våga börja....

Ï

ïcatanten

jag har en dröm att börja träna western, problemet är bara att jag kan inte få tummen ur o kontakta en westernklubb. jag vet inte varför? jag vågar nog helt enkelt inte börja ge mej in på något nytt, som jag inte har så mycket vetskap om, men det är ju också därför som jag vill dit, för att lära mej. suck!! jag blir så trött på mej själ

Sv: våga börja....

Det är bara att få tumme ur så ska du se att det går bra.
Och du kommer inte ångra dig en sekund.....

Men när du ändå hade datorn igång så var det ju bara att surfa in på närmsta klubbs hemsida och kolla läget. Kanske har de någon tränare i klubben som du kan börja rida för.

problemet är att jag inte kan hitta någon hemsida till närmsat klubb?
jag vet inte va den heter eller var den ligger:)

Klart du ska prova på western!

För inte ens 2 månader sen var jag på turridning, och det var första gången jag ens satt i en westernsadel. Därefter tog jag 10 lektioner (har en lektion kvar), och har redan köpt min första westernhäst... :D

Så det är väl värt att prova på!! :banana:

mycket western grejer ligger i småland eller skåne. Det är bara att söka lite på internet, eller köp Lucky Rider. En riktigt bra western tidning! :idea:
Jag vill gärna också börja rida western på riktigt, jag har bara ridit i western sadel ett par ggr, men jag rider western barbacka ganska ofta. :)

Hoppas det går bra för dig! Du kommer som sagt inte att ångra dig! :bump:

Kontakta någon av Smålänningarna här? Testa att PM:a Piraja, syrran eller Bonraiz till exempel :idea:

Som ganska nyfrälst westernryttare kan jag verkligen, verkligen rekommendera dig att testa. Det är otroligt spännande och lärorikt/nyttigt/stimulerande att testa en gren som är helt ny. *hejjar på så du ska våga testa* :banana:

du fåt gärna kontakta våran klubb,high chaparral western riders.vi håller til utanför värnamo, kan det va nått? vi har även en westernridskola..:)

du fåt gärna kontakta våran klubb,high chaparral western riders.vi håller til utanför värnamo, kan det va nått? vi har även en westernridskola..:)

haha jag bor i bredaryd, inte alls långt från chaparall:D:D
det är den klubben jag försökt få tag i men kan inte hitta något nummer:)

haha jag bor i bredaryd, inte alls långt från chaparall:D:D
det är den klubben jag försökt få tag i men kan inte hitta något nummer:)

jag kom just på en sak!. det måste ju vara du mirja som gick i samma klass med min syster jessica från bredaryd..vistt?:D:D

Men du! Då är vi två som försöker få tummen ur! Vad sägs om att träna ihop? Jag bor i Gislaved. Har visserligen en bit att åka, men nån gång kan vara kul.
Jag har ridit för Ingela en gång, men hon verkade inte så impad av min ponny :D Han är lite.. udda. Tjurig som en anka. Men om vi är två blåbär kanske han är förlåten hehe
Jag ska ha hennes nummer någonstans, kan pm:a om jag hittar det!

Men du! Då är vi två som försöker få tummen ur! Vad sägs om att träna ihop? Jag bor i Gislaved. Har visserligen en bit att åka, men nån gång kan vara kul.
Jag har ridit för Ingela en gång, men hon verkade inte så impad av min ponny :D Han är lite.. udda. Tjurig som en anka. Men om vi är två blåbär kanske han är förlåten hehe
Jag ska ha hennes nummer någonstans, kan pm:a om jag hittar det!

men va roligt!! hör av dej!:D

yes it´s me!!
sitter i styrelsen för hcwr, hjälper dig gärna att komma in i klubben!
kul att du fått upp ögonen för westernridning!kram:rofl:

va kul att just du svarade, jag har fått reda på att du var ridlärare där..ni har ingen hemsida eller?

vi avslutar dem nästa vecka. sen startar det igen i februari. men det går ju att få privat elktioner om man har egen häst. vi är ju flera ridlärare..:bump:

ok!
ja det var ju det med häst också.
vad har ni för krav på hästen, jag har ett varmblod
spm jag skolat om från travhäst till ridhäst. men han kan inte galoppera.kan jag träna med honom ändå? kanske är det något som ni kan hjälpa mej med?
kan jag isåfall träna med honom.
har en fjording med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London