Vaktar ben..

Sv: Vaktar ben..

Träna loss i andra sammanhang, så att det sitter ordentligt, sen kan du ju testa att säga det när han har benet.

Att vara ta tag i nackskinn osv tror jag bara kommer förvärra.

Byt ut benet när han tuggar på det till något ännu godare, typ kyckling. Så han tycker det är värt att lämna benet till dig.

Loss sitter ordentligt i alla samanhang,det är det som är så underligt...:confused:

Han släpper allt på en gång,grisöra,hästskit,godis,m.m...

Nej men vad jag förstod så morrade ts hund när man närmar sig benet?

Ja,men inte när jag är hemma ensam,då kan jag vara hur nära som helst,det är när man säger loss han börjar gurgla lite,men när vi är fler hemma,så morrar han när nån närmar sig...

Då sitter det ju inte i alla sammanhang! ;)

Om han är hyfsat lugn när du är ensam med honom så skulle jag börja där, och som jag skrev ha något gott att byta med, förutsatt att han inte morrar. Du kanske kan visa vad du har för gott först.

Sen fortsätta med mer och mer störning. Och göra det kul för din hund att du närmar dig honom när han har ett ben. :D

tar han med sig benet om du kommenderar honom att gå undan? alltså använder hela ditt kroppspråk för att visa att han ska flytta på sig, men på betryggande avstånd?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 209
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII