Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten
J...
Annars ser jag deras sexuallagar som bra.
... och där har vi förmodligen pudelns kärna
Du är helt enkelt puritan i samma stil som en hel del amerikaner.
Jag har funderat på var all nymoralism, skräck för nakenhet och tendenser att tolka in sexuella motiv i bilder och handlingar kommer ifrån.
Jag tror att som så mycket annat kommer det ifrån det stora landet i väster.
Det "fula" finns många gånger endast i betraktaren hjärna! Oskyldiga handlingar och bilder tolkas av ett snedvridet sinne.
Du tycker att deras sexuallagar är bra, hur då? När tonårsgraviditerna ökar explosionsartat därför att preventivmedel inte finns att tillgå, och för att tonåringarna inte är informerade.
Ett land där sexuellt överförda sjukdomar ökade lavinartat för att folk var för pryda för att det skulle kunna sändas information och reklam, för användandet av kondom, i tv.
Ett land där du registreras som sexualförbrytare och hängs ut för en sådan petitess att du t ex blivit påkommen när du kissat ute.
osv osv
Det är åsikter som jag
inte ställer upp på!
Små flickor i 2-3års åldern ska inte behöva överdel på bikinin för att "någon" tycker att det är skamligt att ett barn visar två små prickar på bröstet.
Att ha sommarbilder på barnen, nakna på stranden, ska inte uppfattas som att man har dragning åt pedofili (som i Sandviken).
Tonåringar
har sex, det hör till sakens natur. Att skam- och skuldbelägga det tjänar ingenting till, det är väl bättre att vara öppen, prata om det, se till att de skyddar sig och har en bra självbild?