Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är en av få som INTE ville bli veterinär som ung..Som barn: jockey eller matematiker
Som tonåring: jockey (ung tonåring), matematiker (högsta drömmen), lärare eller läkare
Vad jag blev: Veterinär med en gård som sidoverksamhet.
Det kan ju vara rätt kul ändåSom barn toppryttare eller journalist/författare
Som ungdom toppryttare, journalist/författare eller reklamare
När jag gick ut hästgymnasiet med dåliga betyg i allt utom hästämnena var jag rätt desillusionerad. Jag visste dock en sak, jag skulle aldrig läsa företagsekonomi och jag skulle aldrig bli chef.
nu över 20-år senare är jag civilekonom (how did that happen?) och chef (jag behövde nya utmaningar)
Jag sätter aldrig upp visioner eller mål för mig själv (vilket kan vara frustrerande för en del överordnade) utan jag låter mitt yrkesliv hända så länge jag tycker att det är kul och intressant. Jag drömde om ett jobb inte om en karriär men fick båda ändå.
Nu ska jag snart kasta mig in i det okända (min 40-årskris) och det ska bli jättespännande. Jag har medvetet valt ett jobb där jag behöver utveckla mina allra sämsta sidor
Köra bokbussen annars, en kollega till mig som alltid tjatade om att han ville detPassar väl egentligen i "läsa fel tråden", men min hjärna läser bokförare och tänker "ah, någon som kör böcker! Vänta. Hur kör man en bok? Menar hen inte lokförare? Jaså, bokföring!"
Barn: Veterinär (det arma barnet fattade då inte att matematik var satans påfund)
Ungdom: Bibliotekarie
Vad jag blev: Bibliotekarie (Mkt lite matte i det yrket )
Hockeyproffs, fotbollsproffs, man kunde inte bli handbollsproffs på den tiden.Som barn: Popstjärna eller musikalartist
Tonåring eller ung vuxen: Politiker
Vad blev det tillslut? Affärsutvecklare
Shoot!
Läste porrstjärna innan jag klickade på trådenSom barn: Popstjärna eller musikalartist
Tonåring eller ung vuxen: Politiker
Vad blev det tillslut? Affärsutvecklare
Shoot!