa krav på, utan vår gemensamma bostad. Tycker ändå att det är lite skillnad.
Kan man inte kompromissa överhuvudtaget ser jag det definitivt som något negativt, men man måste ju ändå få ha vissa preferenser i hur man vill ha sitt liv och förslag på hur man kan lösa det på bästa sätt. (För TS kille verkar bästa lösningen vara att göra sig av med katterna, För TS verkar bästa lösningen vara att behålla dem, men man kanske kan hitta en gemensam lösning som bägge kan leva med?)