Vaktar ben..

Sv: Vaktar ben..

Fast jag har väl aldrig skrivit att man ska ge hunden godis när den morrar heller?

Utan bara skrivit att man ska byta mot godis. Jag skulle inte heller ge en hund godos om han ligger och visar tänderna mot mig, det gäller ju att välja tillfälle

Nej men vad jag förstod så morrade ts hund när man närmar sig benet?

Men HALLÅ är jag sämst på att förklara eller vad ?

Hunden kanske INTE morrar alls om han ser att han faktiskt vinner på att släppa benet = Byteshandel

Ja den blir säkert jätteglad och tar emot godbiten istället. Men jag förväntar mig att hunden ska släppa sina grejjor för att jag vill det.Det är så jag gör.
Om man inte vill det gör man som ni föreslagit. Jag ser dock ingen logik i det. Däremot ser jag mer logik i TwiggyMs eller Aliides förslag, där man antingen bryter eller jobbar med vinst.

Nej men så kanske du har ett befäst ledarskap också och för TS brister det någonstans eller hur ?

Det är lätt att skriva: Min hund släpper allt när JAG vill om man har befäst det beteendet...

Men jag jobbar ungefär som TwiggyMs och jag har heller aldrig haft problem med att mina hundar vaktar...

Men jag förklarar bara hur jag tror att Jolanta menar !

Nej men så kanske du har ett befäst ledarskap också och för TS brister det någonstans eller hur ?
Precis, därför tog jag tillbaka mitt svar då jag ville minnas att ts även har en hund som förmodligen gärna tar fighten. Jag förklarade att TM eller Aliides svar nog skulle funka bäst i hennes fall.

Det är lätt att skriva: Min hund släpper allt när JAG vill om man har befäst det beteendet...
Samma svar som ovan.

Men om inte Allides eller TM s tips fungerar ?

Jag förklarade som sagt enbart vad jag tror att Jolanta menar, utefter hur jag tolkat hennes text!

No more no less

Kan säga att Focus vaktade ben, leksaker och matskålar till och från. Jag körde med vattensprutt, "Nej, Loss"... Så fort han släppte blev det kalas! Mycket belöning och kel.

Har skurken däremot snott mat ifrån diskbänken, kan jag 1. Glömma att jag hinner spruta vatten innan bytet är svalt. 2. Eftersom han har kronisk tarmsjukdom MÅSTE jag få ut den stulna maten. 3. Byteshandel har jag försökt, men det ger bara resultatet att han hugger i sig stöldgodset.

Så vi löste det enkelt med kompostgaller till köket :angel:

Förutom när ens sambo glömmer stänga och hunden trycker i sig två marinerade kotletter i lök/soja/vinägersås :angel:

:rofl::rofl: loke är portad från mammas hus för sist öppnade han kylskåpet och åt upp all hennes mat. men nu är larm införskaffat, och det är bara att hålla tummarna att hundkräket blir fullständigt skräckslaget :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 209
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv