Sv: Vägledande förtydligande.
Men är det fortfarande ett lagbrott för hovslagaren som skor? Eller är det 'bara' det om någon part vet om att hästen inte är frisk, eller om hästen drabbas av lidande?
Nu är jag brutalt ärlig i mitt svar.
Du verkar ha talets gåva, så klarsynt att det framgår att du har lässvårigheter.
Jag ska nu inte gå längre än till dina egna delgivande i skrift här på bukefalos.
Svaret är enkelt och svaret är
Ja!! Din hovslagare har sedan den 1/1 2010 brutit mot lagen.
Den som begått det största lagbrotten kan inte anses som annan part än den som i fri text, eget frivilligt deltagande återkommande deklarerar att sin besättning inte är frisk, delger att dom drabbats av långvarigt lidande och med långvarigt lidande menas sedan årsskiftet 2010 fram till dagsdato.
Historik före denna nya lagstiftning kan inte påvisa att en icke godkänd hovis har begått ngt lagbrott,, endast den enskilda hästägaren utifrån dom fallbeskrivningar som tidigare har delgivits.
Min personliga tanke är att denna nya lagstiftning även är till framtida välbefinnande för din egen (kvarvarande) djurbesättning.
Ta nu och läs igenom
all skriven delgiven information vad gäller lagtexten och Jordbruksverkets vägledning, återkom gärna sedan med inlägg där det framgår att du har förstått ordens innebörd både i detta enskilda ärende liksom i andra inlägg där du hänvisar till dagens forskning.
Två saker kommer du uppnå,, det ena är brist på oändliga upprepningar och det andra som är mkt bättre,, du kommer svara på ett sätt som visar att du är mera påläst.