Vad vill de mig??

Nillizan

Trådstartare
OBS! Seriös tråd. Har sedan barnsben haft en förmåga att se vad som kommer att ske, drömmer mycket sanndrömmar, magkänslan har stämt. Har gått emot den vid flera tillfällen och det visade sig vara ett stort misstag. När jag pratar med en del så vet jag vad som kommer sägas. Vilket skrämmer mig. Sen jag fick barn har jag även märkt att jag känner av energier (vad flummig jag känner mig nu då, skäms lite för den här delen för jag tvivlar lite på detta, men blir gång på gång påmind.) Här hemma har det spökat rejält, jag har sett, hört och känt saker. Och jag blir tokig och nu när sonen ser samma person och också upplever saker då börjar jag undra. Det går i vågor, har varit lugnt ett tag när jag mådde skit (trodde jag var utbränd, men hade en infektion i kroppen). Och nu mår jag bra igen och det är lugnt på arbetet, så börjar det igen. Drömmer om människor som dör och gör det i verkligheten. och senast igår natt hände det något märkligt, Dottern skrek och när jag lutar mig över henne känner jag en hand på min högra skuldra och trodde det var sambon som smög med in för att kolla, men ingen var i rummet mer än jag och dottern. Sedan senare på natten så tar något mig på foten vid min sängkant. Jag hör även steg i hallen, tänder då lampan men ingen är där. Vad sjutton vill de?? Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Är rädd för att bli stämplad som en märklig och konstig människa.

Sv: Vad vill de mig??

Det låter som något sorts psykologiskt fenomen? Varelser från andra sidan som vill dig något låter inte rimligt, men däremot kan ju vår hjärna spela oss spratt ibland, och du kanske är särskilt känslig för sånt? Det verkar ju rimligt att det skulle ha något med varseblivning och hur din hjärna hanterar information att göra, eftersom du märker skillnad om du är utvilad eller trött och stressad. Sonen kan ju ha ärvt känsligheten.

Jag förstår att det blir obehagligt, men jag skulle nog helt stryka att någon vill dig något, utan mer försöka ta reda på vad det är som gör att din hjärna feltolkar informationen den får.

När det gäller förmågan att förutse framtiden, så låter det som att du har så mycket förnimmelser och varningar hela tiden, att det vore väl attan om det inte någon gång sammanföll med att något händer.

Att känna på sig vad som ska hända känner jag igen. Ofta också att en person jag inte träffat på tex 10 år dyker upp i mina tankar och 5 minuter senare träffar jag på personen på bussen. Det händer mig typ varje vecka.

Fast du kanske inte reagerar på de övriga 20 gamla bekanta som passerade din skalle samma dag men INTE träffade på bussen.

Kom också att tänka på en lägenhetsvisning jag var på en gång. Jag fick extremt obehagliga känslor och jag fick för mig att tidigare ägare hade dött där. Jag visste vilket rum och vilket hörn personen hade dött också. Fick sedan detta bekräftat av dennes familj som förvånat konstaterade att i det hörnet och rummet jag pekat ut hade personen avlidit. Det var en ung person och fin lägenhet så inget man kunde se utifrån inredning. Har varit med om massa sådana händelser. Att jag vet saker eller kan säga saker som sedan händer. Sen får folk tycka att det inte är ngt alls eller övetdrivet. Jag tror att det finns ngt- intuition eller känsla som gör att man kan förutse saker.

Det händer typ aldrig, ser nästan aldrig ngn gammal bekant som jag inte tänkt eller drömt om. Dessutom är det en speciell känsla- att jag vet att jag ska träffa personen. En stark känsla och inte att jag bara tänjer på gamla minnen.

Senast ändrad:

Det händer typ aldrig, ser nästan aldrig ngn gammal bekant som jag inte tänkt eller drömt om. Dessutom är det en speciell känsla- att jag vet att jag ska träffa personen. En stark känsla och inte att jag bara tänjer på gamla minnen.

Fast vad jag menar är mer sånt som hela tiden rör sig i ens undermedvetna. Där kanske du har 20 personer - men det är bara den du ser på bussen som du inser att du har där. När du ser hen reagerar du med "oj, jag tänkte ju på hen alldeles nyss". Psyket pusslar liksom retroaktivt.

Intressant, men jag känner mig ännu dummare nu. :S

Det tycker jag inte alls du ska göra. Det är ju jätteintressant hur hjärnan fungerar, och hur vi ständigt tolkar alla sinnesintryck, det är ju egentligen extremt avancerat. Jag har bara läst lite grann, typ Oliver Sachs böcker, men det finns ju massa mer att veta.

Det är ju väldigt spännande, och åtminstone jag skulle tycka det är betydligt roligare att lära sig hur hjärnan funkar och vad det gör att man får såna förnimmelser som du beskriver, än att behöva oroa sig för att någon från den andra sidan vill en något, eller att det är några förestående olyckor man borde begripa och förhindra. Det låter ju väldigt obehagligt.

Jag tror fullt och fast på att det finns besökare här från andra sidan, och vissa har förmågan att se/känna dem och vissa har det inte.

Likaså tror jag på magkänslan/ett sjätte sinne. Den tror jag alla har, men att den trycks tillbaka av logiska/förnuftiga förklaringar.

I min förra lägenhet spökade det under ca ett halvår. Jag var dock aldrig i samma rum som spöket, och det enda han gjorde var att riva ner böcker från bokhyllan och starta dammsugaren. (han tyckte väl att jag hade dålig boksmak och städade för sällan!) :)

Om jag var du och du känner att du har någon/något i närheten, fråga vad de vill.

Nej det tror jag inte. Det är en sån stark känsla och jag kan tex säga till vänner och familj att nu kommer jag strax träffa på den personen. Jag vet ju det innan jag träffar den, det är ju inte när jag träffar personen jag tänker så utan innan.

Senast ändrad:

Det tycker jag inte alls du ska göra. Det är ju jätteintressant hur hjärnan fungerar, och hur vi ständigt tolkar alla sinnesintryck, det är ju egentligen extremt avancerat. Jag har bara läst lite grann, typ Oliver Sachs böcker, men det finns ju massa mer att veta.

Det är ju väldigt spännande, och åtminstone jag skulle tycka det är betydligt roligare att lära sig hur hjärnan funkar och vad det gör att man får såna förnimmelser som du beskriver, än att behöva oroa sig för att någon från den andra sidan vill en något, eller att det är några förestående olyckor man borde begripa och förhindra. Det låter ju väldigt obehagligt.

Precis då känner jag också. Psyket är så otroligt stort och komplext, det är så mycket om det som vi lekmän inte vet. Så jag förstår inte varför man rundar den möjligheten för att istället tro på övernaturliga förklaringar.

Psyket är så spännande att jag nästan blir förolämpad å dess vägnar när man bortser från den möjligheten :D

Det tycker jag inte du ska. Jag tror det är väldigt mkt vi inte vet om världen och människan. Finns mkt outforskat. Det var inte så länge sen de smartaste människorna trodde jorden var platt.

Det är väl flera tusen år sedan de mest kunniga trodde det? Sen dess har ju forskningen gjort enorma framsteg, bara de senaste hundra åren har ju kunskapsutvecklingen på området galopperat!

Det är väl flera tusen år sedan de mest kunniga trodde det? Sen dess har ju forskningen gjort enorma framsteg, bara de senaste hundra åren har ju kunskapsutvecklingen på området galopperat!

Det jag menar är ju att vetenskapen inte vet allt.
Och även om jag också gillar vetenskap måste man respektera att det finns folk som tror på annat och jag tror att det finns mer saker tex intuition eller vad man nu vill kalla det.

Fast då avfärdar du vetenskapen psykologi i sammanhanget alltså och väljer hellre nåt som "vetenskapen inte vet"?

Men jag menade alltså varför du hellre väljer övernaturligt som förklaringsmodell än psykologi.

Därför att jag tror att det kan finnas ngt i båda. Jag har sett så mkt som folk skulle klassa som övernaturligt att jag inte tycker att man bara ska säga att det inte finns.

Psykologi är ett av ämnena jag gillar. Men när detta dyker upp hos mig som jag inte själv kan förklara, tar min kunskap slut. Jag tror på det övernaturliga (inom viss gräns). Jag vet vad jag sett, jag har sett skuggor (vita/mörka) och en som såg livs levande ( jag och sonen såg bara gubben, men inte de andra som stod precis runt honom). Sambon undrade allvarligt om jag börjat knapra tabletter eller något. Numera har det blivit en jargong här hemma på gården när något händer eller försvinner.. :S

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar