Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bogg!Uttalas det Boog eller Bogg? Coolt och ovanligt!
Lite olika. Just nu har jag landat i människonamn. Leffe heter min nuvarande. Heter egentligen gnipahellirs bark-sven men jag tycker han är en klockren Leffe. Nästa hund ska bli en Britt-Marie om det blir en tik. Hane då blir det antagligen nått annat ligist-namn.
Förra hunden hette Plymouth, kallad Plyma eller valpen till vardags. Pudeln hette Frank men kallades för Lillis. Sen har jag haft en Towa och en Lady när jag var barn.
DubbelnamnenBlir det en hund till har blir det ett "southern" dubbelnamn. Blir det en tik blir det antingen Emma-Sue, eller Ada-Mae. For en hane har jag nog bara Jimmy-Jack, med "call name" JJ. Blir det en tik far jag hitta pa ett kort "call name" med harda konsonanter som ar latt att saga och latt att upfatta.
Nuvarnade har jag hittat pa stamtavle namn till, Mallen heter Tater Tot (han sag ut som en brun potatis forsta gangen jag sag honom) men "call name" ar Tate.
Mina Rottisar som jag tavlat med hade jag ocksa mojlighet att hitta pa stamtavle namn till. Forsta var Amanda, "call name" Mandy. Nuvarnade 10 aring ar Diva, som ofta forkortas till DD eller D.
Har en norfolk(?) terrier som granne som heter Sven-ErikDubbelnamnen
Träffade en Britt-Marie för ett tag sen, väntar på att någon ska döpa en hane till Per-Erik
Petter-Niklas? Eller kanske Sven-Ingvar?Dubbelnamnen
Träffade en Britt-Marie för ett tag sen, väntar på att någon ska döpa en hane till Per-Erik
Underbart!Har en norfolk(?) terrier som granne som heter Sven-Erik
Han heter TidusJag är fortfarande ruggigt mallig över att du använde mitt förslag till namn för din valpkull - Tidus.
(Valpköparen kanske valde något annat tilltalsnamn, men det är en annan femma.)