Vad ville du jobba med?

Som barn toppryttare eller journalist/författare
Som ungdom toppryttare, journalist/författare eller reklamare

När jag gick ut hästgymnasiet med dåliga betyg i allt utom hästämnena var jag rätt desillusionerad. Jag visste dock en sak, jag skulle aldrig läsa företagsekonomi och jag skulle aldrig bli chef.

nu över 20-år senare är jag civilekonom (how did that happen?) och chef (jag behövde nya utmaningar)

Jag sätter aldrig upp visioner eller mål för mig själv (vilket kan vara frustrerande för en del överordnade) utan jag låter mitt yrkesliv hända så länge jag tycker att det är kul och intressant. Jag drömde om ett jobb inte om en karriär men fick båda ändå.

Nu ska jag snart kasta mig in i det okända (min 40-årskris) och det ska bli jättespännande. Jag har medvetet valt ett jobb där jag behöver utveckla mina allra sämsta sidor 🥶

Som barn toppryttare eller journalist/författare
Som ungdom toppryttare, journalist/författare eller reklamare

När jag gick ut hästgymnasiet med dåliga betyg i allt utom hästämnena var jag rätt desillusionerad. Jag visste dock en sak, jag skulle aldrig läsa företagsekonomi och jag skulle aldrig bli chef.

nu över 20-år senare är jag civilekonom (how did that happen?) och chef (jag behövde nya utmaningar)

Jag sätter aldrig upp visioner eller mål för mig själv (vilket kan vara frustrerande för en del överordnade) utan jag låter mitt yrkesliv hända så länge jag tycker att det är kul och intressant. Jag drömde om ett jobb inte om en karriär men fick båda ändå.

Nu ska jag snart kasta mig in i det okända (min 40-årskris) och det ska bli jättespännande. Jag har medvetet valt ett jobb där jag behöver utveckla mina allra sämsta sidor 🥶
Det kan ju vara rätt kul ändå :)

Jag sökte- och fick- ett jobb i början av förra året där vissa delar skrämde mig rejält, men tänker att det (i rätt mån) kan vara det som är utmaning också.

Barn: Veterinär (det arma barnet fattade då inte att matematik var satans påfund)
Ungdom: Bibliotekarie
Vad jag blev: Bibliotekarie :D (Mkt lite matte i det yrket :up: )

Samma här. Alla yrken som innebar matte föll successivt bort ju fler år jag fick i skolan... tex veterinär ;) Jag tror fortfarande att om jag kunnat lyckas lära mig att räkna så hade jag siktat på nåt annat, veterinär eller nån sorts ingenjör inom energiteknik.

Som barn: Bonde, Brandman eller kanske polis
Som tonåring: Polis, gärna hundförare..
Nu: Sågverksoperatör som drömmer om att jobba i skogen. Tur att jag får prova på att skota fram virke när jag har tid och har möjlighet att lära mig att gallra med motorsåg i sambons skog.

Som barn: Popstjärna eller musikalartist
Tonåring eller ung vuxen: Politiker
Vad blev det tillslut? Affärsutvecklare

Shoot!
Hockeyproffs, fotbollsproffs, man kunde inte bli handbollsproffs på den tiden.

Sen Gympalärare, vilket var 5,0 Na lika svårt som att komma in på läkarlinjen.

Sen var jag alltid rätt intresserad av hur världen, samhällen och människor fungerar.

Universitet, internet, golit.

Trivs rätt bra med att vara golit.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 596
Senast: Svartkatt
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 639
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2