Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den skotska hjorthunden fäller inte (nämnvärt iaf) och behöver inte trimmas. Dock fyller den kanske inte upp de andra kraven..Jag känner att jag börjar vackla i min övertygelse om att jag ska ha en hund som inte fäller. Det gör att vi blir rätt begränsade i valet av ras märker jag, speciellt då pudel inte är något alternativ för min sambo. Då blir schnauzern kvar egentligen va? Jag måste kika lite mer på den helt enkelt!
Ridgeback har jag faktiskt funderat lite på tidigare, men har fått för mig att många tycker att det är en ganska svår hund, och inte lämplig som första hund.
Border collie är det något som säger mig att du ska ha. Fäller ju iofs en del, kommer inte ihåg riktigt hur mycket. Men har haft blanding mellan border collie och golden retriever, bra förstagångshundar enligt mig. Det är den bästa korsning jag någonsin stött på!
Border collie är det något som säger mig att du ska ha. Fäller ju iofs en del, kommer inte ihåg riktigt hur mycket. Men har haft blanding mellan border collie och golden retriever, bra förstagångshundar enligt mig. Det är den bästa korsning jag någonsin stött på!