Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Och du ser ingen skillnad på en 12-åring och en 24-åring? :confused:

Det finns 35-åringar som inte borde ha barn likväl som det finns 19-åringar som är utmärkta föräldrar. Om det nu prompt ska regleras så kanske det ska göras på annat sätt än ålder?

Självklart gör jag det. Likaså gör jag skillnad på fem och elvaåringar.

Du har fullt rätt i att åldern i sig inte är ett bevis på att man är bra förälder. Men jag tror inte på att bli förälder när man själv inte är vuxen.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

:eek: How insolent! Menar du att ingen under 25 kan vara en bra förälder?!

Det kan dom säkert vara. Det finns säkert 10-åringar som är bra föräldrar. Men jag anser det inte vara lämpligt.

För att bli en bra förälder anser jag att man ska vara av lämplig ålder, ha en bra inkomst, vara psykiskt och fysiskt stabil m.m.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kroppen ja, men inte hjärnan. Den blir först färdigutvecklad vid 25 årsålder.

Jag är emot sexuellt utnyttjande av alla slag. Oavsett om offret är 10 eller 21.

Vad två jämnåriga gör med varandra lägger jag mig inte i, men förhållanden där den flickan är 19 och mannen exempelvis är 35-40 ser jag som både fel och osmakligt, och det borde inte ens vara tillåtet.

Läste du ens vad jag skrev, den sista delen av hjärnan som omfattar förmågan av empati är färdig vid 20-21 år enligt forskning. Sedan få du naturligtvis ha din åsikt, men förväxla inte saker och ting.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det kan dom säkert vara. Det finns säkert 10-åringar som är bra föräldrar. Men jag anser det inte vara lämpligt.

För att bli en bra förälder anser jag att man ska vara av lämplig ålder, ha en bra inkomst, vara psykiskt och fysiskt stabil m.m.

Ja som sagt, kroppen är i sin bästa ålder för barnafödande vid 19 år enligt den forskning man har gjort. Den är som mest fysiskt förberedd vid den ålder, sedan tar ju iofs inte kroppen hänsyn till utbildning, arbete mm.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det kan dom säkert vara. Det finns säkert 10-åringar som är bra föräldrar. Men jag anser det inte vara lämpligt.

För att bli en bra förälder anser jag att man ska vara av lämplig ålder, ha en bra inkomst, vara psykiskt och fysiskt stabil m.m.

Att jämföra med en tioåring är rent ut sagt löjligt.

Jag känner massor med folk under 25 som har en bra inkomst och är psykiskt och fysiskt stabila samt mycket bra föräldrar därtill. Varför skulle den där siffran spela roll? Varför har du hittat på att just 25 skulle vara någon magisk gräns?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Att jämföra med en tioåring är rent ut sagt löjligt.

Jag känner massor med folk under 25 som har en bra inkomst och är psykiskt och fysiskt stabila samt mycket bra föräldrar därtill. Varför skulle den där siffran spela roll? Varför har du hittat på att just 25 skulle vara någon magisk gräns?

Det är forskarna som "hittat" på att hjärnan är fullt färdigutvecklad vid 25-års åldern. Inte jag.

Som sagt, det finns säkert bra föräldrar som är yngre än 25, och olämpliga föräldrar som är äldre än 25.
Men jag skulle aldrig vilja vara tillsammans med någon som inte är helt färdigutvecklad. Det skulle kännas så fel.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Hissen lämnar inte ens källarvåningen...

Det är mycket möjligt, men jag avskyr verkligen sexuella övergrepp, pedofiler, hebefiler och likn folk som inte kan hålla sig till partners i deras egen ålder eller äldre.

Jag skulle gärna vilja se en höjning av byxmyndighetsåldern till åtminstone 18-år. Helst 21, men 18 skulle fungera det också.

Det finns ju idag tyvärr ingen rättslig möjlighet att stoppa vuxna män att utnyttja 15-16 åringar, vilket jag tycker är helt fel.

Men visst, åt andra sidan så finns det ju många som anser jag gör fel. Många gånger har jag blivit utskälld, hotad m.m av barn eller
barnbarn till dom kvinnor jag träffar. Jag kan tänka mig att det är lite så föräldrar känner när deras barn träffar någon som är mycket äldre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Finns det en hiss?

Alla kan väl inte vara för övergrepp?
Däremot respekterar jag andras åsikter.

Min syster blev utnyttjad av en pedofil när hon var elva, och det är möjligt att jag än idag bär kvar min
avsky mot honom, då jag vet hur dåligt min syster mått under dessa år. Men det finns faktiskt inget jag är mer emot än sexuella övergrepp.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Att säga att man är outvecklad psykiskt under 25 års ålder är skitsnack. Dels är det en medelålder(=individuellt), dels är det endast en väldigt liten procentsats som inte är färdig. Att säga att en kvinna INTE ska skaffa barn innan 25 pga den psykiska utvecklingen är lika fel som att säga att det är okej att skaffa barn efter sin första mens. Och jag tycker inte att det är konstigt om någon tycker att t.ex en 40-åring inte ska vara tillsammans med en 16-åring, men du tycker ju att det är fel med 28-åringar och 23-åringar. Men alltså - du träffar äldre kvinnor. Hur får du det att gå ihop? Skulle säga att du inte har i närheten av den livserfarenhet som dom har eller den emotionella utveckling du visar prov på här, så sluta träffa dem för tusan!
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Och det är ju ingen här som är för sexuella övergrepp! Men bara för att du haft ett dåligt förhållande med en 23-åring betyder ju inte att alla sådana förhållanden är dåliga. Förstår inte hur man kan vara så trångsynt och inskränkt.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Att säga att man är outvecklad psykiskt under 25 års ålder är skitsnack. Dels är det en medelålder(=individuellt), dels är det endast en väldigt liten procentsats som inte är färdig. Att säga att en kvinna INTE ska skaffa barn innan 25 pga den psykiska utvecklingen är lika fel som att säga att det är okej att skaffa barn efter sin första mens. Och jag tycker inte att det är konstigt om någon tycker att t.ex en 40-åring inte ska vara tillsammans med en 16-åring, men du tycker ju att det är fel med 28-åringar och 23-åringar. Men alltså - du träffar äldre kvinnor. Hur får du det att gå ihop? Skulle säga att du inte har i närheten av den livserfarenhet som dom har eller den emotionella utveckling du visar prov på här, så sluta träffa dem för tusan!

Det jag säger är att hjärnan inte är helt färdigutvecklad förens man är 25.

Jag tycker inte heller att en 23 åring och en 28-åring är jämnställda. Det finns naturligtvis undantag.
När jag var körskollärare så träffade jag ju väldigt många yngre personer, och man märkte ju tydligt skillnad på folk som var 18-21 och dom som var runt 25-28 och äldre.

Jag har inte den livserfarenhet som en 50-åring men vi är båda vuxna och kan oftast ta bättre beslut än en 18-20 åring.

Jag har försökt, men jag kan omöjligt se en 23 åring som vuxen oavsett hur mycket jag försöker. Det känns bara så fel att vara med någon så ung.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det är mycket möjligt, men jag avskyr verkligen sexuella övergrepp, pedofiler, hebefiler och likn folk som inte kan hålla sig till partners i deras egen ålder eller äldre.

Men nu är det väl ändå kortslutning?

Det är fel av en 35-åring att ha en partner som är 20år, men det är inte fel för en 20-åring att ha en 35-årig partner?

Jag menar, 20-åringen har ju en partner som är äldre?! :rofl:
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag har försökt, men jag kan omöjligt se en 23 åring som vuxen oavsett hur mycket jag försöker. Det känns bara så fel att vara med någon så ung.

Men du behöver givetvis inte vara ihop med en 23-åring om du inte vill, du är troligen ganska ensam om att vilja omyndigförklara folk under 26.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Men nu är det väl ändå kortslutning?

Det är fel av en 35-åring att ha en partner som är 20år, men det är inte fel för en 20-åring att ha en 35-årig partner?

Jag menar, 20-åringen har ju en partner som är äldre?! :rofl:

Det är ju inte den yngre parten man ger skulden. Förutom förr i tiden. Då blev även offret straffat vid exempelvis incest och likn övergrepp.

En 35-åring är vuxen, men det tycker jag inte att 20-åringen är.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Men du behöver givetvis inte vara ihop med en 23-åring om du inte vill, du är troligen ganska ensam om att vilja omyndigförklara folk under 26.

Jag förstår ju att det kanske inte är rimligt idag att höja myndighetsåldern till 25, men en höjning till 21 skulle nog kunna vara lagom. Samt höja "byxmyndighetsåldern" till åtminstone 18.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det är ju inte den yngre parten man ger skulden. Förutom förr i tiden. Då blev även offret straffat vid exempelvis incest och likn övergrepp.

En 35-åring är vuxen, men det tycker jag inte att 20-åringen är.

Så du menar att om man är 20 år så är man inte vuxen nog att avgöra vem man umgås med?

Då menar du väl också att man inte är ansvarig om man stjäl något, misshandlar någon eller rent utav dödar någon. Man är ju inte mentalt färdigutvecklad och förmögen att välja sitt sällskap eller att ta hand om sin egen ekonomi då kan man rimligen inte vara förmögen att ansvara för andra handlingar heller.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag har försökt, men jag kan omöjligt se en 23 åring som vuxen oavsett hur mycket jag försöker. Det känns bara så fel att vara med någon så ung.

Men hallå, nu blandar du väl ihop saker o ting, du ser inte en 23-åring som vuxen för att du tycker det är fel att vara ihop med en sådan?:D

Du får nog ta in annat i den vågskålen än kåthet.:rofl:

Du är sugen på lite äldre, inte helt fel säger jag, andra är sugna på yngre, inte fel därheller men vi har en lag för att skydda under 15 år.

Dessutom, jag undrar, vad är det som gör, enligt dig, att de är så omogna, ja, de som är under 25, är det felaktiga beslut, annat omoget tankesätt, eller?, du måste ju "känna" varför de är omogna, inte bara gå efter en forskningsrapport du läst som visar att bitar av hjärnan inte är färdigutvecklad.......
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp